menu

ثبت آگهی رایگان

هفدهمین دوره نمایشگاه تاسیسات

سال طلایی برای تولید کننده

سال-طلایی-برای-تولید-کننده

دکتر عبدالکریم جلالی مجری نمایشگاه تاسیسات تهران و مدیر عامل شرکت نمانگر در پاسخ سوال خبرنگار پیام ساختمان در خصوص محقق شدن برنامه ریزی هایشان در هفدمین نمایشگاه تاسیسات تهران گفت :سالی که گذشت سال بسیار سختی برای فعالان حوزه تجارت و تولید کنندگان بوده است.

دغدغه مدیران صنعت اگر صرفا تورم یا نرخ ارز بود آنقدر شرایط را سخت نمی کرد اما وجود محدودیت های چند جانبه عرصه را برای تصمیم گیری مدیران بسیار سخت تر کرده است. به گونه ای که بسیاری از فعالان و سرمایه گذاران صنعت و تولید برای تهیه یک قطعه مشکل داشتند.

این شرایط پیچیده اقتصادی موجب شد که شرکت ها از هزینه تبلیغات ، اطلاع رسانی و نمایشگاه ها چشم پوشی کنند.

جلالی در ادامه گفتگوی خود اذعان داشت همواره شرکت نمانگر در تلاش بوده علی رغم وجود تمامی مشکلات نمایشگاه تاسیسات را در شان قدمت و قدرت همچون سال های گذشته برگزار نماید . جلالی معتقد است ممنوعیت واردات خود فرصت طلایی را برای شرکت ها بوجود اورده است.این شرایط می تواند توان و پتانسیل واقعی شرکت ها را با کیفیت مناسب و عالی بالفعل نماید .

مسرت و خرسندی مشارکت کنندگان در حین برگزاری نمایشگاه با کیفیت بالا باعث شد خستگی کار را مرتفع نماید.حضور فعال و پر رنگ برندهای برتر در نمایشگاه تاسیسات موجب ارتقای کیفیت این نمایشگاه گردید و امیدوارم شرکت هایی که امسال در خدمت شان نبودیم سال های آتی شاهد حضور فعال این عزیزان نیز باشیم .این در حالی است که هم مشارکت کنندگان و هم مدیران نمایشگاه اذعان داشتند که کلاس این دوره نمایشگاه نسبت به سال های گذشته افت نکرده است.

دکتر جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ساختمان در خصوص نارضایتی تولید کنندگان از حضور واسطه ها در نمایشگاه تاسیسات گفت: بالغ بر 280 شرکت تولید کننده و 80 شرکت نماینده شرکت های خارجی و تعدادی شرکت های مشاور و پیمانکار در این دوره نمایشگاه تاسیسات حضور دارند که این آمار از حضور حداقلی واسطه ها در این نمایشگاه حکایت دارد. اما شرکت های تولید کننده با هزینه بسیار کمی نسبت به سایر مشارکت کننده ها در نمایشگاه حضور دارند . این امر نشان دهنده حمایت همه جانبه از تولید کننده داخلی است اما باید فضای رقابتی در صنعت را حفظ کرد این صنعت نباید همانند صنعت خودرو در انحصار چند شرکت محدود درآید. به این مسئله باید نگاه همه جانبه داشت از منظر شرکت کنندگان غیر تولید کننده نیز حمایت از تولید کننده داخلی برای شرکت در نمایشگاه توسط دولت را گزاف می دانند . فراهم اوردن بستر رقابتی در صنایع موجب رونق آن صنعت است . چه بسا شرکت کننده هایی که هم تولید کننده بودند و هم وارد کننده که به مرور با بومی سازی کردن به تولید داخلی نائل امده یا تحت لایسنس برند خارجی تولید می کنند و چه بسا شرکت های وارد کننده ای که امروز تولید کننده هستند، نباید از یک زاویه به این مسئله نگاه کرد

در این دوره شرکت نما نگر با وجود هزینه های گزاف و ثابت بودن تعرفه ها یا وجود دغدغه ضرر مالی برای این شرکت ، برگزاری پرقدرت این دوره نمایشگاه را یک رسالت اجتماعی و حرفه ای دانسته و علی رغم تمامی این مشکلات سعی داشته این نمایشگاه را همچون گذشته برگزار نماید.

دکتر عبدالکریم جلالی در پاسخ خبرنگار پیام ساختمان در خصوص آرمان های ایشان برای هجدهمین دوره نمایشگاه تاسیسات گفت :من به بلند مدت می اندیشم. ایده ال من برای این نمایشگاه تحت پوشش قرار دان کل فضای نمایشگاهی به این نمایشگاه است شاید در ابتدا نمی توانستیم بیش از 20 هزار متر را به این نمایشگاه اختصاص دهیم اما ظرفیت تحث پوشش قرار دادن کل فضای نمایشگاه شکا گرفت. شرکت نمانگر این افتخار را دارد که که فعالان صنعت تاسیسات مارا بازوی حمایتی خود می دانند و این شرکت با آرمان حمایت از منافع مصرف کننده به لحاظ کیفیت جزو ده نمایشگاه برتر تاسیسات دنیا محسوب می شود. ممکن است به لحاظ فیزیکی در نمایشگاه چالش هایی باشد ولی به لحاظ کیفیت این نمایشگاه چیزی از استاندارد های بین المللی کم ندارد. اما هدف آرمانی شرکت نمانگر این است که این نمایشگاه را قطب نمایشگاه تاسیسات نماید طوری که میزان بازدید کنندگان خارجی به حدود 20 درصد برسد و بازدید کنندگان بطور خودجوش این نمایشگاه را در تقویم کاری خود قرار دهند و با حضور برندهای برتر این صنعت انگیزه حضور و مشارکت در نمایشگاه را داشته باشند ضمن اینکه همواره شاهد رونمایی از محصولات جدید در این نمایشگاه بزرگ باشیم .

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 346

فهرست مطالب شماره 346

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×