menu

ثبت آگهی رایگان

اصول فنگ شویی برای دکوراسیون اتاق پذیرایی :

اصول-فنگ-شویی-برای-دکوراسیون-اتاق-پذیرایی

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که در شرف تغییر دکوراسیون منزل یا محل کارتان هستید، یا عادت دارید که هرماه به صورت دوره ای دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه یا محل کارتان را تغییر دهید، حتماً تا به حال کلمه ی اصول فنگ شویی به گوشتان خورده است. اما شاید معنی آن را نمی دانید و حتی نمی دانید که چه کاربردی دارد.

پذیرایی در خانه مکانی است که در طول شبانه روز بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده است. به طور قطع می توان گفت که پذیرایی خانه فقط موقع خواب خالی و بلا استفاده می ماند و در تمام طول روز اشغال است.

چه در صبح ها که مادرها در پذیرایی پای تلویزیون و برنامه های آن می نشینند، چه در بعد از ظهرها که بچه ها به تماشای فیلم و کارتون می پردازند، و چه در شب ها که پدرها مشغول دیدن اخبار و فوتبال و … هستند.

به همین دلیل است که نحوه ی چیدمان اتاق پذیرایی خانه بسیار اهمیت دارد و باید به گونه ای چیده شود که هم احساس راحتی در آن القا شود و هم زیبایی آن تأثیرگذار باشد. اما چگونه؟

معنی کلمه ی فنگ شویی چیست؟

به صورت کلی اصول فنگ شویی یک سیستم شبه فلسفی است که رابطه و شباهت بسیار زیادی با فلسفه ی تائو دارد.

فلسفه ی تائو یکی از مبانی فلسفه است که توضیح و مفهوم آن در این مقاله نمی گنجد.

اما به صورت کلی می توان گفت که تائو نیز به رابطه ی عمیق میان اشیا و انسان اعتقاد دارد و بر این اساس پایه ریزی شده است. از آنجایی که اصول فنگ شویی اساس علمی در میان علوم مدون و تجربی ندارد، برای توضیح مفاهیم آن به سراغ فلسفه ی تائو می روند. البته این را نیز باید اضافه کرد که اصول فنگ شویی فقط در میان علوم مدون و تجربی جایی ندارد و در علوم چینی کاملاً تثبیت شده و مجرب است.

حتی با اینکه علم روز اصول فنگ شویی را ثابت نکرده است، اما از سراسر جهان میلیون ها نفر به دنبال فراگیری این علم جالب هستند.

تا آن را در سراسر زندگی خود به کارگیرند و با چیدمان خانه به روش فنگ شویی موجب جذب انرژی بی نظیر و جذب ثروت مضاعف شوند.

اگر بخواهیم یک نتیجه ی کلی بگیریم و فنگ شویی را تعریف کنیم، باید بگوییم که فنگ شویی رابطه ی میان علم و هنر است.

شما با استفاده از فن های اصول فنگ شویی در چیدمان خانه می توانید انرژی مثبت و آزاد موجود در طبیعت را جذب کنید و مسیر خود را با مسیر طبیعی جهان یکی کنید.

متوجه هستیم که شاید مفهوم این جملات واضح نباشد و درک آن کمی سخت باشد. اما اگر تا پایان ما را همراهی کنید تمام این جملات و اصطلاحات برایتان آسان و قابل درک خواهند شد.

فنگ شویی در لغت به معنی آب و هواست و به چینی مفهومی نظیر هماهنگ کردن عناصر با یکدیگر دارد. این لغت در چینی مفهومی نظیر روشی برای چیدمان خانه یا هماهنگ کردن همه ی اعضای دکوراسیون خانه بر اساس یک سری اصول خاص دارد.

اگر چی در حالت مثبت خود باشد، شنگ چی (Sheng Chi) نامیده می شود که به دلیل تأثیر بی نهایت مثبتش روی افراد، انرژی حیاتی نیز نامیده می شود و تأثیر فنگ شویی در چیدمان خانه این است که با جذب و تولید شنگ چی، تمامی حالت های خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می کند.

بنابراین جریان داشتن درست و مناسب چی (Chi) و تبدیل آن به شنگ چی با چیدمان خانه به نحو صحیح بسیار مهم است.

اما اگر چی در خانه راکد و بی حرکت بماند و به دلیل عدم وجود هماهنگی و تعادل در چیدمان خانه نتواند جریان آزادانه ای داشته باشد، به قول معروف مانند آب مانده در چاله می گندد و به انرژی مخربی تبدیل می شود که شاچی (Sha Chi) نام دارد.

همان قدر که شنگ چی حیاتی و سازنده است، شاچی می تواند خطرناک و کشنده باشد و انواع بیماری ها را جذب کند.

انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نا مرتب و کپه های لباس، یا وسایل بی مصرف در کیف یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می شود چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شاچی تبدیل شود.

تمامی اجسام نوک تیز مانند مثلث ها و هرم ها تولیدکننده ی شاچی هستند و از خود انرژی منفی ساطع می کنند.

دقیقاً برعکس، تمامی اجسام گرد و منحنی شکل تولیدکننده ی شنگ چی هستند و موجب احساس آرامش و تولید انرژی مثبت شنگ چی می شوند.

به همین دلیل است که از گذشته تاکنون تمامی گنبدهای مسجدها را گرد می ساختند، تا این مکان مملو از آرامش و انرژی مثبت باشد.

به همین دلیل برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب شود تا از جذب انرژی منفی و تکثیر آن جلوگیری شود.

همچنین استفاده از اثاثیه ای که لبه ی گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است تا شنگ چی بتواند به راحتی در آن ها جریان داشته باشد.

زیرا همان طور که قبلاً هم گفتیم شنگ چی در خطوط منحنی حرکت می کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته!

این مهم ترین تأثیر فنگ شویی در چیدمان خانه و جذب انرژی است که تا جایی که می توانیم از وسایل دارای خطوط تیز و شکسته اجتناب کنیم و وسایلی که انعطاف دارند و دارای اشکال منحنی شکل هستند را جایگزین کنیم.

مبانی فنگ شویی

تأثیر اصول فنگ شویی بر دو مبنای کلی استوار است: یین و یانگ ، عناصر پنج گانه

یین و یانگ را همه ی ما به خوبی می شناسیم. همان دایره ی سفید مشکی که تضاد متقابل را نشان می دهد.

یین و یانگ دو عنصر متضاد و مکمل یکدیگر هستند که در همه موجودات و در همه اشیاء حضور دارند.

یین نماینده اصل پذیرنده، انعکاسی، منفعل و زنانه است.

یانگ اصل فعال، متحرک، گرم و مردانه.

واضح است که ترکیبی از هردوی این ها در همه کس وجود دارد.

این بدان معناست که یین و یانگ می توانند خود را در اصول فنگ شویی رنگ، شکل، نورپردازی و در حالت روحی نیز آشکار سازند.

یین و یانگ در همه جا وجود دارند. زیرا هر چیزی که در جهان وجود دارد، بر اساس تعادل است که شکل گرفته و اگر تعادل به هم بخورد آن چیز هم از بین می رود و هر جا هم که تعادل وجود داشته باشد، یین و یانگ هم در آنجا وجود دارند، این یک رابطه ی دوطرفه است.

دومین مبنای فنگ شویی در چیدمان خانه، عناصر پنج گانه است. اصولاً چینی های باستان اعتقادی به عناصر چهارگانه ندارند و معتقدند که عناصر تشکیل دهنده ی زمین، آب، خاک، آتش، هوا و فلز هستند و معتقدند در هر کجایی که تعادل وجود دارد، ترکیبی از این پنج عنصر نیز باید به یک نسبت وجود داشته باشند تا انرژی در آنجا به راحتی برقرار شود.

در مورد مفهوم رابطه تأثیر فنگ شویی در جذب انرژی مثبت می توان گفت که چی (Chi) نوعی انرژی است که در محیط اطراف وجود دارد.

این انرژی دو حالت دارد، مثبت و منفی.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 356

فهرست مطالب شماره 356

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×