menu

ثبت آگهی رایگان

نمایشگاه ساختمان و خدمات ساختمانی قطر BIG5 QATAR

نمایشگاه-ساختمان-و-خدمات-ساختمانی-قطر-BIG5-QATAR

زمان برگزاری : 2 تا 4 مهر 1397 برگزارکننده :DMG GROUPS شرکت دی ام جی

1- اطلاعات کلی در مورد کشور محل برگزاری نمایشگاه شامل:

این کشور از جنوب با عربستان سعودی، همسایه است. این کشور به شکل شبه جزیره است و اطراف آن را آب های خلیج فارس پوشانده است.

جمعیت این کشور 2.570.000 نفر

درآمد سرانه 128.702 $

مجله گلوبال فاینانس (Global Finance magazine) در تحقیقی که در سال 2017 در مورد کشورهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی انجام داد، قطر را در رده اول این رده بندی جای داد. مهمترین اقلام صادراتی قطر گاز مایع و آلومنیوم در مجموع 55.7 میلیارد دلار صادرات و 32.3 میلیارد دلار واردات دارد.

مسافرت و ویزا : سفر ما در تاریخ 1 مهر از طریق پرواز عمان ایر انجام شد در حال حاضر شرکت هواپیمایی قطری پرواز مستقیم و شرکتهای عمان ایر و ترکیش پروازهای غیر مستقیم دارند , ویزا به صورت توریستی و تجاری در فرودگاه قابل دریافت است برای دریافت ویزای تجاری و توریستی مدارک ذیل باید ارائه گردد بلیط رفت و برگشت , تاییدیه هتل و همراه داشتن 1500 دلار یا معادل آن ، دعوتنامه از شرکت قطری.

اکثریت هتل ها در دوحه با توجه به درجه بندی آنها خدمات مناسب و در سطح بین المللی ارائه می دهند .

برگزار کننده نمایشگاه :شرکت DMG با سابقه 29 سال در برگزاری نمایشگاههای بین المللی فعال می باشد و در کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا سالیانه 80 نمایشگاه مختلف در 25 کشور برگزار می کند ، برند BIG5 یکی از برندهای معتبر در حوزه نمایشگاه های ساختمانی در دنیاست که برای اولین بار موفق به برگزاری نمایشگاه در کشور قطر گردیده است. نام BIG5 به دلیل سابقه برگزاری در کشورهای مختلف از اعتبار بین المللی برخوردار است و اکثر شرکت های ساختمانی با این برند آشنا هستند.

محل اختصاص یافته برای برگزاری نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی بین المللی دوحه : ( DOHA EXHIBITION AND CONVENTION CENTER)

مهمانان ویژه و مقامات افتتاح کننده:

وزیر شهرداری ها و محیط زیست محمد بن عبدالله الروماهی و سفرای کشورهای مشارکت کننده در نمایشگاه

تعداد بازدیدکنندگان 4000 نفر

ویژگیهای نمایشگاه: برگزاری سمینارها و کارآگاههای آموزشی در حوزه های مختلف ساختمانی که توانست افراد متخصص را جذب و همچنین امکان مشارکت غرفه داران را در این رویداد تبادل اطلاعات و معرفی شرکت خود را فراهم آورد .

محل اختصاص یافته به ایران شامل 2 جزیره 72 متر ، 84 متر و 2 غرفه هر یک به متراژ 18 متر و یک غرفه 12 متری در مجموع 186 متر.

محل اختصاص یافته برای برگزاری نمایشگاه از سطح نمایشگاه های بین المللی جهانی برخوردار بود و کیفیت امکانات نمایشگاهی کامل و محل اختصاص یافته به شرکت های ایرانی بسیار مناسب بود.

یازده شرکت از کشورمان در این نمایشگاه در زمینه های کاشی و سرامیک، سنگ، فولاد، خدمات فنی و مهندسی، ابزار و مصالح مشارکت نمودند.

تعداد بازدیدکنندگان خارجی:

تعداد بازدید کنندگان بش از 4000 نفر در سه روز نمایشگاه تخمین زده شد. بازدید کنندگان خارجی عموما از کشور های آفریقایی بویژه شمال آفریقا، عمان، ایران و برخی از خاور دور بودند.

میزان بازدید از غرفه های ایران بین 1200 تا 1400 نفر روزانه

چگونگی قرارداد ها و ملاقاتهای تجاری B2B :

با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، جلسه ای بین مشارکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه با طرف های تجاری قطری در محل اتاق بازرگانی قطر و میزبانی آن ها برگزار شد. در این جلسه ابتدا شرکت های به معرفی فعالیت های خود پرداخته و پس از آشنایی طرفین از یکدیگر جلسات تجاری بصورت B2B برگزار گردید. این جلسه مجموعا 3 ساعت به طول انجامید.

ارزیابی کلی نمایشگاه :

یزان رضایت مشارکت کنندگان از نمایشگاه خوب ارزیابی می شود ، همه غرفه داران موفق به گفتگو با طرفهای تجاری مرتبط شدند ، 3 شرکت موفق به اعطای نمایندگی شدند , 1 شرکت به زودی نمایشگاه دائمی خود را افتتاح خواهد نمود , بقیه شرکتها در حال پی گیری برای اعطای نمایندگی هستند . مشکلات نمایشگاه : در بخش حمل بار بود به دلیل اینکه اکثر کشتی ها و لنج ها در بندر بوشهر ظرفیت بارشان تکمیل نمی شد ناچارا با پرداخت هزینه حمل بالا توانستند بار خود را 3 روز قبل از نمایشگاه ارسال کنند.

انتقال پول نیز یکی از مشکلات برای کلیه شرکتهای ایرانی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 346

فهرست مطالب شماره 346

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×