menu

ثبت آگهی رایگان

موکت و مزایای آن

موکت-و-مزایای-آن

گروه معماری و دکوراسیون: این روزها کفپوش های مدرن و متنوعی برای پوشاندن کف خانه وجود دارند اما هنوز هم بعضی از مردم دوست دارند؛ در بخش هایی از خانه و به ویژه اتاق خواب موکت داشته باشند. موکت ها برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند و ایمنی بچه ها را تا چند سال اول زندگی شان فراهم می کنند بنابراین می توانید رنگ های شاد و فانتزی برای اتاق کودکان انتخاب کنید و برای بقیه اتاق ها برحسب رنگ بندی سایر اسباب و اثاثیه رنگ و طرح های هماهنگی را انتخاب کنید. به هر حال این کفپوش ها فضای خانه شما را زیبا جلوه می دهند.

با مزیت ها و انواع مختلف موکت ها آشنا شوید

- برای حرارت و صدا یک جور عایق به حساب می آیند، به همین دلیل برای محیط های سرد و پر سروصدا هم قابل استفاده هستند

- با داشتن موکت ها کف خانه شما همیشه نرم و راحت است

- از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع هستند و با هر نوع دکوراسیونی جور در می آیند

- موکت های یک دست با پرزهای کوتاه تر فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهند

- در گروه کفپوش های بادوام جای می گیرند

- برای تمیز کردن شان لزومی ندارد که از دستمال نمدار استفاده کنید و با جاروبرقی به راحتی تمیز می شوند.

موکت هایی با پرز بلند

اگر دل تان می خواهد کف خانه نرم و راحت باشد، این موکت ها را انتخاب کنید. این نکته برای افرادی که در مناطق سردسیر سکونت دارند، بیشتر اهمیت دارد. ضخامت برخی از موکت ها آنقدر زیاد است که از این لحاظ به فرش های ماشینی شباهت زیادی دارند. به هر حال اگر می خواهید اتاق های شما در فصل زمستان گرم و در تابستان نرم و راحت باشد، اینگونه موکت ها به دردتان می خورند.

موکت های کبریتی

قدیمی ترین نسل موکت هاست که البته هنوز هم می توانید آنها را در میان فروشگاه های تزئینات داخلی خانه پیدا کنید. به هر حال مهمترین ویژگی موکت های کبریتی، ارزان بودن آنهاست. اگر نمی خواهید برای پوشاندن کف خانه هزینه زیادی بپردازید، انتخاب موکت های کبریتی بهترین گزینه است. البته این موکت ها قطر کمی دارند و کمی زبر هستند، به همین دلیل چندان راحت نیستند.

موکت های چمن مصنوعی

شاید پسربچه های شیطان که به شدت علاقه مند به ورزش فوتبال هستند از این جور موکت ها خوش شان بیاید و از والدین شان بخواهند اتاق شان را با این موکت ها بپوشانند. ظاهر این موکت ها شبیه چمن و رنگ شان هم سبز چمنی است. البته جدای از اتاق ها برای کف سالن های ورزشی، بالکن یا تراس های سقف دار هم قابل استفاده هستند. انتخاب این موکت با رنگ سبزش، فضای اتاق را شاد و متفاوت جلوه می دهد.

موکت های طرح دار

استفاده از موکت های ساده و یک رنگ فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهد اما ممکن است اتاق شما به اندازه کافی بزرگ باشد و نیازی به این ترفند دکوراسیونی نداشته باشید. بنابراین دست تان حسابی باز است تا رنگ و طرح مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

در حال حاضر موکت های طرح دار متنوعی در بازار وجود دارند. انواع وارداتی معمولا از کشورهای بلژیک یا ترکیه به ایران می آیند. البته موکت های ایرانی هم کیفیت و نقش و نگارهای خوبی دارند.

نگهداری از موکت ها

- اگر در خانه کودک نوپایی دارید موکت هایی با رنگ روشن انتخاب نکنید چون زود لک می شوند و البته لکه زدایی از موکت ها نسبت به سایر کفپوش هایی از جنس چوب، سنگ و سرامیک دشوارتر است.

- موکت های بافت دار گرد و غبار را داخل خودشان جمع می کنند. بنابراین بهتر است که حداقل هفته ای دو بار آنها را با جاروبرقی تمیز کنید.

- برای اینکه موکت ها در اثر رفت و آمد جمع نشوند، آنها را با چسب مخصوص روی زمین محکم کنید. توجه به این نکته در مورد موکت هایی نازک با پرز کوتاه بیشتر اهمیت دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 152

فهرست مطالب شماره 152

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×