menu

ثبت آگهی رایگان

گرماتاب گرمی بخش زندگی

گرماتاب-گرمی-بخش-زندگی

احمد قریشی مدیرعامل شرکت ایران مشعل در هفدهمین نمایشگاه بین المللی تأسیسات تهران در خصوص شرکت ایران مشعل به خبرنگار پیام ساختمان گفت: این شرکت در سال 1360 تأسیس شد .

حدود بیست سال پیش در دوره اولیه فعالیت خود درزمینهٔ اجرای تأسیسات حرارتی و برودتی ساختمان های بزرگ صاحب گرید 2 رتبه بندی سازمان برنامه وبودجه بود بعدازآن در نمایشگاه هانوفر آلمان با سیستم گرمایشی تابشی آشنا شدیم. دریافتیم این سیستم که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد سیستم ایده آلی برای ساختمان های بزرگ و کارخانجات صنعتی بود.

این تکنولوژی در سال 1370 از طریق شرکت انگلیسی آدمیرال وارد ایران شد کارخانه که تأسیس شد کل محصولات خود را از خارج از کشور وارد و آن ها را مونتاژ می کرد.

اما خیلی زود با موافقت همان شرکت از طریق مهندسی معکوس با همان تکنولوژی شرکت آدمیرال انگلستان قطعات آن را ساختیم تا جایی که توانستیم خود دستگاه را در ایران تولید کنیم البته اوایل کار چون بازار با این مقوله آشنایی نداشت کار بسیار سختی بود اما با تجهیز سیستمهای حرارتی و برودتی تابشی در سالن های صنعتی بزرگ کارخانجات و باشگاه ها آشنا شدن بازار با این سیستم روال کار آسان تر شد. گرما تاب اولین برند تابشی توسط ایران مشعل بود این لغت در فرهنگ لغت وجود نداشت و شرکت ایران مشعل این برند را نام گذاری کرد . در حدود 18 سال گذشته 40 هزارتا 50 هزار سیستم گرما تاب توسط ایران مشعل در سالن های صنعتی به مانند ایران خودرو پارس خودرو و گروه بهمن و گلخانه ها نصب شد.

قریشی با بیان اینکه ایران مشعل از بهترین متریال موجود در بازار استفاده می کند، افزود: سال گذشته ایران مشعل موفق به کسب نشان استاندارد ، آزمایشگاه کنترل کیفی گردید سیستم های گاز سوز جهت نصب در فضای خانگی شد .

وی درباره صادرات این محصول به کشورهای خارجی گفت: ایران مشعل سیستم گرماتاب را به تعدادی محدود به کشورهای آذربایجان ازبکستان ارمنستان صادر کرده است اما درصدد فعالیت بیشتر در حوزه صادرات است و بی شک تولیدات ایران مشعل نصف قیمت نمونه مشابه خود در بازارهای بین المللی است.

وی ادامه داد: البته نوسانات ارزی امروز همه تولیدکنندگان را دچار شوک بزرگی کرده و مشکلات عدیده ای را در تهیه مواد اولیه و گمرک به وجود آورده اکه در نهابت منجر به افزایش قیمت مواد اولیه شده است.

وی گفت: با گران شدن مواد اولیه تولیدکنندگان در حال حاضر، کمتر تمایل به خرید قطعات باکیفیت خواهند رفت و به دنبال جنسی ارزان تر هستند اما ایران مشعل با این وجود و چالش های نابسامانی نرخ ارز سعی کرد که بهترین کیفیت را در تولید خود داشته باشد

مدیرعامل شرکت ایران مشعل درباره ضرورت استفاده از سیستم های گرمایش تابشی در مقایسه با سایر سیستم های گرمایش موجود در بازار گفت: سیستم گرمایشی تابشی کارآمدترین شیوه گرمایش سالن های بزرگ و صنعتی است. دلیل کارآمدی این سیستم های گرمایش تابشی درسالن هایی که درهای باز با ارتفاع بیش از 5 متر دارد به دلیل آن است که گرم کردن فضاها با ارتفاع بیش از 5 متر به خاطر چگالی سبک گرما که به همیشه به سمت سقف حرکت می کند در عمل ناممکن و پرهزینه و به لحاظ مصرف انرژی پرمصرف است.

وی افزود: استفاده از سیستم های گرمایش تابشی نه تنها بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی را موجب می شود بلکه بیشترین کارایی و رضایت مطلوب برای گرم کردن محیط کار و کارکنان در سالن ها فراهم می کند. برای نمونه در شرکت سایپا که سقف سالن آن حدود 17 متر است سیستم های گرمایش گرما تاب در آن اجرا شد و توانست بیشتر از دیگر سیستم های گرمایش که گران تر بود کارایی داشته باشد .

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها از این سیستم استفاده می کنند و در حال حاضر سیستم گرما تاب برای گرم نگه داشتن تراس ها در ویلاها و خانه های شمال با حدود شش و نیم میلیون در حال گسترش است .

مهندس قریشی با تاکیدبر حمایت از تولیدکنندگان داخلی، توصیه کرد برای انتخاب هر کالا به ویژه کالاهایی که مصرفی نیستند فقط به قیمت ها نگاه نکنید بلکه کالا را به لحاظ کیفیت، میزان مصرف انرژی و غیره بررسی کنند.

وی گفت: فرهنگی که بازار چین برای خرید جنس ارزان به ایران وارد کرد سبب حضور کالاهای بی کیفیت با طول عمر پایین برای مصرف کنندگان شد. درحالی که خیلی از کالاهای تولید ایرانی به لحاظ کیفیت در جایگاه بسیار بالاتری نسبت به کالاهای چینی قراردادند. که امیدوارم با ایجاد بستری مناسب در جهت فرهنگ سازی جهت خرید تولید ایرانی فراهم شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 347

فهرست مطالب شماره 347

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×