menu

ثبت آگهی رایگان

سیمکو با نیم قرن سابقه تولید در صنعت سیم و کابل ایران

سیمکو-با-نیم-قرن-سابقه-تولید-در-صنعت-سیم-و-کابل-ایران

مهندس فلاح درباره قدمت مجموعه سیمکو گفت: نیم قرن سابقه تولید در صنعت سیم و کابل سبب شد تا نیاز صنعت برق کشور تأمین شود و در تولید سیم و کابل در کشور خودکفا باشیم و دیگر وابستگی به خارج نداشته باشیم.

در نمایشگاه بین المللی برق گفتگویی با مهندس حسین فلاح ، مدیر کیفی شرکت سیمکو تولیدکننده سیم و کابل داشتیم که از نظر می گذرد.

مهندس فلاح می گوید.شرکت سیمکو در سال 1347 توسط بنیانگذاران آقایان مرحوم میر اسماعیل قائدان و مرحوم محمود حاجی جعفری تاسیس شد و فعالیت خود در صنعت سیم و کابل ایران شروع کرد.

مهندس فلاح مدیر کیفی سیمکو گفت: کارخانه سیمکو در ابتدا در تهران قرار داشت و به خاطر توسعه فازهای کارخانه به رشت انتقال یافت و در آنجا در زمینی به وسعت 150هزار متر مربع که 40 هزار متر آن سوله سازی شده است مشغول به تولید سیم و کابل شد.

مهندس فلاح درباره قدمت مجموعه سیمکو گفت: نیم قرن سابقه تولید در صنعت سیم و کابل سبب شد تا نیاز صنعت برق کشور تأمین شود و در تولید سیم و کابل در کشور خودکفا باشیم و دیگر وابستگی به خارج نداشته باشیم.

در ادامه مهندس فلاح درباره انواع تولیدات سیم و کابل مجموعه سیمکو گفت: برای نخستین بار در ایران با استفاده از تکنولوژی گاز ازت (Gas Curing ) توانستیم کابل 20 کیلو وات را تولید کنیم و به دنبال آن در سال 1377 با تولید کابل 63 کیلو ولت مجموعه سیمکو به عنوان اولین تولیدکننده کابل 63 کیلو ولت لوح برتر تولیدکننده سیم و کابل را دریافت نمود.

مهندس فلاح ،مدیر کیفی شرکت سیمکو درباره ظرفیت کارخانه گفت: شرکت سیمکو پس از گذشت نیم قرن در حال حاضر با ظرفیت تولید اسمی 102500 تن قادر است انواع سیم و کابل را طبق استانداردهای ملی "ISIRI " و استانداردهای بین المللی مانند "IEC " ، "BS " ، "JIS " ، "VDE " و ... تولید نماید .و افزود در حال حاضر خط تولید شرکت سیمکو قادر به تولید انواع کابل های قدرت فشارضعیف ، متوسط ، قوی و فوق فشار قوی تا سطح ولتاژ 400 کیلوولت ، انواع کابل های خود نگهدار فشار ضعیف و متوسط ، انواع کابل های کنترل و سیگنال و کابل های کنترل تخت جهت مصارف خاص ، انواع سیم و کابل افشان ، انواع کابل های مخابراتی و انواع کابل های کواکسیال می باشد .

وی در ادامه درباره قیمت سیم و کابل در شرکت سیمکو گفت:

ممکن است که قیمت تولیدات سیمکو در مقایسه با سایر سیم و کابل های موجود در بازار بالاتر باشد اما دلیل آن چیزی جز کیفیت بالای محصولات شرکت سیمکو نیست و افزود تولیدات سیم و کابل سیمکو به لحاظ کیفیت سیم و کابل در بازار برای مصرف کنندگان شناخته شده است .

مهندس فلاح درباره مشتریان سیم و کابل سیمکو گفت: بیشتر مشتری ما معمولا برق منطقه ای ها هستند اما با توجه کامل بودن سبد کالایی شرکت سیمکو این مجموعه آمادگی دارد تا سیم و کابل تمامی صنایع پتروشیمی و وزارت نیرو و پروژه های صنعتی و ساختمانی را تامین نماید.

مدیر کیفی سیم و کابل سیمکو گفت: شعار مجموعه سیمکو کیفیت بالا است و معتقدیم که رعایت استاندارد کمترین شاخصه برای تولید است و مجموعه سیمکو تلاش دارد تا بالاتر از استاندارد، کیفیت های لازم را بدست آورد.

وی در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش گفت: محصولات سیمکو 1 سال دارای گارانتی هستند و در بحث خدمات پس از فروش شرکت سیم و کابل سیمکو همیشه پاسخگوی مشتریان عزیز می باشد و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد مجوعه سیمکو آمادگی دارد تا تولیدات را تعویض نماید.

در ادامه مهندس فلاح درباره نمایندگی های فروش شرکت سیمکو گفت: سیمکو در کل ایران نمایندگی های فعالی در کلانشهرها دارد و افزود مجموعه سیمکو تلاش دارد تا با یک قیمت تمام شده یکسان تولیدات سیم و کابل را به دست مصرف کنندگان برسانیم.

این مدیر کیفی خط تولید سیم و کابل در کارخانه سیمکو درباره شاخصه هایی که مصرف کنندگان برای انتخاب سیم و کابل مناسب نیاز دارند تاکید کرد و گفت:

که مصرف کنندگان به اصالت و برند تولیدکنندگان سیم و کابل توجه لازم داشته باشند و در انتخاب سیم و کابل حساس باشند. چراکه انتخاب سیم و کابل بی کیفیت مخاطره آفرین است و می تواند خیلی وقت ها سبب آتش سوزی ها در ساختمان ها شود که جبران خسارت های آن در مقایسه با قیمت مازاد تمام شده سیم و کابل با کیفیت بسیار گزاف است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 349

فهرست مطالب شماره 349

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

دیدگاه خوانندگان :

ای کاش بیشتر در مورد بنیانگذاران و خدمات آنها میگفتید،نه فقط نام آنها مثلاً تشکیل شرکت تعاونی برای خرید مواد اولیه مثل قند و چای و شکروروغن به قیمت ارزان تر در داخل کارخانه برای کارگران در داخل کار خانه زمان شاه،توسط محمود حاجی جعفری و اینکه ایشان هر روز در ناهار خوری به همراه کارگران غذا میخورد تا مطمئن باشد آنها غذای خوبی میخورند وغذای چرب ونرم مخصوصی برای او تهیه و به دفترش نمی فرستند!


×