menu

ثبت آگهی رایگان

تارادیس ستاره درخشان کارآفرینی

تارادیس-ستاره-درخشان-کارآفرینی

مدیر عامل تارادیس گفت:در راه اندازی یک کسب و کار موفق، 80درصد تلاش افراد و تنها 20 درصد ایده و بستر اقتصادی مهم است.

یحیی مرادی مقدم نماینده برادران کارآفرین مرادی مقدم که شرکت تارادیس را در سال 1378 ثبت و با تهیه دستگاه های اجاره ای و قسطی در فضای 150 متری تقریبا بدون هیچ سرمایه فعالیت تولیدی خود را آغاز نمود.

تارادیس امروز کارخانه ای با مساحت چهار هزار متر مربع در شهرک صنعتی شکوهیه جاده تهران –قم و با 5 دفتر سعادت آباد، پاسداران-کرج- قم و نوشهر با 79 کارمند بطور مستقیم و نزدیک به 250 خانواده مشغول فعالیت است.

مرادی مقدم در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: تحصیلات و تجربه کاری و خانوادگی در حوزه تولیدات درب و پنجره نداشته اند بلکه تنها سابقه مدیریت فروش برادرشان در فروش درب و پنجره UPVC و رونق این صنعت نوپا و سیاست های سختگیرانه دولت در بکارگیری این محصولات جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و در نهایت علاقه مندی بنده به فروش و کسب درآمد انگیزه آغاز فعالیت مان شد.

او در ادامه این باور در کسب و کار را تایید نمود که در راه اندازی یک کسب و کار 80 درصد وجود و تلاش افراد کارآفرین و تنها 20 درصد تحت تاثیر ایده و بستر اقتصادی و اجتماعی آن کسب و کار است. او که خود را از یک خانواده متوسط و معمولی اقتصادی می داند گفت چند نکته اساسی در گذران مسیر موفقیت و کسب پیروزی حائز اهمیت است :

مهندسی فروش

اشراف به کل سیستم تولید

جاه طلبی و تلاش

این کارآفرین معتقد است صاحب کسب و کار باید حداقل دو سال در سیستم تولید حضور داشته باشد تا فرآیند کار را دقیقا بشناسد و با این اشراف بر مزایا و معیب کار بتواند سکان هدایت را در دست بگیرد . این تجربه باعث شناخت فرآیند تولید و بازار هدف و در نهایت مهندسی فروش خواهد شد .

این صنعتگر راز پیروزی و ماندگاری در تولید را جذب مشتری و تولید بر اساس سفارش دانست و افزود: مهندسی فروش در راه کسب و کار نقش اساسی بازی می کند و پیروزی و ماندگاری در صنعت تولید در سایه تلاش و جاه طلبی حاصل خواهد شد.

یک کارآفرین با دید گاه توسعه ای که دارد هرگز به جایگاهی که در آن هست قناعت نمی کند و برای هدف جمعی مجموعه اش از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

مرادی مقدم ادامه داد: در هر سیستم تولیدی کیفیت حرف اول را می زند . تجربه نشان می دهد هیچ محصول بی کیفیتی در دراز مدت ماندگار نبوده و برند نشده است و به مرور در بازار رقابت محو شده است .

این کارآفرین بر این باور است که اگرچه در هنگام خرید قیمت محصول در ذهن خریدار پررنگ است اما در طول زمان کیفیت محصول است که در ذهن می ماند پس از چند سال دیگر قیمت ها در ذهن باقی نمی ماند .

در بازار تولیدات در و پنجره دو نوع محصول وجود دارد که محوریت اصلی هردو استاندارد بودن محصولات است. یکی محصولات عام که برای مصارف معمول است و دوم محصولات لوکس که برای سفارش های خاص تولید می شود . در مورد اول پروفیل گریدA ، شیشه های استاندارد و یراق آلات با متریال خوب و در محصولات لوکس با پروفیل گرید،A شیشه های امارت و یراق آلات آلمانی تولید می شوند.

این کارآفرین صنعتی راز موفقیت تاردیس را در مثلث کیفیت – تعهد و خرید مناسب دانست و افزود: در این فراز و نشیب های بازار به خصوص تلاطم نرخ ارز مجموعه تارادیس توانست با حاشیه سود کمتر و تمهیداتی جهت خرید مناسب تر، محصولات را با حفظ کیفیت با قیمت مقرون به صرفه ای به دست مشتریان خود برسانیم .

مرادی مقدم برای جلب رضایت مشتری که به باور این کارآفرین یکی از مهترین ارکان توسعه و حفظ بازار است یادآور شد.برای رقابت در بازار تخصصی چون درب و پنجره که بازار هدف تخصصی را پیش روی دارد و مشتریان ارزیابی خود از محصولات را با هم به اشتراک می گذرند، عرضه محصولات مرغوب بهترین راه حل بقا و کسب منفعت بیشتر است.

این صنعتگر یکی دیگر از راهکارهای موفقیت در کسب و کار آشنا کردن مشتریان با حق و حقوق شان دانست و درباره فعالیت شرکت تارادیس بیان کرد: طی 11 سال فعالیت این شرکت بهمراه هر پیش فاکتور یک چارت از جزئیات محصول و شیوه تست آن و ارزیابی الزامات فنی را در اختیار مشتری قرار می دهیم که بتواند در برآورد قیمت با دست باز و دید کارشناسی ارزیابی کند و معتقد است این روش بازدارنده ای برای عرضه محصولات غیر استاندارد زیر پله ای در بازار است.

ایشان در نهایت کارآفرینی در صنعت را در سایه تلاش، توکل به خدا و باور به خود دانست و اذعان داشت در این بحران اقتصادی سعی کردیم علاوه بر افزایش 15در صدی حقوق سالیانه 25 درصد دیگر افزایش حقوق کارمندان مجموعه تارادیس را افزایش دهیم چراکه باورداریم که در نیروی انسانی یک مجموعه سرمایه اصلی یک مجموعه است و در همین جا اعلام می کنم دست همکاران خوبی که پایه های اصلی موفقیت تارادیس بوده اند را می بوسم . ضمن آنکه همراه و یاور همیشگی بنده وجود ارزنده برادرم به خصوص دعای خیر مادر عزیزم در تمام این مسیر سخت بوده است.

مدیرعامل مجموعه موفق تارادیس در پایان گفت: نوسانات قوانین و شرایط اقتصادی مهمترین عوامل بازدارنده تولید هستند. لذا به نمایندگی از طرف تمامی تولیدکنندگان در ایران از متولیان صنعت چیزی جز ثبات وضعیت بازار برای تامین مواد اولیه حداقل انتظار نداریم و امیدواریم ثبات اقتصادی به شکلی فراهم شود تا ما تولیدکنندگان بتوانیم حداقل برای دوره های 5 ساله برنامه ریزی نماییم و پاسخگوی نیاز مردم و خانواده بزرگ تارادیس باشیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 352

فهرست مطالب شماره 352

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×