menu

ثبت آگهی رایگان

تاثیر غرفه سازی مناسب در افزایش فروش نمایشگاهی

تاثیر-غرفه-سازی-مناسب-در-افزایش-فروش-نمایشگاهی

امروزه هدف از برگزاری نمایشگاه و ساختن غرفه نمایشگاهی معرفی بهتر کسب و کاری می باشد که افراد در آن زمینه فعالیت و کسب درآمد می کنند.

اهمیت داشتن غرفه نمایشگاهی کاملا مشهود است و منجر به تبلیغات سازنده و معرفی بهتر برند می شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی بیان کنیم که بر افزایش کسب درآمد از طریق راه اندازی غرفه نمایشگاهی موثر می باشد.

هدف از برپایی غرفه نمایشگاهی چیست؟

افراد بسیاری برای خرید یا دیدن محصولات و برندهای جدید به نمایشگاه هایی که به صورت دوره ای برگزار می شود رجوع می کنند. شرکت در این نمایشگاه ها به عنوان یک برند می تواند یک فرصت استثنایی برای معرفی شرکت تازه تاسیس و یا عرضه محصولات جدید یک برند قدیمی باشد. مهمترین جزء هر نمایشگاهی فارغ از ماهیت آن، غرفه نمایشگاهی می باشد که به فراخور نوع خدماتی که برند شما عرضه می کند طراحی می شود. در نمایشگاه هایی که در سطح شهر و در طول دوره های متفاوت برگزار می شود، معمولا اکثر برندها که رقبای شما نیز محسوب می شوند، در این گونه فضاهای جمعی شرکت می کنند. مهمترین فاکتور برای معرفی بهتر پیشی گرفتن از رقیبان می باشد که این کار مستلزم طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا و به یادماندنی می باشد تا بتوانید برند خود را در ذهن مخاطب خود ثبت کنید و به عبارت دیگر باید فراموش نشدنی به نظر برسید.

اهمیت داشتن غرفه نمایشگاهی

امروزه شرکت در نمایشگاه های دائمی و موقت یک امر ضروری در توسعه کسب و کار و رونق بخشیدن به آن می باشد. استفاده از شیوه های مناسب افزایش خریدار و معرفی محصول و خدماتی که ارائه می دهید، یک بخش مهم و جدا نشدنی در حوزه کاری هر شخص و یا گروهی می باشد. قبل از هر موردی، مشتری جذب ظاهر کسب و کار و محصولات شما می شود. ساختن و طراحی کردن غرفه نمایشگاهی که بتواند خدمات کسب و کار شما را به صورت واضح و صریح منتقل کند یک راه حل همه جانبه می باشد که در کوتاه مدت تبلیغات و بازاریابی کسب و کار را ارتقاء می دهد و سودهای اقتصادی و گاهی سیاسی و اجتماعی به همراه خواهد داشت و در یک کلام به برند شما اعتبار و هویت می بخشد.

مزیت غرفه سازی نمایشگاهی

ارائه و معرفی محصولات در غرفه های نمایشگاهی مزیت های بسیاری را برای صاحبان کسب و کار به همراه دارد. جلب مشتری مهمترین نقش را در رونق اقتصادی مشاغل مختلف ایفا می کند. این سوال مطرح می شود که استفاده از غرفه نمایشگاهی و به طور کل حضور در نمایشگاه چگونه باعث جذب مشتری می شود؟ زمانی که نمایشگاهی برگزار می شود، اقشار مختلف جامعه و افراد زیادی به این مکان ها مراجعه می کنند و هنگامی که مراجعه کننده افزایش یافت به طبع جذب مشتری هم زیاد می شود. نکته دیگر که حائز اهمیت می باشد، کیفیت بالای پذیرایی از مراجعه کنندگان است که برخورد خوب و پذیرایی مناسب می تواند مراجعه کنندگان فعلی را تبدیل به مشتری های دائمی آینده کند و برخورد خوب با افراد در جلب نظر آنها تاثیر بسزایی دارد و تبعات آن بر اعتبار و هویت کسب و کار تاثیرگذار می باشد. در واقع داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب باعث جذب افراد در بدو ورود آنها می شود که این خود افزایش فروش را به همراه خواهد داشت.

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

تاثیر غرفه سازی نمایشگاهی غیر قابل انکار می باشد و اگر می خواهید با صرف یک هزینه مناسب بهترین بازخورد را از غرفه نمایشگاهی بگیرید، باید نسبت به اصول پایه ای غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی آگاهی کامل داشته باشید. راه اندازی یک غرفه مستلزم انجام کارهای بسیاری می باشد. گرفتن تاییدیه و مدارک لازم برای ساخت غرفه، پیدا کردن طراح مناسب و تایید طرح نهایی که باید ساخته شود، انتخاب رنگ، اشیاء و وسایلی که برای دکور غرفه نمایشگاهی لازم می باشد. یکی از بهترین راه حل ها برای طی این مراحل، بستن قرارداد با شرکت های خدماتی که وظیفه طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی را بر عهده دارند و غرفه نمایشگاهی که متناسب با کسب و کار شما می باشد را با کیفیت بالا و هزینه مناسب به مدیران و صاحبان کسب و کار تحویل می دهند.

تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ

  تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ بسیار مهم است و این تاثیر همواره یک تاثیر مثبت می باشد. قابل ذکر است برای حضور در این غرفه های نمایشگاهی یا برگزاری اختصاصی آنها نیازمند اطلاعات و مجوزات لازم می باشد. با توجه به اینکه امروزه انواع مختلفی غرفه های نمایشگاهی در سراسر جهان برای نمایش محصولات مختلف برپا می شود به گونه ای که برخی کشورها شهرت ویژه ای دارند با وجود همه مزایایی که در برگزاری نمایشگاهی وجود دارد تاثیرغرفه نمایشگاهی در برندینگ بسیار موثر است. به همین دلیل معمولا بیشتر و صاحبان شرکت همواره در صدد این هستند از این فرصت بی نظیر برای برندینگ محصولات خود استفاده کنند و از تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ برای فروش بیشتر محصولات خود بهره مند شوند. همچنین از آنجا که بیشتر افراد نیر به ابن نوع نمایشگاه ها علاقه مند هستند حضور در این غرفه ها برای آشنایی با محصولات جدید بسیار مهم است. امروزه به گونه ای وجود همه این غرفه ها سبب شده است که امکان جدیدی برای تبلیغات اجناس جدید برای تولیدکننده گان فراهم شود.

تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ

همچنان که اشاره شد تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ بسیار چشمگیر است زیرا بیشتر تولید کنندگان در مرحله اول با مشکل تبلیغ و معرفی محصولات تولیدی خود دارند ولی در سال های اخیر وجود غرفه نمایشگاهی توانسته است راهکار مفیدی برای این مشکل باشد. به گونه ای که شما می توانید محصولات برند خود را در این نمایشگاه ها به اطلاع عموم افراد برسانید و آنها را از مزیت و منافع استفاده از این محصولات آگاه کنید. همیشه تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ یک تاثیر مثبت بوده است به همین دلیل هر سال بر تعداد غرفه های نمایشگاهی در این زمینه افزوده می شود.

تاثیر غرفه نمایشگاهی برای جذب مشتری

غرفه های نمایشگاهی یکی از مهمترین مکان ها برای جذب مشتری و همچنین انجام تبلیغات لازم است. شما با حضور در این غرفه ها نه تنها می توانید سبب شناخته شدن محصول مورد نظر توسط مشتریان باشید همچنین با توجه به تبادل مستقیم با مشتریان، مزیت های محصول مورد نظر را به آنها توضیح دهید. در صورت رضایت عده ای از مشتریان از محصول تولیدی دیگر شما نیازمند تبلیغات بیش از حد نخواهید بود زیرا مشتریان وفادار، مشتریان جدیدی را برای شما فراهم خواهند آورد. پس علاوه بر تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ، این نمایشگاه ها نقش مهمی در جذب مشتری نیز دارند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 358

فهرست مطالب شماره 358

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×