menu

ثبت آگهی رایگان

مدیرعامل کارخانه دیرگداز اراک:

تولید کننده باید جهانی فکر کند

تولید-کننده-باید-جهانی-فکر-کند

علی حیدر گودرزی مدیرعامل کارخانه دیرگداز اراک، در زمان نوجوانی همیشه به این فکر می کرد که چگونه می تواند خلاقیت بیشتری داشته باشد. اون سالها دائم به دنبال یادگیری کارهای فنی و صنعتی بود. وقتی جوانی بیست و چند ساله بود، وارد کار ساخت و ساز شد و با سرمایه ای که از این راه بدست آورد، به فکر راه اندازی یک واحد تولیدی آجر نسوز افتاد.

او سالها و دقیقا قبل از انقلاب آجرهای مخصوص شومینه از کشور آلمان وارد می شد. او بر این باور بود که می توان انواع آجر نسوز را در داخل کشور با برندی ملی تولید کرد.

از این رو تمام تلاش و کوشش خود را معطوف به کسب دانش فنی تولید آجر نسوز کرد. ثمره این تلاش ارزشمند، در نهایت منجر به تاسیس و راه اندازی واحد تولیدی آجر نسوزبا برند و نشان دیر گداز اراک شد.

برندی که امروز به مدد همت علی حیدر گودرزی، شهرتی جهانی یافته و در بازارهای اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایه های ایران خوش درخشیده است.

کارخانه فرآورده های نسوز دیرگدازکه ظرفیت تولید 18000 تن انواع فرآورده های نسوز شامل صنعتی، شاموتی، تزئینی، و نماهای ماندگار را دارد در سال 1370 توسط علی حیدر گودرزی راه اندازی شد.

این مدیر عامل 64 ساله بیش از20 سال است که عمر خود را صرف توسعه هر چه بیشتر واحد تولیدی دیر گداز اراک کرده است. ونتیجه این تلاش شبانه روزی، موجب شده تا امروز در اروپا هرکس که خواهان خرید آجر نسوز ایرانی باشد به سراغ برند دیر گداز اراک برود.

علی حیدر گودرزی فرزند یک کشاورز بوده و هیچ سرمایه پدری را برای تاسیس واحد تولیدی خوش نام خود نداشته است. این مدیر کارآفرین در حال حاضربرای 35تن شغل ایجاد کرده و قرار است این تعداد با راه اندازی یک خط تولید جدید، به 100 نفر افزایش یابد.

گودرزی که به توان و دانش ایرانی باور کامل دارد، در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: تولید کننده ایرانی، می تواند درتمامی بازارهای جهانی، کالایی ماندگار و متناسب با هر سلیقه عرضه کند، به شرط آنکه به دنبال تولید کالا با کیفیت اعلا و خلاق باشد.

وی افزود: یکی از رموز موفقیت در کار تولید این است که از همان ابتدا به فکر ساخت و عرضه کالا براساس استانداردها و مختصات بازارهای جهانی باشیم.

گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات آجر نسوز دیر گداز اراک، از نظر کیفیت و قیمت با تولیدات اروپایی رقابت می کند، اظهار داشت: چندی پیش نمونه تولیداتمان را برای ارزیابی کیفیت، به کشور انگلستان ارسال کردیم که بنا بر اعلام نظر طرف انگلیسی، مشخص شد که تولیدات ما از تولیدات انگلیسی در این بخش بسیار بهتر و کیفی تر است.

به گفته این کارآفرین، در حال حاضر تولیدات آجر نسوز دیر گداز به کشورهای عمان،عراق،ارمنستان،گرجستان وآذربایجان صادر می شود و به تازگی هم از کشور کره جنوبی سفارش محصول گرفته شده است.

وی ادامه داد: از نظر قیمت هم تولیدات دیر گداز 50 درصد از بهترین های اروپایی ارزانتر است.

گودرزی که واحد تولیدی دیر گداز اراک را با سرمایه 50 میلیون تومان راه اندازی کرده است، تصریح کرد: هم اکنون میزان تولید دیرگداز، روزانه 40 تن است، که البته با راه اندازی خط تولید جدید، این رقم به 100 تن در روز خواهد رسید.

این فعال صنعتی با تاکید بر اینکه یک تولید کننده هرگز نباید خود را محدود به بازار داخلی کند، گفت: هم اکنون 10 تا 15 درصد از نیاز بازار وطنی توسط تولیدات دیر گداز اراک تامین می شود.

وی ادامه داد: بیشتر تولیدات آجر نسوز خارجی از جنس رسی است در حالی که تولیدات ایرانی در این بخش به واسطه وجود معادن غنی زیر زمینی درکشور، از میزان اکسید آلومنییوم بالاتری برخوردار است.

گودرزی با بیان اینکه تولید با کیفیت اعلا، یک ارزش است، به تمام افرادی که به تازگی می خواهند وارد کار تولیدی و صنعتی شوند، توصیه کرد که در امر تولید، باید جهانی فکر کرد و به دنبال ساخت کالایی با کیفیت مطلوب و بسته بندی ایمن و زیبا بود که تصاحب بازار ایران تنها بخش کوچکی از بازار هدفش باشد.

گفتنی است کارخانه تولید آجر نسوز نما دیرگداز اراک انواع فرآورده های نسوز شامل آجر نسوز صنعتی، آجر نسوز شاموتی، آجر نسوز دکوراتیو و تزئینی، آجر نسوز رستیک، آجر نسوز کرافیستون، آجر نسوز پلاک جهت اجرای نماهای ماندگار ، آجر نسوز لعابدار جهت اجرا و بازسازی بناهای باستانی و نماهای سنتی و آجر نسوز کف تولید می کند.

محصولات نسوز این شرکت با توجه به دارا بودن مزایایی همچون چسبندگی مناسب با انواع ملات ها، ثبات رنگ تحت شرایط مختلف آب و هوایی، استحکام در برابر سرما، گرما، ضربه ، سایش و همچنین با رعایت استانداردهای خاص و با کمترین تلرانس های مجاز تولید و در بسته بندی های منظم به بازار عرضه می گردد.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 351

فهرست مطالب شماره 351

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×