menu

ثبت آگهی رایگان

جایگاه بالای نشریات تخصصی ساختمان

جایگاه-بالای-نشریات-تخصصی-ساختمان

امروزه به درستی می توان ساختمان سازی را یک هنر-صنعت قلمداد نمود . همانطورکه می دانیم صنعت ساختمان رابطه تنگاتنگی با حوزه ی فنّاوری دارد. از این رو به روز کردن دانش و علم متخصصین در این زمینه امری ضروری است. برای نیل به این مقصد، ابزارهای متنوعی وجود دارد که از آن جمله است مطبوعات و رسانه ها و بالاخص نشریات چاپی که از جایگاه قابل توجهی برخوردارند.

نشریات در ساختار سازمان های نظام مهندسی ساختمان از دو جنبه حائز اهمیت است؛ نخست اینکه منعکس کننده فعالیت ها و خدمات سازمان ها به شهروندان هستند که این امر، در سازمان های مردم نهادی چون نظام مهندسی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و دوم اینکه این نشریات ساختمانی می توانند منعکس کننده آخرین دستاوردهای علمی و یا تجارب ارزشمند جامعه مهندسی باشند.

علاوه بر موارد مذکور، سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای فرهنگ سازی، ارتقاء دانش و معلومات مهندسین عضو و همچنین بهره برداران به انتشار نشریات فنّی-تخصصی در سازمان های نظام مهندسی ساختمان در استان های کشور اهتمام ورزیده است؛ با توجه به این که در حال حاضر چاپ این نشریات در برخی استان ها متوقف شده و یا به صورت نامنظم به چاپ می رسد یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ترغیب استان ها به فعالیت پیوسته و فعال در این زمینه است.

در سال های پیشین جشنواره نشریات تخصصی صنعت ساختمان به میزبانی استان قزوین و همچنین جزیره ی کیش برگزار شده است و جشنواره امسال را می توان در راستای آنان قلمداد کرد؛ امّا از آنجائی که در این دوره نشریات، برون سازمانی مرتبط با صنعت ساختمان نیز شرکت کرده اند عنوان «اوّلین جشنواره نشریات تخصصی صنعت ساختمان» را برگزیدیم.

نگاه ما در این جشنواره، معرفی توانمندی های سازمان نظام مهندسی ساختمان در این حوزه است. با برگزاری دوره های گذشته جشنواره نشریات تخصصی ساختمان شاهد توانمندشدن قلم این نشریات به منظور ایجاد ارتباط مؤثر، تبادل اطلاعات میان دست اندرکاران، رصد نمودن و آشنایی با توانایی های عرصه خبر، حمایت، تقویت و ترویج فعالیت های گروهی در میان سازمان های نظام مهندسی ساختمان بوده ایم. همچنین معرفی الگوی مناسب در این حوزه می تواند به ایجاد بستر شکوفایی و بالندگی در خلاقیت دست اندرکاران نشریات سازمان ها کمک شایان توجهی نماید؛ همه این دلایل سبب شد که شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اقدام به برگزاری جشنواره نشریات تخصصی صنعت ساختمان در مقیاس ملّی کند.

امید که در این جشنواره با ارائه الگوهایی مناسب و ایجاد یک رقابت سالم موجبات ارتقای کیفی این نشریات را فراهم آوریم. در پایان بر خود لازم می دانم از معاونت محترم مطبوعات وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برگزاری این جشنواره با ما همکاری نمودند و مسئولیت داوری آثار را برعهده گرفتند، تشکر و قدردانی نمایم.

فرج الله رجبی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 350

فهرست مطالب شماره 350

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×