menu

ثبت آگهی رایگان

سیمان مصرفی در بازارداخلی 55 میلیون تن است

سیمان-مصرفی-در-بازارداخلی-55-میلیون-تن-است

رئیس اتحادیه فروشندگان گچ ،سیمان و مصالح ساختمانی گفت: بیش از 80 میلیون تن سیمان درکشور تولید می شود که فقط 55 میلیون تن آن برای تامین نیاز بازار داخلی کافی است.

به گزارش پیام ساختمان، اسماعیل کاظمی قهی با اشاره به اینکه بازار داخلی همچنان در رکود به سرمی برد افزود: اگر موانع صادراتی در کشور وجود نداشته باشد می توان 25 میلیون تن سیمان از کشور صادر کرد.

وی حجم صادرات سیمان را تا پیش از پایان سال 12 میلیون تن دانست و گفت: این صادرات شامل سیمان و کلینگر ( ماده اولیه تولید سیمان) است.

کاظمی گفت: افغانستان ، عراق و کشورهای حاشیه خزر می توانند بازار مناسبی برای این کالا باشد که البته تولیدکنندگان داخلی به دنبال دستیابی به این بازارها هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گچ ، سیمان و مصالح ساختمانی افزود: برای رفع رکود فعلی موجود در بازار داخلی باید صنعت ساختمان سازی براساس کارشناسی های لازم فعال شود.

افزایش 17 درصدی صادرات ایران به آفریقا

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت از افزایش 17 درصدی صادرات ایران به آفریقا در نیمه اول سال 1397 خبر داد.

به گزارش پیام ساختمان و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرزاد پیلتن گفت: صادرات ایران به کشورهای آفریقایی در 6 ماهه اول سال جاری به 397 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان دهنده افزایش 17 درصدی است.

وی افزود: مقاصد اصلی صادراتی ایران به قاره آفریقا طی دوره مذکور شامل کشورهای مصر، کنیا، سودان، آفریقای جنوبی، تونس، مغرب، موزامبیک، تانزانیا،جیبوتی و سومالی بوده است.

گفتنی است، مهمترین کالاهای صادراتی ایران به قاره آفریقا شامل آهن و فولاد، قیرنفت، گاز مایع، محصولات شیمیایی، سیمان، خمیرهای غذایی، بیسکویت و شکلات، کف پوش، پارافین، وازلین ،روغن موتور و کشمش است.

مشکل افزایش قیمت پاکت های سیمان همچنان پابرجاست

مشکل افزایش قیمت پاکت های سیمان همچنان پابرجاست و افزایش قیمت فروش پاکت های PP سبب شده است تا صنعت سیمان در عرضه سیمان پاکتی دچار مشکل شود.

به گزارش پیام ساختمان و به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان این مساله با پیگیری و درخوست کاهش قیمت توسط انجمن سیمان همراه بوده است. هرچند که هنوز اقدام مناسبی توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صورت نگرفته است.

بر همین اساس جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجددا با ارسال نامه ای خطاب به آقای نوابی، معاون وزیر و رییس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متذکر شده است که متاسفانه هیچ اقدام قابل قابل توجه و موثری در جهت کاهش قیمت پاکت های PP به عمل نیامده و عملا صنعت سیمان در عرضه سیمان پاکتی دچار مشکل شده است.

با عنایت به اینکه از ابتدای سال جاری هر عدد کیسه بسته بندی 50 کیلویی P.P از 800 تومان به 2000 تومان افزایش قیمت داشته است و قیمت هر تن سیمان پاکتی را حدود 24 هزار تومان افزایش داده است.

همچنین در این نامه به این موضوع اشاره شده است که ضمن ارسال درخواست انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر درخواست بازنگری در قیمت های مصوب اعلام شده، خواهشمند است دستور فرمایید، موضوع بررسی و نسبت به بازنگری قیمت های مصوب آن سازمان متناسب با افزایش ناشی از قیمت پاکت اقدام لازم صورت گیرد.

شایان ذکر است افزایش قیمت پاکت های P.P سبب شده است که فروش سیمان پاکتی دچار مشکل شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 348

فهرست مطالب شماره 348

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×