menu

ثبت آگهی رایگان

بومی سازی فن آوری لوله Pex-a توسط سوپر پکس

بومی-سازی-فن-آوری-لوله-Pex-a-توسط-سوپر-پکس

مجموعه سوپر پکس در یک کارآفرینی توانسته است با تحقیق و توسعه اولین تولیدکننده لوله های Pex-a (پکس آ ) در ایران باشد .

با رضا خسروانی مدیرعامل شرکت سوپر پکس که برای هفده سال پیاپی در نمایشگاه بین المللی تأسیسات حضور دارند گفتگویی داشتیم که ازنظر میگذرد. مهندس خسروانی در خصوص سابقه فعالیت این شرکت در هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تأسیسات به خبرنگار پیام ساختمان گفت: شروع فعالیت مجموعه سوپر پکس برمیگردد به سه دهه قبل که نمایندگی لوله سوئد را داشت و 17 سال بعد در سال 1386 تصمیم گرفتیم که توسط دانش و تلاش مهندسی همکاران فنآوری تولید این محصول خارجی را بومی سازی نماییم. لذا توانستیم علیرغم مشکلات موجود، محصولی مشابه نمونه خارجی با همان کیفیت منحصربه فرد در ایران تولید کنیم

این صنعتگر کارآفرین گفت: بنیانگذاران مجموعه به اتکای تجربه 25 ساله در این صنعت تأسیسات با افقی روشن به انتخاب دستگاهی کارآمد و اقتصادی جهت سیستمهای لوله کشی و گرمایش از کف اقدام کرد و درنهایت موفق شد پس از تحقیقات زیاد اولین نمونه لوله پکس آ(Pex-a ) را در کشور با بالاترین شاخصه های استاندارد روز ایران و دنیا برای صنعت تأسیسات تولید نماید.

مهندس خسروانی از وجه تمایز این محصولات به قابلیت استفاده آن در صنعت گاز اشاره نمود و با تأسف اذعان کرد هرچند که در اروپا این لوله ها کاربری فراوانی در صنایع آب و گاز دارد اما در ایران علیرغم هزینه کمتر و اجرای آسانتر از این لوله ها فقط در صنعت آب در حوزه آبرسانی سرد و گرم،شوفاژ،چیلر استفاده میشود.

این فعال صنعت در مورد استاندارد و کیفیت تولیدات سوپر پکس گفت: محصولات شرکت سوپر پکس بر اساس سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 استوار بوده ولولههای سوپرپکس بر اساس استاندارد ایزو 15875 تولید میشوند و در ادامه افزود گواهی صادره از مرکز استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، این تضمینی برای کیفیت بالای این محصولات میباشد

این کارآفرین صنعتی یادآور شد: کیفیت استثنایی تولیدات لوله ها و اتصالات مجموعه سوپر پکس به خاطر دانش فنی روز دنیا در تولید و استقاده از پلیمر مهندسی شده به عنوان مواد اولیه از کشور آمریکا است. در ادامه این گفتگو مدیرعامل مجموعه سوپر پکس درباره مشکلات تهیه مواد اولیه گفت:مواد اولیه پلیمر مهندسی شده در ایران تولید نمیشود از همین رو مجبوریم مواد اولیه ساخت این لوله ها را از کشورهای خارجی تأمین کنیم.

این کارآفرین درباره مشکلات پیش روی تولیدکنندگان این صنعت گفت: در حال حاضر تحریم های خارجی به خصوص خود تحریمی عامل اصلی مشکلات برای دستیابی به مواد اولیه برای تولیدکنندگان شده است به نحوی که سبب شده تا در تهیه مواد اولیه دچار مشکلات عدیده ای باشیم. وی افزود: در این گیرودار تهیه مواد اولیه به خاطر تلاطم نرخ ارز متأسفانه ما تولیدکنندگان درگیر ترخیص مواد اولیه کارخانه امان در گمرک هستیم .برای مثال در حال حاضر مجموعه سوپر پکس از اردیبهشت تا آبان ماه منتظر ترخیص مواد اولیه موردنیازش است که جالب توجه آن است که کماکان این مواد اولیه در گمرک خاک می خورد.

این فعال صنعتی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی و تحریمهای موجود متصدیان و دولتمردان میتوانند در صورت یک مدیریت هوشمند و کارشناسی شده، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. و با برنامه ریزی بلندمدت جهت تسهیل صادرت کالاهای ایرانی علی رغم ارزآوری راهگشای مشکلات تولیدکنندگان شوند. به عقیده این دلسوز صنعت که هم اکنون در مجموعه تولیدی خود برای بیش از صد نفر شغل ایجاد کرده است، اظهار داشت در حال حاضر مشکلات فوق سبب شده تا تولید ملی مورد بی مهری واقع شود و در ادامه افزود: در این برهه حساس زمانی خواسته ما تولیدکنندگان از مسئولین این است که حداقل شرایطی مناسب برای تأمین و ترخیص به موقع مواد اولیه فراهم کنند تا ما امیدوار به ادامه تولید باشیم

در ادامه مهندس خسروانی درباره سهم صادرات مجموعه سوپرپکس گفت: تولیدات سوپر پکس در حال حاضر به لحاظ کیفیت بالا به کشورهای ارمنستان ،عراق ،افغانستان،امارات و قزاقستان صادر می شود و اظهار امیدواری کرد که با تسهیل شرایط صادرات این مجموعه توانایی صادرات به کشورهای اروپایی را دارد.

مهندس خسروانی درباره مزیتهای لوله های سوپرپکس که در تأسیسات به کار گرفته میشود گفت: انبوهسازان و سازندگان برای مصرف لوله سوپر پکس خیالشان از هر لحاظ راحت و آسوده باشد چراکه تولیدات سوپر پکس تمام استانداردهای روز اروپا و جهان را اخذ کرده است

وی با اشاره به کسب استانداردهایی نظیر ایزو 9001 که مربوط به مدیریت کیفیت می باشد، اظهار داشت: درباره شاخصه های تولیداتمان می توانیم به مقاومت محصولات در مقابل یخزدگی در مناطق سردسیر اشاره کنیم .

وی ادامه داد: شاخصه دوم سرعت عمل اجرای این تولیدات است ،این سیستم بسیار آسان نصب میشود و درصد خطاهای انسانی و نصاب را کاهش میدهد. وی در توضیح ویژگی بعدی اظهار داشت: ویژگی سوم این محصولات قیمت قابل رقابت و مناسب آن است و درآخر هم به خدمات پس از فروش که به صورت شبانه روزی ارائه می شود،میتوان اشاره کرد.

این مدیر کارآفرین در جهت بهره وری مصرف انرژی ونیز سازگاری تولیدات با محیط زیست گفت: مجموعه سوپر پکس افتخار میکند به این موفقیت دست یافته است که در مرحله کاربری و اجرای تولید، علاوه بر کاهش 30 تا 40 درصد مصرف سوخت لوله هایی سازگار با محیط زیست تولید نماید.

در پایان این گفتگو این مدیر کارآفرین درباره چشم انداز مجموعه سوپر پکس گفت: هسته مرکزی سوپر پکس تولید لوله و اتصالات پلیمری است و چشم انداز ما تولید سیستم لوله کشی با پلیمر مهندسی و نصب آسان و قیمت مقرون به صرفه است و برای اینکه یک سیستم موفق داشته باشیم معتقدیم باید محصولاتی باکیفیت، و قیمت مناسب تولید کنیم .

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 348

فهرست مطالب شماره 348

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×