menu

ثبت آگهی رایگان

توالت فرنگی بیده چیست؟

توالت-فرنگی-بیده-چیست

بیده یا خودشور به وسیله ای گفته می شود که بر روی توالت فرنگی نصب می شود و وظیفه شست و شو را بر عهده دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این وسیله مکانیکی آشنا شوید:

مزیت ها و معایب بیده توالت فرنگی

امروزه استفاده از توالت های فرنگی در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است، به گونه ای که بسیاری از افراد، اقدام به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی می کنند تا از مزایای این مدل سرویس بهداشتی بهره ببرند.

یکی از ابزار های کارآمدی که بر روی توالت فرنگی نصب می شود تا شست و شو را بهتر انجام گیرد، بیده توالت فرنگی می باشد.

این وسیله که با نام Bidet نیز شناخته می شود، امروزه در ایران نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

خودشور به وسیله ای گفته می شود که بر روی توالت فرنگی نصب شده و هنگام شست و شو، به افراد کمک می کند. بیده ها به دو صورت دیجیتالی و مکانیکی در بازار موجود می باشند. در مدل مکانیکی این دستگاه، در محلی که لوله پخش کننده آب قرار دارد، یک شیر یا دسته وجود دارد که فرد با باز کردن آن، آب را با فشار مشخصی از لوله خارج می کند.

توالت فرنگی بیده دار چیست؟

در بیده های دیجیتالی، در کنار قسمت نشیمنگاه دستگاهی دیجیتالی قرار گرفته است که تعدادی دکمه به منظور تعیین میزان فشار آب و دیگر موارد بر روی آن وجود دارد.

در برخی از انواع خودشور های دیجیتالی، قابلیت های دیگری نظیر خشک کن نیز وجود دارد.

عملکرد دستگاه خشک کن به این صورت است که پس از عملیات آبکشی، درب توالت فرنگی بسته شده و قسمت داخلی باد و گرما تولید می کند.

یکی دیگر از قابلیت های برخی از انواع خودشور های توالت فرنگی، امکان تنظیم دما و جهت خارج شدن آب است. بعضی دیگر از بیده ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای فیلتر های ضد میکروب در قسمت خروجی آب می باشند.

طریقه نصب بیده توالت فرنگی

بیده توالت فرنگی وسیله کوچکی است که می توان آن را به سادگی و حتی بدون نیاز به نصاب متخصص، در زیر درب انواع توالت فرنگی وال هنگ و معمولی نصب کرد.

تنها نکته ای که وجود دارد نوع توالت فرنگی شماست. درب برخی از توالت فرنگی ها به گونه ای است که در امتداد نقطه اتصال درب به بدنه توالت، مانع وجود دارد.

مزیت ها و معایب بیده توالت فرنگی

در این نوع از توالت فرنگی ها نمی توان بیده نصب کرد. نوعی از توالت فرنگی ها هستند که خود دارای خودشور می باشند و در نوعی دیگر از آن، بیده بر روی سینک کوچکی در کنار توالت فرنگی قرار گرفته است.

روش استفاده از بیده

استفاده از بیده توالت فرنگی بسیار آسان است، در توالت فرنگی هایی که بیده در آن تعبیه شده است تنها کافی است با استفاده از شیر یا دسته خودشور، شست و شو را انجام دهید. در بسیاری از انواع بیده های دیجیتالی، دکمه ای با نام Wash در کنار درب توالت قرار دارد که با استفاده از آن می توانید شست و شو را آغاز کنید.

معمولا دکمه هایی برای حرکت دادن لوله شست و شو تنظیم جهت آب نیز وجود دارد.

پس از اتمام شست و شو، کافی است دکمه Stop را فشار داده تا فرایند آبکشی متوقف شود.

با استفاده از دکمه Dry می توانید از خشک کن خودشور نیز استفاده کنید.

روش استفاده از بیده توالت فرنگی

در صورتی که بیده توالت فرنگی در داخل آن تعبیه نشده باشد، معمولا به دیوار کناری آن چسبیده است. در این صورت کافی است از روی تولت فرنگی بلند شده و بر روی کاسه خودشور بنشینید.

برخی از کاسه های بیده دار به گونه ای هستند که پس از باز کردن شیر، آب به سمت بالا حرکت می کند، اما در برخی دیگر این ویژگی وجود ندارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 356

فهرست مطالب شماره 356

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×