menu

ثبت آگهی رایگان

کاهش 80 درصدی مصرف آب با شیرآلات کاهنده

کاهش-80-درصدی-مصرف-آب-با-شیرآلات-کاهنده

با توجه به آمار جهانی، ما جزو کشورهای خشک بحساب می آییم. توان سیاستگذاری ما در ریسکو تنها میتواند روی مصرف آب شرب موثر باشد.

چرا که سرانه مصرف کشور ما 204 لیتر در روز میباشد یعنی حدود 16میلیاردو 320 میلیون لیتر در روز که این سرانه مصرف بالاتر از کشورهای پر آبی مثل اسپانیا (200 لیتر در روز)، پرتقال (194 لیتر در روز)، یونان (175 لیتر در روز)، سوئد (164 لیتر در روز)، دانمارک (159 لیتر در روز)، انگلستان (153 لیتر در روز)، اتریش (153 لیتر در روز)، ایرلند (142 لیتر در روز)، فرانسه (139 لیتر در روز)، آلمان (129 لیتر در روز)، هلند (129 لیتر در روز)، بلژیک (112 لیتر در روز) و لهستان (98 لیتر در روز) است.

متاسفانه در کشورما فرهنگ سازی مناسب جهت مصرف بهینه انرژی صورت نگرفته است. این در حالی است که بدون وجود سایر انرژیها مانند برق و گاز میتوان به سختی زندگی کرد ولی بدون آب، حیات و بهداشت جامعه غیر ممکن است. تجربه این واحد(ریسکو) از سیاستهای وزارت نیرو تنها جلسه و درخواست از تولید کنندگان جهت تولید محصولات کاهنده در فصلهای خشک و رها کردن جلسات و درخواستها پس از نزول نعمات آسمانی است.

میزان خروجی آب از شیرآلات بدون لوازم کاهنده بین 16تا19 لیتر در دقیقه میباشد( در اکثر چشمه هایی که نزدیک پمپهای تقویت فشار میباشند این رقم بسیار بیشتر است) با استفاده از محصولات کاهنده چینی یا ایرانی این میزان مصرف تا 10 تا 12 لیتر در دقیقه کاهش میابد.

این واحد بدون اتکا به سیاستهای موقت دولتی در صرفه جویی آب، سیاست و شعار خود را بر صرفه جویی حداکثری مصرف آب از طریق فروش محصولات مجهز به کاهنده مصرف آب قرارداده است.

قطعات استفاده شده در محصولات ریسکو( بجز دو مدل اکونومی) با قیمتی 15 برابر مشابه ایرانی و چینی باعث کاهش مصرف آب تا سقف 80% میگردد.

95% از روشویی های ریسکو حداکثر 8 لیتر آب در دقیقه(گرید دی انرزی) مصرف میکنند و یک مدل از روشویی های ریسکو با هزینه ای 50 برابری نسبت به آبفشانهای کاهنده معمولی ، برای اولین بار موفق به کسب گرید A با مصرف حداکثر 5/3 لیتر در دقیقه شده است.

بنابر این 95% شیرآلات روشویی ریسکو صرفه جویی حداقل 60 و حداکثر 80 درصدی در مصرف آب دارد. تصور کنید که اگر تنها 25% از شیرآلات کشور از نوع کاهنده شود به راحتی محاسبه میشود که حداقل 1میلیاردو 632 میلیون لیتر آب بصورت روزانه صرفه جویی میگردد و سرانه مصرف آب کشور با همین زمان مصرف افراد، به عدد 183 لیتر در روز کاهش میابد.

این محصولات بر خلاف نمونه معمولی خود که از طریق کاهش فشار میزان خروجی، مصرف آب را کاهش میدهند همواره فشاری یکنواخت ایجاد میکنند و مصرف کننده تغییری در حجم آب خروجی حس نمیکند ولی متاسفانه به علت کیفیت نا مناسب آب و وجود شن و سنگ در آب این قطعه دچار مشکل شده و فشار آب خروجی کم میشود و مصرف کنندگان گرامی بدون توجه به هزینه گزاف صرف شده جهت کاهش مصرف آب، بجای پاکسازی و شستشوی قطعه و نصب و بکارگیری مجدد آن، این قطعه را از محصول جدا و به مصرف 18 لیتر باز میگردند که این فرهنگسازی باید صورت گیرد که به هیچ عنوان این قطعات با ارزش از محصول جدا نشود.

این شرکت با شعار #برای نجات آب آمده ایم# سهم خود را از حفظ منابع این کشور بجا آورده و تا حد ممکن هزینه این خدمت را طوری پرداخت مینماید که مصرف کنندگان گرامی، تفاوتی با شیرآلات دیگر حس نکنند.

بر همه ما ایرانیان لازم است تا سهم خود را از حفظ منابع انرژی و تحویل آن با شرایط بهتر به نسل بعد بجای آوریم و همیشه تکرار کنیم:#ایران ما کم آب است#

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 353

فهرست مطالب شماره 353

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×