menu

ثبت آگهی رایگان

رمز موفقیت ما، اصرار بر موفقیت است

رمز-موفقیت-ما-اصرار-بر-موفقیت-است

وقتی برای شرکت در نمایشگاههای خارجی عازم سفر می شد، هیچ وقت بلیط برگشت نمی گرفت. معتقد بود تا قرارداد فروش با طرف خارجی نبسته، نباید برگردد. موقع شرکت در نمایشگاه چهارروزه شیرآلات بهداشتی عربستان، 50 روز ماند تا سرانجام توانست قرار داد فروش و صادرات محصولاتش را به مدت دهسال با تجار میزبان منعقد کند.

معتقد است ایمان و اصرار به موفقیت، رمز موفقیت است و هرگز نباید در کار تولیدی و بازاریابی ناامید شد، چرا که ناامیدی با روح موفقیت منافات جدی دارد.

ناصر اسکندری، رئیس هیات مدیره و مدیر کارخانه تولیدی شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذراست. او که دانش آموخته رشته مهندسی شیمی است از همان دوره نوجوانی هم به فعالیت های تولیدی مشغول بوده است .

وی که به همراه خود شرکت سهند افشان آذر را در سال 1380 با هدف تولید صادرات محور تاسیس کرده است، از همان ابتدا هم، مبنای تولید خود را برپایه ساخت محصولات متناسب با ذائقه و استانداردهای بازارهای جهانی قرار داده است.

به گفته اسکندری ماحصل این رویکرد موجب شده تا امروز محصولات این واحد تولیدی به کشورهای سوریه، لیبی، عراق،آذربایجان،افغانستان، اوکراین، الجزایر، تونس، سودان، کویت و امارات متحده عربی صادر شود.

ناصر اسکندری که دربنیانگذاری برخی برندهای داخلی مطرح شیر آلات بهداشتی نیز همکاری داشته است، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: از آنجایی که در ایران زیر ساخت های بسیار مناسبی برای تولید شیرآلات بهداشتی ایجاد شده، بنابراین کشورمان در این صنعت در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه پیشرو و شناخته شده می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 240 کارخانه تولید شیرآلات در کشور فعال است، اظهار داشت: اگر تمامی واحدهای تولیدی شیرآلات بهداشتی خاورمیانه را جمع کنیم یک دهم واحدهای تولیدی ایران نمی شود.

رئیس هیات مدیره سهند افشان به توانایی 10 درصدی این شرکت جهت تامین بازار داخلی اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسمی کارخانه شیرآلات بهداشتی سهند افشان آذر، تولید سالیانه1000 تن شیر آلات است ولی در حال حاضر ماهیانه چیزی در حدود 40 یا 50 هزار عدد شیر را تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از استراتژیهای مهم شرکت سهند افشان آذر، توسعه و گسترش سبد محصولات خود، بوده و هست، اظهار داشت: امسال موفق شدیم خط تولید سینک و هود و اجاق را نیز راه اندازی کنیم .

اسکندری با اشاره به اینکه رویکرد صادرات محور سهند افشان هیچ گاه موجب نشد تا از بازار داخلی غافل شویم، تصریح کرد: به طور نمونه، سهند افشان تامین کننده بخش بزرگی از شیرآلات بهداشتی مورد نیاز واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تولیدات شیرآلات بهداشتی ایران نسبت به رقبای خارجی از چه مزیتی برخوردار است، تصریح کرد: قسمت اعظم مواد اولیه ساخت شیرآلات بهداشتی که همان برنج( آنالیز ترکیبی از مس و روی) است در داخل تولید و تامین می شود.چرا که در ایران معادن غنی و متعدد روی و مس وجود دارد.

وی ادامه داد: تنها کاتریج(مغزی شیرآلات) وارداتی است که البته برای واردات و تامین به موقع آن، چالش جدی نداریم.

به گفته ناصری شیرآلات بهداشتی ایران در مقایسه با رقبای چینی، هندی،پاکستانی، اندونزیایی،مالایی و الجزایری مرغوب تر و کیفی تر است.

وی افزود: در زمینه قیمت هم تنها در مواردی که نرخ ارز پایین نگه داشته می شود، نمی توانیم آنطور که باید با رقبای خارجی خودمان رقابت کنیم.

وی توضیح داد که قیمت محصولات صادراتی در بازارهای هدف بستگی به سیاست ارزی دارد که در کشور حاکم است.

اسکندری ادامه داد: مواقعی که ارزش دلار افزایش پیدا می کند می توانیم به سرعت بازارهایمان را گسترش دهیم ولی در شرایطی که نرخ دلار پایین نگه داشته میشود و از حالت شناور خارج می شود تا حدودی مزیت رقابتی تولیدات صادراتی از منظر قیمت، افت می کند.

این تولید کننده صنعتی در بخش دیگری از گفتگویش به شرایط حمایتی تولید کنندگان و صادرکنندگان کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: به طور نمونه دولت ترکیه از بخش صادراتش به شدت حمایت می کند و مشوق های صادراتی معادل 17 درصد را به بخش صادراتش اعطا می کند در حالی که در ایران مشوق های صادراتی نزدیک به 14 سال است که قطع شده و بجز معافیت مالیاتی چیزی به عنوان مشوق صادراتی برای تولید کنندگان در نظر گرفته نمی شود.

این مدیر کارآفرین در پاسخ به این پرسش که در مواقع بحرانی وسخت، چه رویکردی برای سرپا نگه داشتن تولید در پیش می گیرید، اظهار داشت: فعل خواستن را صرف می کنیم( باخنده). به این مفهوم که استراتژی ما از همان ابتدا اصرار بر موفقیت برای رسیدن به موفقیت بوده است.

وی ادامه داد: اینکه شاهدیم امروز از طریق انجام یک فعالیت تولیدی، سفره ای پهن شده که 70 تن به همراه خانواده هایشان بر سر آن نشسته اند و امرار معاش می کنند، احساس تعهد می کنیم که به هر ترتیب نگذاریم این سفره جمع شود.

وی افزود: همین نگاه و احساس تعهد باعث شد تا در تولید و صادرات محصول مان به اندازه ای دقت و پشتکار داشته باشیم که حتی جنگ در سوریه و لیبی هم نتواند مانع صادرات محصولات ما به این دو کشور شود.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 355

فهرست مطالب شماره 355

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×