menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت بتن استاندارد با استفاده از یخ پولکی

ساخت-بتن-استاندارد-با-استفاده-از-یخ-پولکی

شرکت پترو افق فناوران که از سال 1346 تاسیس شده سابقه فعالیت مستمر در زمینه های طراحی و اجرای پروژه های صنعتی , نفت , گاز و پتروشیمی و نیز ساخت اسکلتهای فلزی، محاسبه و اجرای بتن ریزی و طراحی ، ساخت مجموعه های صنعتی در حوزه تبرید و تهویه جهت مصارف گوناگون را دارد.

این شرکت برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه توانسته دستگاه یخ ساز پولکی که دستگاهی کاملا منحصر به فرد و صنعتی است را تولید کند.

فناوری ساخت این دستگاه در انحصار 8 کشور بوده که پس از تولید موفق و به مراتب کیفی تر دستگاه یخ ساز پولکی تولیدی پترو افق، کشورمان نیز به جمع دارندگان این فناوری پیشرفته پیوست.

در این ارتباط با مجید ایزد بخش قائم مقام شرکت پترو افق فناوران گفتگویی انجام دادیم که از نظر می گذرد.

پیام ساختمان: شرکت پتروافق فناوران در حوزه تهویه و تبرید چه محصولاتی را تولید میکند؟

فهرست تمام محصولات تولیدی شرکت شامل کانتینر یخساز، کانتینر انبار یخ، سردخانه، چیلر، دستگاه یخ ساز رستورانی، دیزل ژنراتور، کمپرسور بیتزر، کندانسور، اواپراتور یا درام فریزر، یخ خرد کن، یخساز پولکی، دستگاه یخ ساز حبه ای 15 کیلویی، کارخانه یخ و یخ خشک است.

پیام ساختمان: ظاهرا دستگاه یخ ساز پولکی یکی از عمده ترین و بارزترین محصول تولیدی شرکت است، در مورد این دستگاه توضیحاتی را بفرمائید

همانطور که اشاره کردید مهمترین محصول تولیدی شرکت پترو افق فناوران، دستگاه یخ ساز پولکی است که فناوری ساخت آن در اختیار 8 کشور شامل آمریکا، انگلیس،ژاپن، آلمان،فرانسه، دانمارک، سوئد وچین بود که در سال 1392 مهندسان پترو افق با انجام مهندسی معکوس توانستند این دستگاه را از یک نمونه چینی که خود از روی یک نمونه فرانسوی ساخته شده بود، تولید کنند.

این دستگاه، قابلیت تولید یخ در ظرفیتهای 500 کیلوگرم تا 200 تن در 24 ساعت را دارد.

پیام ساختمان: یخ تولیدی این دستگاه در چه صنایعی کاربرد دارد؟

یخ تولیدی دستگاه یخ ساز، به صورت خشک و پولکی بوده که در صنایعی مانند سد سازی، بتن سازی، صنایع مرتبط با کشتارگاههای دام و صنایع پتروشیمی کاربرد دارد. به طور نمونه در ملات بتنی که قرار است در شرایط اپتیمایس تولید شود، یخ خشک ریخته می شود. این بتن در ساخت سد بکار برده می شود.

همچنین در صنایع مرتبط با کشتارگاههای دام و طیور، استفاده از این دستگاه تامین کننده بسیاری از شاخص های استاندارد است، و در صورت عدم استفاده از آن، واحدهای صنعتی مرتبط، فاقد شرایط صنعتی و بهداشتی مورد تایید شناخته می شدند.

به طور مثال، در کشتارگاههای دام و طیور نیاز است که پس از ذبح و کشتار دام، بلافاصله کالبد مرغ و گوشت درکمتراز یک ساعت از دمای 60 درجه به دمای 10 درجه برسند تا شرایط بسته بندی استاندارد و توزیع بهداشتی آنها فراهم شود.

تصور کنید اگر کشتارگاه و یا واحد بسته بندی مواد پروتئینی امکان منجمد سازی لاشه حیوان را در مدت زمان کمتر از یکساعت را نداشته باشند، همانند زمانهای نه چندان دورباید با پاشیدن آب سرد و یا قرار دادن قالبهای یخ بر روی لاشه، محصولات گوشتی و پروتئینی را خنک نگاه می داشتند.طبیعی است که این روش بسیار غیر بهداشتی و غیر استاندارد است.

پیام ساختمان : تا بحال در کشتارگاهها و یا طرح های سد سازی و عمرانی از دستگاه یخ ساز تولیدی پتروافق فناوران استفاده شده، یا خیر؟

بله. از سال 92 تاکنون تنها 400 کشتارگاه و واحد بسته بندی گوشت سفید و قرمز با خرید دستگاه یخ ساز پولکی ساخت داخل که در شرکت پتروافق فناوران تولید می شود، فرایند استاندارد و صنعتی سازی خود را طی کردند.

پیام ساختمان: به لحاظ قیمت و کیفیت، دستگاه یخ ساز تولیدی پترو افق تا چه اندازه قابلیت رقابت با مشابه خارجی را دارد؟ دستگاه تولیدی پترو افق فناوران، به لحاظ کیفیت و نوآوری بسیار نزدیک به بهترین های جهانی و از نظر قیمت هم یک پنجم قیمت مشابه اروپایی است.

بهتر است این موضوع راهم یادآوری کنم که دستگاه یخ ساز پولکی تولید ایران، طی یک فرایند مستمر با توجه به اقلیم و نیز عمر ماندگاری مناسب در کشور، کاملا بومی سازی شده است.

پیام ساختمان: در حال حاضر چه میزان از نیاز بازار داخلی را تامین می کنید و آیا در این زمینه صادراتی نیز داشته اید؟

با توجه به اینکه تقاضا برای خرید این دستگاه در بازار داخلی در یک دوره 5 ساله 2000 دستگاه است، شرکت پترو افق فناوران، توانایی تامین 90 درصد از این نیاز را دارد.

در بخش صادرات هم، توانستیم به کشورهای عمان و عراق صادرات موفقی داشته باشیم و به تازگی کشور چین هم که نمایندگی فروش این دستگاه را در پاکستان در اختیار دارد به ما پیشنهاد کرده که در واحد پترو افق دستگاههای سفارش گرفته شده این کشور ساخته و به پاکستان تحت برند چین صادر شود.

پیام ساختمان: در خصوص ویژگی های دستگاه یخ ساز تولیدی پتروافق توضیحات بیشتری بدهید

از جمله ویژگی های این دستگاه که به لحاظ نوآوری و خلاقیت کاملا منحصر به فرد است باید به 1- تولید خودکار و مداوم یخ با بکارگیری کمترین نیروی انسانی2- طراحی و تولید با کندانسورهای هوایی و آبی جهت انطباق با انواع شرایط آب و هوایی، اشاره کنم.

پیام ساختمان:در صحبت هاتون اشاره کردید به اینکه استفاده از دستگاه یخ ساز و نیز مصرف یخ پولکی منجر به تامین بسیاری از شاخص های استاندارد میشود، لطفا در مورد مزایای یخ پولکی توضیح بدید

1- خشکی و تمیزی : یخ تولید شده توسط این نوع فناوری در مقایسه با نمونه های قدیمی، خشک و منجمد و بدون ریز آبه تولید می شود و آلودگی احتمالی به حداقل کاهش می یابد.

2- عدم چسبندگی : یخ تولیدی در دمای انجماد c°7- تولید می شوند، در نتیجه قطعات یخ به یکدیگر نمی چسبند و زمان نگهداری آنها افزایش می یابدگرچه برای نگهداری یخ پولکی باید آن را در دمای صفر درجه نگهداری نمود .

3- برخورداری از استانداردهای بهداشتی : تکنولوژی این دستگاه در مقایسه با سیستم های قدیمی تولید یخ به گونه ای است که بسیار کمتر با دست و نیروی کار درگیر بوده و عامل انسانی نقش اندکی در جریان تولید دارد. استفاده از آلیاژ مخصوص استنلس استیل جهت انطباق با استانداردهای مورد نظر جهانی نیز کیفیت بهداشتی تولید این دستگاه را افزایش داده است.

4- انحنای سطوح و زوایای یخ : جهت نگهداری موادی که نیاز به خنک بودن دارند، مثلاٌ مواد غذایی از این نوع یخ میتوان استفاده نمود بدون آنکه آسیبی به بسته بندی وارد شود.

5- سهولت انتقال : در اغلب موارد یخ در محیطی تولید می شود که با محل مصرف فاصله دارد یخ پولکی به راحتی با انواع وسایل حمل و نقل قابل جابه جایی است همچنین دستگاه یخ ساز پولکی می تواند به صورت دائم در محل مصرف مستقر گردد، همانند: فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت های پروتئینی و...

گفتنی است، شرکت پترو افق فناوران به عنوان نخستین تولید کننده دستگاه یخساز پولکی با تکنولوژی درام ثابت و تیغه متحرک در خاورمیانه، قابلیت ساخت و تامین دستگاه های یخ ساز پولکی مورد نیاز در پروژه های صنعتی و عمرانی در کوتاهترین زمان ممکن و با قابلیت های متفاوت جهت شرب یا مصارف و استفاده صنعتی مطابق با استانداردهای روز دنیا رادارد.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 349

فهرست مطالب شماره 349

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×