menu

ثبت آگهی رایگان

موفقیت تصادفی نیست

موفقیت-تصادفی-نیست

موفقیت تصادفی نیست بلکه محصول برنامه ریزی اصولی و پشتکاری هوشمند است....این جمله ای است که مهدی کرباسی، کارآفرین نمونه و برتر کشورمان به آن باور دارد. وی متولد سال 1350 و نزدیک به 13 سال است که در سمت مدیر عامل شرکت تعاونی چینی بهداشتی ایساتیس مشغول به فعالیت است.

شرکت تعاونی چینی بهداشتی ایساتیس از سال 1376 فعالیت خود را در شهرک صنعتی یزد شروع کرده است. به گفته کرباسی، در سال 76 تعدادی از نیروهای شرکت چینی بهداشتی مروارید تصمیم گرفتند یک شرکت تعاونی تولید چینی آلات بهداشتی تاسیس و فعال کنند که تولیداتی با کیفیت در سطح ملی و صادراتی داشته باشد.

آنها در مدت زمان بیست سال توانستند با پشتکارفراوان، برند ایساتیس را به عنوان یک نشان برتر در سطح ملی و بازارهای صادراتی ثبت و فعال کنند. نشریه پیام ساختمان در گفتگویی اختصاصی با مهدی کرباسی از او درمورد رمز موفقیت ایساتیس پرسید که وی پاسخ داد: مدیران و نیروهای ایساتیس بر این باورند که موفقیت، محصول برنامه ریزی و تلاش هدفمند است و اساسا موفقیت ها در شرایط دشوار خلق می شود.

وی افزود: در مسیر تولید به ویژه در شرایط فعلی همیشه مشکلاتی بزرگ و کوچک وجود دارد که یک تولید کننده باید با حفظ خونسردی، و امیدواری به آینده، آنها را برای مجموعه خود کم اثر و بی اثر کند.

به گفته این مدیر کارآفرین، مدیران مجموعه ایساتیس همیشه مسیر پیشرفت شرکت را از میان انبوهی از مشکلات باز کردند، که همین امر موجب شده تا در طول این سالها هیچ گاه روند پیشرفت شرکت متوقف نشود.

کرباسی در خصوص وضعیت تولید شرکت ایساتیس گفت: این واحد صنعتی تولید کننده انواع چینی آلات بهداشتی شامل توالت فرنگی، ایرانی و نیز روشویی های ایستاده و کابینتی به میزان 2 هزار تن در سال است.

وی افزود: در حال حاضر تولیدات ایساتیس 5 تا 7 درصد از نیاز بازار کشور را تامین می کند که البته بخشی از تولیدات نیز به کشورهای آسیای میانه ، افغانستان، عراق و افریقایی صادر می شود.

کرباسی که فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشکده فنی دانشگاه تهران است، تعداد شاغلان در مجموعه ایساتیس را 210 تن اعلام کرد و گفت: البته این تعداد شامل افرادی که به صورت غیر مستقیم برای ایساتیس کار می کنند، نمی شود.

وی با بیان اینکه ورود به عرصه تولید نیازمند مطالعه کامل و سنجش شرایط بازار و صنعت است، اظهار داشت: به کارآفرینان و صنعتگران جوان نوپا توصیه می کنم که با علم و درایت کامل وارد کار صنعتی شوند چرا که برخلاف دیدگاه عموم، فعالیت تولیدی به هیچ وجه کاری با سودآوری آنی و فوری نیست.بلکه باید برای سودآوری در آن مدتها تلاش کرد و صبور بود.

وی به اهمیت تحقیق و توسعه در فعالیت تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: حتی در شرایط سخت هم نباید از اجرای طرحهای توسعه ای غافل شد، زیرا بخش زیادی از مشکلات با ارتقای کیفیت و ارائه نوآوری در محصول، رفع می شود.

به گفته کرباسی، ایساتیس در حال حاضر با به کارگیری دانش فنی روز، مواد اولیه مرغوب، سیستم های کنترل کیفیت و همچنین برخورداری از پیشرفته ترین تکنولوژی دیجیتالی توانسته میزان کمی و کیفی تولیدات خود را افزایش داده و مرزهای تولیدات ملی راپشت سر گذارد.

گفتنی است شرکت ایساتیس، به عنوان یکی از با سابقه ترین واحد صنعتی چینی بهداشتی ایران ، برای نخستین بار موفق به اخذ گواهینامه ISO9001/2015 از کشور آلمان ونیزگواهی نامه های استاندارد اجباری در بخش چینی بهداشتی در کشورنیز شده است.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×