menu

ثبت آگهی رایگان

بیست و یکمین همایش سالانه ملی بتن وزلزله

بیست-و-یکمین-همایش-سالانه-ملی-بتن-وزلزله

مصطفی احمدوند در نشست خبری با یادآوری این که با ارتباط صنعت و دانشگاه تدوین استاندارهای اجباری را آغاز کردیم با این هدف که کیفیت ساخت و سازها را ارتقا دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات بتن (متب) با بیان این که این استانداردها ایرانیزه شده است، اظهار کرد: این قانون باید اجرا شود که البته اجرا نمی شود. عدم احترام به ارزش های انسانی، عدم وجدان کاری و اخلاق حرفه ای، پایبند نبودن به شعور فرهنگی و اجتماعی ایرانی و در نهایت عدم توجه به استانداردهای ملی و به دلیل منافع گروهی از دلایل اجرایی نشدن استانداردهاست.

احمدوند با بیان این که سازمان استاندارد باید این قانون را پیاده کند، ادامه داد: هم و غم انجمن تولیدکنندگان بتن تامین منافع اعضاست و استاندارد بتن به نفع مردم و مملکت است.

وی با بیان این که حدود 30 درصد ساخت و سازهای کشور بتنی است و مابقی فلزی و یا سایر مصالح ساختمانی است، اظهار کرد: به عنوان مثال در استان کرمانشاه کارخانه های تولید بتن هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند در حالی که طبق قانون، کارخانه های تولیدی بتن موظف هستند که استانداردها را رعایت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات بتن (متب) معضل کنونی بخش تولید بتن آماده را کاهش هزینه ها از سوی تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: ماشین آلات تولید بتن و حمل ونقل آن هزینه دارد از این رو طرف ترجیح می دهد در خانه چیزی را سرهم کند و آن را تحویل دهد. به همین دلیل هم مشاهده می شود که در هر زلزله بیش از 1000 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود.

به گفته احمدوند، رعایت تمام استانداردهای ساخت و ساز، قیمت ساختمان را بین 10 تا 15 درصد بالا می برد، اما متاسفانه این کار در کشور صورت نمی گیرد.

وی با بیان این که در کشور فقر استاندارد داریم، اظهار کرد: عده ای علاقه مند نیستند که قانون (استاندارد تولید بتن) را به دلیل هزینه های مالی آن رعایت کنند. وی با تاکید بر این که آب بتن نباید از 40 صدم در برابر سیمان بیشتر باشد، گفت: یک مترمکعب بتن 2400 کیلوگرم وزن دارد و باید 400 کیلوگرم سیمان در آن استفاده شود، اما برخی تولیدکنندگان به بتن آب می زنند که علاوه بر کاهش کیفیت، در واقع کم فروشی است.

رئیس مرکز تحقیقات بتن (متب) بیان کرد: عده ای می گویند از موسسه استاندارد خواسته ایم تا سخت گیری های استانداردهای تولید بتن آماده را برای حمایت از تولیدکنندگان ویرایش کند و در ویرایش جدید مدنظر این عده سه مورد یعنی چک لیست کارخانه تولید، تولید طبق مشخصات فنی است یا خیر و بررسی به روز بودن ماشین آلات حذف شده است. بیست و یکمین دوره همایش سالانه ملی بتن وزلزله 5 و 6 دی ماه در دانشگاه شهید عباس پور برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×