menu

ثبت آگهی رایگان

کار تولیدی ، پشت میز نشینی نیست!

کار-تولیدی-پشت-میز-نشینی-نیست

پیام کرمانی سومین نسل از مدیران "گروه تولیدی کرمانی "است که این هلدینگ نزدیک به 54 سال پیش توسط پدربزرگش راه اندازی شد.

سال 1333خورشیدی بود که کرمانی بزرگ با هدف تامین بازار هواکش های خانگی و صنعتی، واحدی بازرگانی را در تهران تاسیس کرد که به واردات انواع هواکش از کشور ایتالیا و ژاپن می پرداخت.

در آن سالها بیشترین بازارمصرفی هواکش مربوط به هواکش های صنعتی بود که معمولا در کارخانجات، نیروگاهها و آشپزخانه های بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت.

به موازات گسترش بازار هواکش درکشور، عرق ملی کرمانی بزرگ به ایران موجب شد تا وی تصمیم بگیرد به جای واردات کالای نهایی، خود اقدام به تولیدهواکش در کشور کند تا از این طریق هم زمینه قطع وابستگی کشور در این بخش فراهم شود و هم برای فرصت شغلی برای چندین نفر ایجاد شود.

از این رو سال 1343 بود که نخستین واحد تولیدی هواکش های صنعتی و خانگی با نام "هواکش کرمانی" در ایران راه اندازی شد.

این واحد تولیدی که در حال حاضر یکی از بزرگ ترین واحدهای تولید هواکش در کشوراست، و برای300 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است، در زمینه طراحی و ساخت انواع سیستم های تهویه صنعتی و مطبوع با برند فن آوران تهویه پیام فعال است.

به گفته پیام کرمانی در واحد تولیدی "فن آوران تهویه پیام" از 50 مدل جهانی هواکش و تهویه، نزدیک به 40 مدل تولید می شود.

پیام کرمانی متولد 1364 است ودر حال حاضر هیئت مدیره شرکت فن آوران تهویه پیام می باشد و مدیریت این شرکت را حمید سید احمد کرمانی بر عهده دارد . وی که دانش آموخته رشته مهندسی صنایع است در گفتگو با نشریه پیام ساختمان از امید، انگیزه و صبر به عنوان سه درس بزرگی که از پدر و پدربزرگش یادگرفته گفت و تاکید کرد: اولین موردی که یک تولید کننده و فعال صنعتی باید به آن توجه جدی داشته باشد، این است که در صنعت نمی توان ره صد ساله را یک شبه رفت.

وی افزود: من در تمام سالهایی که شاهد تلاشهای پدر و پدر بزرگم برای فعال نگه داشتن واحد صنعتی کرمانی بودم، به عینه دیدم که کار صنعتی و تولیدی حتی اگر مدیریت آن را برعهده داشته باشی، یک کار پشت میز نشینی نیست و باید خود نیز پابه پای کارگران و کارمندانت برای اعتلا و توسعه آن کار کنی.

وی با اشاره به اینکه تولید در هر کشوری تنها راه واقعی برای توسعه یافتگی و رفاه عمومی است، اظهار داشت:

در حال حاضر این مجموعه با نام فن آوران تهویه پیام توانایی طراحی و ساخت کلیه سیستم های تهویه صنعتی و مطبوع شامل اسکرابر ، بگ فیلتر ، سیکلون انتقال مواد و الکترواستاتیک و همچنین انواع هواکش آکسیال از ظرفیت 1000 الی 150000 متر مکعب در ساعت و بلوور فشار قوی ( دمنده هوا ) با فشار استاتیک 100 الی 3000 میلیمتر ستون آب و انواع کانال و هود تصفیه کننده را بر طبق آخرین استانداردهای بین المللی را دارد.

به گفته کرمانی دراین واحد تولیدی انواع هواکش مرغداری و گلخانه، آکسیال فن، رادیال فن ، داکت فن و هواکش سقفی نیز تولید می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت فناوران تهویه پیام در حال حاضر چه میزان ازنیاز بازار داخلی را تامین می کند، اظهار داشت: بیش از نیمی از نیاز بازار داخلی به انواع هواکش و سیستم های تهویه خانگی و صنعتی توسط فناوران تهویه پیام تامین می شود.

کرمانی با اشاره به اینکه هم اکنون ایران در صنعت تولید هواکش های صنعتی و خانگی در جهان حرف هایی برای گفتن دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین رویدادهای بسیار مثبت در شرکت "فن آوران تهویه پیام" بومی کردن دانش فنی ساخت انواع هواکش است که موجب شده تا امروزیکی از برترین تولید کنندگان کشور در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه محصولات فن آوران تهویه پیام در حال حاضر به کشورهای عراق،ارمنستان و افغانستان صادر می شود، گفت: باوجودی که بخش های زیادی از مواد اولیه تولید هواکش در داخل تولید و تامین می شود، ولی شاهد بودیم که با اعمال برخی از تحریم ها، به طور مثال مواد اولیه پروانه های پلاستیکی(پ پ) که در کشورتولید می شود کیلویی از 4 هزار تومان به 17 هزار تومان رسید. وی ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی تولید کنندگان هواکش های خانگی و صنعتی ، عدم تامین به موقع و ارزان مواد اولیه ارزان و با کیفیت است.

کرمانی یکی دیگر از مشکلات تولید با ظرفیت بالا در کشور را وجود موانع زیاد در مسیر صادرات و ورود به بازارهای جهانی دانست و اظهار داشت: مهمترین مشکل در این بخش خود تحریمی و بروکراسی اداری نفس گیر در کشور است که مانع جدی در راه تولید انبوه کالاهای صادراتی است.

وی در پایان به صنعتگران جوان و افرادی که تمایل دارند وارد فعالیت صنعتی شوند، توصیه کرد علاوه بر صبوری،امید و انگیزه، آینده نگری را نیز در خود تقویت کنند چرا که یک صنعتگر قبل از ورود به کار تولیدی باید برای خود یک برنامه زمانی مشخص کند و به واسطه آن بداند که قرار است 5 سال آینده یا ده سال آینده در کجا ایستاده باشد.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 348

فهرست مطالب شماره 348

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×