menu

ثبت آگهی رایگان

تزریق 15 هزار میلیارد تومان وام ساخت مسکن

تزریق-15-هزار-میلیارد-تومان-وام-ساخت-مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت 15 هزار میلیارد تومان وام ساخت به سازندگان طی 10 ماه امسال خبر داد و گفت: در بخش پرداخت وام خرید به لحاظ مبلغی 32 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته ایم.

به گزارش پیام ساختمان، محمدحسن علمداری ، با ارائه آمار پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن در سال جاری از سوی بانک مسکن اظهار کرد: بر اساس آمار از ابتدای امسال تا پایان دیماه مجموع با وام ساخت و واگذاری ساخت (با احتساب انتقال وام به خریداران) بالغ بر 152 هزار میلیارد ریال (15 هزار میلیارد تومان) به سازندگان پرداخت شده است.

وی با بیان این که در مدت یاد شده 93 هزار میلیارد ریال (9300 میلیارد تومان) وام خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در بخش وام ساخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12 درصد کاهش داشته ایم، البته این کاهش به دلیل پرداخت متمم 10 میلیون تومانی وام مسکن مهر به پیمانکاران بوده است. در واقع این کاهش به واسطه افزایش وام مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان اتفاق افتاده است.

وی در عین حال ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات خرید مسکن به لحاظ تعداد 40 درصد و به لحاظ مبلغ 32 درصد افزایش در مقایسه با 10 ماه سال گذشته داشته ایم.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از میزان پرداخت تسهیلات در دو ماه آخر سال چیست، گفت: طبق روال همیشگی باید افزایش داشته باشیم؛ در دو ماه آخر سال تقریبا به اندازه 4 ماه وام توسط بانک پرداخت شده است. اما به دلیل این که وضعیت بازار مصالح ساختمانی به لحاظ قیمت نامشخص است، سازنده ها استقبال چندانی برای دریافت وام نداشته اند.

علمداری با بیان این که سازنده ها فعلا دست نگه داشته اند، یادآور شد: هم اکنون پرونده های متعدد وام آماده شده، اما سازنده ها برای دریافت وام آن مراجعه نمی کنند.

10 هزار واحد مسکونی را حداکثر یکساله می سازیم

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیشرفت را صرفا در آبادانی شهرها نمی دانیم، گفت: برای توسعه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی نیاز به برنامه ریزی داریم.

محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن برای ساخت ده هزار واحد مسکونی در روستاهای استان کرمان، اظهار داشت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد و ما 40 سال خدمت را پشت سر گذاشتیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: طی 40 سال گذشته اقدامات اساسی در کشور انجام شد. امروز توسعه، هم هدف مشترک کشورها و هم معیاری برای رتبه بندی کردن کشورهاست.

وی ادامه داد: آخرین نسخه توسعه، توسعه انسانی است. بر اساس معیارهایی که در توسعه انسانی تعریف شد، سه شاخص مهم شامل آموزش، بهداشت و درآمد سرانه کشور، تلفیق می شود و این شاخص را تشکیل می دهد و هر سال سازمان ملل کشورها را از این نظر رتبه بندی می کند.

وی با بیان اینکه پیشرفت خود را صرفا در آبادانی شهرها نمی دانیم و روستاها نیز مدنظر هستند، افزود: طی سفری که به کرمان داشتم خدماتی ارائه شده بود اما هنوز بخشی وجود دارد که باید یک اقدام مجدد و برنامه ویژه ای برای آن درنظر گرفت. یکی از این اقدامات ضروری، توجه به مسکن در جنوب کرمان است.

وی ادامه داد: طبق برآوردها و در قالب تفاهم نامه ای که امروز امضا شد، 10 هزار واحد مسکونی در استان کرمان ساخته خواهد شد تا کپرها تا حدودی جمع آوری شوند.

نوبخت افزود: ظرف حداکثر یک سال، این تعداد واحد مسکونی را افتتاح خواهیم کرد.

پرونده مسکن مهر تا پایان سال آینده در سراسر کشور بسته می شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: پرونده مسکن مهر تا پایان سال آینده در سراسر کشور بسته می شود.

همچنین احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی که با حضور استاندار و مسئولان مربوطه شهری و استانی برگزار شد ابراز داشت: در بعضی استان ها پرونده مسکن مهر بسته شده است ولی تلاش می کنیم با کمک دستگاه های اجرایی در تمام استان ها پرونده مسکن مهر و پروژه های بدون معارض تا پایان سال 1398 به اتمام برسد.

وی در مورد 57 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی گفت: تعدادی از این واحدها به بهزیستی و کمیته امداد واگذار کرده و بقیه را از قالب طرح مسکن مهر خارج می کنیم.

اصغری با تاکید بر اینکه در استان های قم و خراسان جنوبی واحدهای مسکن مهر امسال به پایان می رسد، ادامه داد: تا امروز در سطح کشور یک میلیون 740 هزار واحد مسکن مهر را تحویل شهروندان بدهیم که یک میلیون و 100 هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

وی با اشاره به لایحه افزایش سرمایه 5 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن توسط دولت اظهار امیدواری کرد که بعد از تصویب این لایحه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خدمات زیربنایی کمک شایانی خواهد شد.

وی با اشاره به کمک 50 میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به مسکن مهر اظهار داشت: 25 میلیارد تومان از این مبلغ را به شهرهای جدید و 25 میلیارد تومان نیز به استان ها اختصاص یافت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: به طور متوسط سالانه بیش از 200 هزار واحد در این دولت با وجود تمام تنگناهای مالی تحویل داده ایم و این به نوبت خود رقم بسیار قابل ملاحظه ای است.

وی با بیان اینکه هزینه خدمات زیربنایی مسکن مهر بر عهده دستگاه متولی است، ابراز داشت: هزینه های زیربنایی 1200 میلیارد تومان شد که 400 میلیارد تومان آن را دولت، 400 میلیارد تومان وزارت نیرو و 400 میلیارد تومان را نیز استانداری ها تقبل کردند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 353

فهرست مطالب شماره 353

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×