menu

ثبت آگهی رایگان

آسانسورهای هوشمند شما را زودتر به مقصد می رسانند

آسانسورهای-هوشمند-شما-را-زودتر-به-مقصد-می-رسانند

مشخصات آسانسورهای جدید انتظار کمتر، توقف کمتر و پیش بینی مقصد شما است

مسلما آسانسورهای نسل جدید بایستی بسیار سریع تر در مقایسه با آسانسورهای قدیمی حرکت کنند و همچنین دارای زمان انتظار و توقف های کمتر بوده و قادر به پیش بینی مسیر شما باشند.

پورت یا ترمینال استفاده شخصی ساخت شرکت شیندلر یکی از پیشرفت های جدید در صنعت آسانسور محسوب می شود که در واقع یک کیوسک با یک صفحه نمایش لمسی در راهرو اصلی برج یا ساختمان می باشد که جایگزین دکمه های احضار آسانسور قدیمی شده است .

سرنشینان وارد طبقات دلخواه خود می شوند ، سپس این کیوسک آنها را به یک آسانسور خاص هدایت می کند و در واقع به گروه بندی افرادی که در حال رفتن به طبقه یکسان می باشند می پردازد .

این سیستم و الگوریتم آن بطور هوشمندانه ای به درک و تحلیل ترافیک ساختمان و نحوه رفتار سرنشینان آن مانند زمان ناهار یا زمان استراحت افراد در ساختمان ها ی تجاری اداری می پردازد .

James Ellingson مدیر فروش و بازرگانی شرکت آسانسور و پله برقی شیندلر شعبه کانادا در 24 مارس در گفتگو با رادیو CBC درباره آسانسور های هوشمند اشاره کرد.

طبق گفته های وی در ابتدا بایستی مواردی مانند مکان توقف ، زمان توقف ، شماره طبقه ، تعداد دفعات توقف را به سیستم یاد داده تا این سیستم بتواند از قبل درباره اینکه افراد قصد دارند به کدام طبقه بروند را پیش بینی کند.

از زمانیکه ارشمیدس، مخترع یونانی ، برای اولین بار به کمک طناب و قرقره دستگاه بلند کردن اجسام را بر روی هم سوار کرد تا کنون سوار شدن در آسانسور، با بلند تر و بزرگتر شدن ساختمان ها به یکی از کم دغدغه ترین وسایل کاربردی زندگی مدرن تبدیل شده است.

مطالعات Ellingson نشان می دهد که با گذر زمان تعداد افراد بیشتری هرروزه به سمت مناطق شهری حرکت می کنند و تمایل به زندگی شهری دارند.که برای حمل نقل این تعداد جمعیت گسترده بطور کارآمد بایستی دستگاه ها و سیستم های قدیمی به روز شده و از علم جدید در آنها استفاده کرد .

فن آوری PORT می تواند زمان صرف شده برای انتظارمسافر جهت سوار شدن به آسانسور و حرکت در بین طبقات را تا 30 % کاهش دهد.

آسانسورهای هوشمند و تحولی بزرگ در صنعت ساختمان

راه یافتن نسل جدیدی از آسانسورها موسوم به «آسانسورهای هوشمند» به ساختمان های مرتفع تحول قابل توجهی در تکنیک های ساخت ساز به وجود آورده است.

برپایه این گزارش، شرکت آسانسورسازی Schindler Elevator Corporation با استفاده از برنامه ای رایانه ای نوعی آسانسور هوشمند طراحی و ساخته است که با توقف در برخی طبقات خاص، در وقت استفاده کنندگان تا 50 درصد صرفه جویی زمانی به دنبال دارد.

برنامه ریزی این آسانسور به این شکل است که به جای فشردن دکمه در کنار درب آسانسور، مراجعه کنندگان با صفحه کلید رایانه ای روبرو می شوند که باید طبقه مورد نظرشان را انتخاب کرده و در انتظار پاسخ رایانه باشند.

رایانه پس از دریافت شماره طبقه از سوی مراجعه کننده، وی را به آسانسوری راهنمایی می کند که مربوط به طبقه مورد نظر یا نزدیک به آن است.

به گفته طراحان این سیستم هوشمند، استفاده از این سستم تا 50 درصد در وقت مراجعه کنندگان صرفه جویی ایجاد می کند. کوتاه شدن سفرهای آسانسوری و کمترین توقف ها در طول مسیر از مزایای اصلی استفاده از چنین سیستمی است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تاکنون بیش از 200 مورد از این آسانسورها در آمریکا نصب شده اند که با استقبال قابل توجه مراجعه کنندگان نیز همراه شده است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 357

فهرست مطالب شماره 357

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×