menu

ثبت آگهی رایگان

نانو، فناوری سازگار با طبیعت و سلامت

نانو-فناوری-سازگار-با-طبیعت-و-سلامت

پرهام غفوری صالح، مدیر عامل مجتمع کارخانجات چسب و رنگ نانوپوش است، با او گفتگویی انجام دادیم که از نظر می گذرد.

با سلام ضمن معرفی خودتان ، بفرمایید که در چه زمینه ای مشغول فعالیت اقتصادی هستید؟

سلام و ایام به کام، پرهام غفوری صالح هستم ،. تولید کننده نسل جدید چسب ، رنگ ، عایق ، درزگیر های ساختمانی با استفاده از فناوری نانو. دارای مدرک دکتری مدیریت کلان از دانشگاه تهران و مدرک مدیریت افتخاری از دانشگاه آکسفورد هستم که از سال 1386 شروع به تولید انواع چسب و درزگیر نمودیم که از همان اول سعیمان بر این بود که محصولاتی با کیفیت و با فناوری نوین به بازار عرضه نماییم تا کمکی شود به مشکلاتی که در این صنعت به چشم می خورد و در چندسال اخیر توانستیم با تولید محصولاتی با کیفیت و بالانس نمودن کیفیت و قیمت جایگاه بسیار خوبی در این صنعت به دست آوریم.

جدیدترین تولیدات و محصولات کارخانه در سال 97 چه بوده و چه کاربردهایی برای مصرف کنندگان و بازار دارد؟

با لطف و عنایت الهی در سال 97 توانستیم استارت تولید رنگ را بزنیم و محصولاتی نوین در صنعت رنگ تولید نماییم. تلاشمان بر این بود که تولیداتمان از نظر کیفیت جایگاه متفاوتی داشته باشد و بعد از چندین ماه تحقیق و توسعه در این امر توانستیم با کمک یکی از کمپانی های کشور ترکیه، رنگ های پایه آب را با فناوری نانو ، تولید و به بازار عرضه نماییم. اما متأسفانه به علت کمبود ارز، مشکلات فراوانی در تأمین مواد اولیه داشته ایم. اما هیچکدام از این موانع جلودار کیفیت در تولید رنگ برایمان نشد و در مدت بسیار کوتاهی توانستیم با استفاده از مواد اولیه با کیفیت ( اعم از تیتان های آلمانی –رزین های اروپایی ) جایگاه ویژه ی خود را در این صنعت به دست آوریم که به عنوان تولیدکننده رنگ توانستیم تمامی رنگ های خود را با برچسب ضمانت نامه کیفیت به مردم عزیزمان عرضه نماییم. یعنی اینکه به غیر از به دست آوردن استاندارد های ملی و جهانی و دارای بیمه کیفیت ، باز هم به این موارد اکتفا نکرده و برای جلب اطمینان ، رنگهای خود را با ضمانت بی قید و شرط عرضه نمودیم .

ایران از نظر نانوتکنولوژی در چه رتبه ای از دنیا قرار دارد؟

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی (Web Of Science) ایران توانسته است در نانوتکنولوژی رتبه چهارم جهانی را از آن خود کند، ضمن آنکه ایران همچنین با تولید 40 درصد علم نانو بیشترین سهم تولید این علم را در میان کشورهای اسلامی دارد.

جایگاه دانش نانو در صنعت کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

حوزه نانو از جمله حوزه ­های افتخارآمیز محسوب می شود و به طور خاص سال­های اخیر در کشور پیشرفت های چشمگیری به دنبال داشته است .

افق و استراتژی شرکت در دوره میان مدت 5 ساله چیست؟

مجتمع کارخانجات چسب و رنگ نانوپوش با تولید محصولات با کیفیت به همراه بسته بندی شکیل و مردم پسند توانسته است جایگاه خود را در کشور عزیزمان به دست آورد . در سال های گذشته با تلاش کارشناسان خبره ، توانسته ایم محصولات خود را به اکثر کشورهای همسایه صادر نماییم. اما این پیشرفت برایمان کافی نیست و ان شاا... هدفمان ورود به بازار کشورهای آفریقایی و آسیای شرقی می باشد. این هدف با برنامه ریزی دقیق کارشناسان خبره ، با شرکت در نمایشگاه های این کشورها ، جلسات حضوری با شرکتهای بزرگ واردکننده و صادر کننده باعث شده است که نور امید جهت ورود به بازار های آفریقا و آسیای شرقی نیز در ما روشن شود. این امر مطمئنا در سال های آتی تحقق خواهد یافت .

تا چه اندازه استفاده از محصولات نانو در میان مردم نهادینه شده است؟

با علم بر این که نانو و قوانین حاکم بر آن، همواره جزیی از طبیعت بوده است و حالا با الهام از همین طبیعت، کشفی به این مهمی برای ساخت و پرداخت دنیا ی مان دست یافتنی شده ، و تمام متخصصان این فن بر این مطلب تاکید دارند که : نانو نه تنها تحول اقتصادی در جهان را ایجاد کرده بلکه آرامش و آسایش مصرف کنندگان و تولید محصولاتی سازگار با طبیعت و سلامت بشر را در پی دارد ، لذا از نظر اینجانب با وجود آشنایی مردم با این فناوری مفید و کاربردی و بدون زیان ، این امر نیاز به شناساندن بیشتر و بهتر بین مردم کشورمان دارد تا همگان بتوانند از مزایای تلاش شبانه روزی دانشمندان و متخخصان این صنعت بهره مند گردند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 355

فهرست مطالب شماره 355

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×