menu

ثبت آگهی رایگان

نوآوری های خیره کننده در سیستم های تهویه

نوآوری-های-خیره-کننده-در-سیستم-های-تهویه

طوفان فناوری های نوآورانه جهان درراه است. با استفاده از ابزارهای پیشرفته و بخصوص موبایل های هوشمند هر روزه زندگی ما روبه پیشرفت می باشد. استفاده از تکنولوژی ها درسیستم های HVAC انقلابی در این صنعت به راه خواهد انداخت. و به زودی شاهد مزایای آن در سیستم های سرمایش و گرمایش خواهیم بود.

گردش فعال هوای مطبوع

مهندسان در MIT با طراحی جدید تهویه مطبوع سنسورهایی در امتداد میله های آلومینیومی که از سقف آویزان شده اند را طراحی کرده اند.

جنبش و فعالیت این سنسور ها را فعال می کنند و یا به عبارت ساده تر می توان گفت دستگاه تهویه مطبوع ( مانند کولرگازی ) زمانی فعال می شود که شخصی در محل حضور داشته باشد.

سیستم سنسور فعال به نظر ایده ساده و هوشمندانه ای می رسد و باعث ناراحتی است که تا کنون از این تکنولوژی استفاده نشده است.

با این حال این تنها یک نمونه از چگونگی تحول سیستم های تهویه مطبوع ( HVAC ) در آینده است. این سیستم ها که قابلیت حمل و کوچکتر هستند باعث کاهش بسیار زیاد هزینه انرژی و هزینه نرافزاری خواهد شد.

سیرکولاتور آب داغ

یک شرکت آمریکایی، پمپی " فرمان پذیر " را برای خطوط آب خانگی طراحی کرده است که اجازه می دهد آب سرد پس از فعال شدن به آب گرمکن منتقل شود.

این محصول طراحی شده است که یک راه حل برای یک مشکل عمده را حل کند. هر ساله، خانه ها به طور متوسط 12000 گالن آب صرفه جویی می کند و فقط برای گرم شدن آب منتظر می مانند. ردیابی این آب خارج از سیستم یک راه حل سازگار با محیط زیست است که نقش مهمی در خانه های آینده ایفا کند.

در واقع آب سردی که خارج از سیستم هدر می رود را به سیستم آب گرم برمیگرداند و مورد استفاده قرار می گیرد. که نتیجه آن کاهش هزینه آب مصرفی می باشد.

تهویه مطبوع حرارتی

طراحی دیگری که اخیرا اجرا شده است، تهویه مطبوع حرارتی است.

یک شرکت استرالیایی به نام Chromasun ( کروماسون ) یک جایگزین کم هزینه برای واحد های A/C ( اسپلیت ها ) تولید کرده است. این تکنولوژی هنور گسترده نشده.

شاید این تکنولوژی طی چند سال گذشته در ایالت متحده اجرا شده است.

با این حال تهویه مطبوع حرارتی سیستمی است که با استفاده از انرژی خورشیدی و توسط گاز طبیعی تکمیل می شود. این سیستم یک سیستم بسیار کارآمد و مفید است که آینده بسیار مناسبی دارد.

در واقع ، دو چیلر با قابلیت خنک کننده را در سیستم های دیگر فراهم می کند و هزینه ای اضافی الکتریکی را از بین می برد.

انرژی یخ در سیستم تهویه مطبوع

سیستم های کولرگازی/اسپلیت ها بنظر بهترین سیستم می رسد. به همین دلیل یک شرکت کالیفرنیایی یک سیستم ICE A/C ( سیستمی یخی تهویه مطبوع ) به نام Ice Bear را ایجاد کرده است.

سیستم آیس بیر در واقع با انجماد آب در یک مخزن در طول شب کار می کند، به همین دلیل مخزن فوق می تواند یک ساختمان را در روز بعد به راحتی خنک کند.

این طراحی می تواند تا 6 ساعت یک ساختمان را خنک کند و پس از آن دستکاه کولرگازی به شکل عادی کار خواهد کرد.

اگرچه این مدل سیستم هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است اما تصور اینکه با این فناوری بتوان یک ساختمان را برای 6 ساعت تمام خنک کرد یک گام بلند در فناوری می باشد.

پمپ های حرارتی دوگانه

یکی دیگر از شرکت های مبتنی بر ایالات متحده، مفهوم پمپ گرمای دوگانه سوخت را ارائه می دهد.

استدلال این شرکت این است که پمپ های گرمایشی بیشتر کارآمد هستند و حداکثر میزان راحتی را هنگام استفاده از ترکیبی از سوخت فراهم می کنند.

در این مورد، این سیستم ترکیبی از پمپ حرارتی الکتریکی و کوره گاز است.

در دماهای پایین، پمپ گرمای گازی را برای به حداکثر رساندن کارایی منتقل می کند. هنگامی که دمای بالاتر از 35 درجه افزایش یابد، برق قطع می شود.

هزینه های اولیه مربوط به خرید یک پمپ با سوخت دوگانه بیشتر از یک سیستم معمولی است، اما مقدار پولی که شما می توانید در طول چند سال آینده به طور بالقوه صرفه جویی کنید و هزینه های آن را کاهش دهید بسیار چشم گیر و زیاد می باشد.

سنسور پیشرفته در تهویه مطبوع

هر ساله محصولات مختلف در نمایشگاه های تکنولوژی در سراسر دنیا به معرض نمایش در می آیند. سال 2015 اولین سال نمایش این تکنولوژی جدید در نمایشگاه بود.

این محصول خلاقانه شامل سنسورهای دریچه هایی است که در سقف ، دیوار و یا سنسور های داخلی بکار رفته است. اما بهترین قسمت این فناوری و محصول چیست ؟ به وسیله ی یک اپلیکشن موبایل Ecovent می توان کنترل دقیق هر اتاق را در دست داشت.

علاوه بر این سیستم یک سنسور مانیتورینگ برای نظارت کامل بر تمام سنسور های خانه در دسترس شما قرار می دهد. نظارت بر دمای خانه ، فشار هوا و دیگر عوامل کیفیت هوای داخل ساختمان از دیگر امکانات این محصول می باشد.

این محصول که نامی جدید دارد در آینده ای نزدیک بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت و باعث بالا رفتن سطح کیفتی زندگی خواهد شد.

پمپ های حرارتی ژئوترمال

تکنولوژی ژئوترمال یک سرمایه گذاری بزرگ برای صرفه جویی هزینه ها در زمان طول حیاط پمپ می باشد.

سیستم های ژئوترمال از دهه ی 1940 میلادی تا کنون وجود داشته لذا این یک فرآیند جدید نمی باشد.

با این وجود این محصول تا همین اواخر نیز دست یافتنی نبوده است.

با استفاده از این محصول شما به جامعه حمایت از محیط سبز می پیوندید. پمپ های ژئوترمال انرژی خود را مستقیما از زمین دریافت می کنند.

کارکرد این محصول به این شکل می باشد که لوله های به کار رفته در زمین به به شکل یک حلقه می باشند گرما را جذب می کنند و آن را به خانه منتقل می کنند.

هنگامی که خنک سازی مورد نیاز باشد این سیستم به صورت معکوس کار می کند.

بزرگترین حسن داشتن این سیستم این می باشد که شما آب گرم رایگان در اختیار خواهید داشت.

خانه های اسمارت ( پیشرفته )

امروزه همه چیز پیشرفته شده است. از رانندگی اتومبیل به وسیله اپلیکشن و یا تلویزیون گرفته تا هر قسمتی از تکنولوژی که تصورش را نمی توانید بکنید.

ما هر روزه در حال پیشرفت در زندگی خود به وسیله تکنولوژی های جدید هستیم و خانه ی ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

سیستم های متصل به تلفن همراه در حال حاضر این امکان را به ما میدهند تا با فشار دادن یک دکمه سیستم های روشنایی ، گرمایش و سرمایش ، امنیتی و غیره را کنترل کنیم.

این پروسه اگر به تکامل نرسد بی فایده خواهند بود بنابراین هر روز برای پیشرفت، راحتی و آسایش بیشتر نیاز داریم که جزییات بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

این تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت می باشد و این امکان را به ما میدهد که با استفاده از تکنولوژی های جدید سطح راحتی خود را در خانه به سمت یک خانه بسیار هوشمند هدایت کنیم .

خانه های کاملا اتوماتیک

همانطور که داشتن یک خانه هوشمند در دسترس قرار گرفته است ، داشتن خانهدی اتوماتیک نیز دور از دسترس نیست.

در حال حاضر راه حل های تکنولوژیکی در بازار وجود دارد که به شرکت ها اجازه می دهد تا با وسایل الکترونیکی و سایر محصولات آزمایش کنند. بنابراین، طبیعی است که سیستم های HVAC یک روز به طور مستقیم به سیستم های دیگر در خانه شما متصل شوند، و تنظیمات مربوط به وضعیت دیگر خانه ها را تنظیم می کنند. خانه هایی که به صورت اتوماتیک و با برنامه های نرم افزاری جدید سطح آرامش ، امنیت و لذت زندگی را برای شما به بالاترین سطح خود خواهد رساند.

پرینت سه بعدی تهویه مطبوع

شاید کمی دور از انتظار و تسور به نظر برسد. اما با این روند تکنولوژی اصلا دور از دسترس نیست که روزی برسد که هوای مطلوع به صورت سه بعدی در دسترس باشد.

در حقیقت یک شرکت به نام Emerging Objects یک قطعه ی سه بعدی تولید کرده است که رطوبت را خارج از یک منطقه برای خنک نمودن آن ترسیم می کند. این تکنولوژی که برای یک فضای بزرگ هنوز غیر قابل دسترس و ترسیم می باشد اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک بتوان تمام سطح خانه و فضا را به وسیله سیستم های سه بعدی تحت کنترل قرار داد. به وسیله این تکنولوژی می توانید جزء جزء محیط را مورد برسی قرار دهید

استفاده از حرارت کامپیوتر ( و مشابه آن )

آیا تا به حال تصور کرده اید که یک لپ تاپ و یا کامپیوتر شما چند ساعت در طول روز روشن می ماند؟ می دانید چقدر حرارت تولید می کند. یک نوآور به نام لارنس اورسیینی، بنیانگذار پروژه Exergy، دیده است که چگونه کامپیوترها، کارآمد در تولید گرما هستند. به همین دلیل است که او نظریه ای داده است که می تواند برای تأمین سیستم های گرمایشی استفاده شوند.

در نظر بگیرید: فکر کنید که چقدر عالی خواهد بود اگر مجبورید از دوچرخه ثابت یا تردمیل خود برای استفاده از تلویزیون خود استفاده کنید؟ ممکن است فکر جدی نباشد، اما چیزی است که قابل تامل است. استفاده از گرما از یک محصول که هر روز از آن استفاده می کنید هر روز بر اساس همان اصل ترسیم می شود. در پایان روز، از میزان انرژی که دستگاه کامپیوتر و یا لپ تاپ شما تولید کرده است استفاده کرده اید و انرژی آن را به سیستم های گرمایشی خود منتقل کرده اید!

جهان هر روزه در حال پیشرفت رد تمامی تکنولوژی ها است و زندگی آینده ابعاد متفاوتی از روند این تکنولوژی خواهد دید.

امیدواریم صنایع داخلی هم خود را به روز کنند و بتوانند از فروش تکنولوژی استفاده بهینه کنند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 352

فهرست مطالب شماره 352

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×