menu

ثبت آگهی رایگان

خدا را شکر میکنم، که سرپناه میسازم

خدا-را-شکر-میکنم-که-سرپناه-میسازم

پروژه مسکونی باغ بهشت، در زمینی به مساحت 8/9 هکتار، با سرمایه گذاری بانک حکمت ایرانیان در حال ساخت است.

این مجموعه مشتمل بر 14 بلوک و با 12 طبقه مسکونی و زیربنای کل 276هزار مترمربع یکی از بزرگترین پروژه های مسکونی در دست ساخت تهران به شمار می رود.

این پروژه مسکونی که به گفته مدیر عامل آن تا اسفند سال جاری به بهره برداری کامل می رسد، یکی از بهترین و منحصر به فرد ترین پروژه ها و شهرک های ساختمانی است که در کشور و در شهر تهران ساخته می شود.

بهرام شادلو مدیر عامل شرکت ساختمانی توسعه عمران حکمت ایرانیان، که از سال 92 با پیشرفت 43 درصدی، پروژه را از پیمانکاران قبلی تحویل گرفته، تفکر جوانگرایی و برون سپاری کارها به افراد جوان و خلاق را دارد. از این رو میانگین سن تمامی عوامل اجرایی و مهندسی که در پروژه باغ بهشت به کار گرفته شدند ،29 سال است.

مهندس شادلودر یک صبح پاییزی باوجود مشغله کاری زیاد، درخواست مصاحبه نشریه پیام ساختمان را پذیرفت در گفتگویی صمیمی با خبرنگارما، به عشقی که به ساختن و تولید دارد، اشاره کرد و گفت: صنعت ساختمان شیرینی خاصی دارد، چرا که برای من خانه و سرپناه قداست و ارزش بالایی دارد و از اینکه در کار ساختن سرپناه برای مردم هستم، به خود می بالم و خدا رو شکر می کنم که سرپناه می سازم.

وی افزود: گاهی وقتها که از خیابان و یا منطقه ای عبور می کنم که در آن پروژه ای ساختمانی را اجرا کردم و حالا در آن، افراد سکونت داشته و چراغی روشن است، احساس شور و شعف خاصی می کنم.

شادلو که 59 سال سن دارد و دانش آموخته رشته مدیریت ارشد اجرایی است، به صورت کاملا اتفاقی وارد کار ساختمانی شده است.

به گفته این فعال ساختمانی، در سال 74 به دعوت جمعی از همکارانش، اقدام به تاسیس تعاونی مسکن و مدیریت آن جهت ساخت تعدادی واحد مسکونی کرد. همین اتفاق ساده موجب شد تا شیرینی ساختن، در وجود او ریشه بدواند و او دانشش و همتش را در حوزه صنعت ساختمان بکار ببندد.

شادلو با بیان اینکه صنعت ساختمان صنعتی فوق العاده پیچیده است، اظهار داشت: شرایط کاری در این صنعت به گونه ای است که هرروز در حال یادگیری دانش جدیدی هستید.

شادلو با اشاره به اینکه هر سازه ساختمانی از ویژگیهای زمینی و منطقه ای خاص خود برخوردار است، در مورد باغ بهشت گفت: پروژه ساختمانی باغ بهشت، به دلیل قرار گرفتن زمین آن در منطقه سعادت آباد به لحاظ قیمتی ارزشمند است وباید سازه ای برای آن طراحی می شد که بافت آن متناسب با بافت منطقه می بود.

وی افزود: از این رو با توجه به نامگذاری باغ بهشت برای این پروژه سعی شد، تا فضای این پروژه در بیرون از واحدهای مسکونی، تداعی کننده فضایی سرسبزچون باغ و نیز محیطی کم تردد برای خودرو دور ازماشین و و دود باشد.

وی افزود: بیشترین فضا در محوطه بیرونی باغ بهشت، برای تردد افراد و بازی کودکان تعبیه طراحی شده است. به طور مثال، محوطه به شکلی طراحی شده تا خودروها در یک دور، به پارکینگ ها دسترسی داشته باشند.

مهندس شادلو در پاسخ به این پرسش که شهرک باغ بهشت از چه امکاناتی برخوردار است، اظهار داشت:

از امکانات عمومی و رفاهی پروژه می توان به سالن اجتماعات جهت برگزاری همایش ها و جشن های ساکنین و سالن ورزشی مجهز به سرویس بهداشتی، دوش و رختکن اشاره کرد که در طبقه همکف هر بلوک در نظر گرفته شده است و امکان استفاده را برای کلیه ساکنین فراهم می دارد.

وی ادامه داد: محوطه پروژه بر اساس جانمایی بلوک ها در سایت به مناسب ترین شکل ممکن از لحاظ بهره مندی از نور مطلوب و دسترسی آسان به مسیرهای پیاده و سواره داخلی طراحی شده است.

به گفته شادلو طراحی آبنما، آلاچیق و فضای بازی کودکان و همچنین استقرار نیمکت جهت نشستن و بهره مندی از فضای سبز در حد فاصل بلوک ها در نظر گرفته شده است. همچنین علاوه بر پارکینگ های موجود در هر بلوک، در سایت مجموعه نیز تعدادی پارکینگ روباز جهت استفاده میهمانان در نظر گرفته شده است.

وی گفت:از دیگر امکانات عمومی پروژه، 3 یا 4 طبقه پارکینگ واقع در هر بلوک است که پارکینگ مورد نیاز ساکنین را تأمین می کند. ضمناً تعدای پارکینگ مازاد نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه هریک از برج ها مجهز به سیستم شوتینگ زباله تر و خشک با قابلیت تفکیک از مبدا (در هر طبقه) به همراه مکانیزم شستشو و ضدعفونی خودکار می باشد که به درون ترولی های مجزا هدایت می شود، اظهار داشت:

تمام بلوک ها و واحدها مجهز به جدیدترین سیستم اعلام حریق (Addressable)، ساخت پیشرفته ترین کمپانی ها هستند. به طوری که مکان دقیق بروز حریق را مشخص کرده و با فعال شدن آژیر و چراغ های مخصوص ساکنان مجموعه را مطلع می کند.

وی با اشاره به اینکه تمام مشاعات و آسانسورها و همچنین موتورخانه هر بلوک مجهز به سیستم برق اضطراری هستند، تصریح کرد: سیستم تهویه مطبوع برج های مجتمع مسکونی باغ بهشت به گونه ای طراحی شده است که هوای داخل واحدها را جهت راحتی هر چه بیشتر ساکنان در محدوده22 تا 24 درجه سانتی گراد حفظ می نماید.

وی افزود: در فرآیند آبرسانی مجتمع مسکونی باغ بهشت، سیستم ذخیره و توزیع آب آشامیدنی بهداشتی و آتش نشانی پیش بینی شده است. به همین منظور دو مخزن بتنی زیرزمینی با حجم تقریبی 800 متر مکعب در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به استفاده از مرغوب ترین مصالح در ساخت پروژه اشاره کرد و گفت: کف واحدها از سرامیک درجه یک ایرانی یا خارجی با ابعاد مناسب و در ترکیب با پارکتی از چوب کاملاً طبیعی، پوشش دیواره های داخلی از انواع رنگ های درجه یک، سنگ های دکوراتیو، سنگ های لاشه منظم و یا مینیاتوری، کاغذ دیواری درجه یک و دیوارکوب های MDF مرغوب و در ترکیب با ژوئن های استیل و MDF عقب نشسته استفاده شده است.

وی افزود: درب اصلی واحدها و فضای داخلی آنها به صورت تمام چوب با یراق آلات و دستگیره های از نوع خارجی درجه یک انتخاب گردیده اند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 350

فهرست مطالب شماره 350

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×