menu

ثبت آگهی رایگان

کاوه تک، رقیبی برای تولیدات اروپایی

کاوه-تک-رقیبی-برای-تولیدات-اروپایی

سلمان ملا سلمانی 64 ساله، از 12 سالگی کار کردن را آغاز کرد. روستا زاده ای که به اصرار پدر برای درس خواندن عازم تهران شد و به منظور امرار معاش روزها کار میکردو شب ها به درس مشغول می شد.

پس از اخذ دیپلم طبیعی نظام قدیم از دبیرستان خوارزمی در سال 55 ابتدا قصد داشت پزشک شود و علاقه ای به صنعت احساس نمی کرد، اما درست همان دوران مصادف با انقلاب و سپس تعطیلی چندین ساله ی دانشگاه ها شد.

در این موقعیت، ازدواج و تولد فرزندان، او را که با مشکلات مالی و تامین معاش مواجه کرده بود ، وادار به کار صنعتی و دوری از تحصیل نمود.

در سال 1362 آقای ملا سلمانی که دغدغه ی پیشرفت داشت، خانه و زندگی را در تهران رها کرد و به شهرستان ساوه عزیمت نمود.

او در ساوه، که همیشه یکی از قطب های صنعتی کشور بوده ، از وزارت صنایع سنگین وقت مجوز احداث یک واحد ماشین سازی و تراش کاری را اخذ نمود و به زودی در کار خود پیشرفت بسیار خوبی نمود کم کم در حرفه ی خود شهره شد .

جنگ بین ایران و عراق با همه ی مصایب و بلایا ، اما به خاطر نیاز به برخی قطعات و ماشین آلات ، رونق نسبی به صنعت داده بود که با پایان جنگ این رونق فروکش کرد و صنعتگران دچار تنگی معیشت و نبود کار شدند . برخلاف بسیار جوانان امروز که زود رنج اند و کم تلاش، آقای ملا سلمانی با کمی جستجو و خوش فکری ذاتی ، نقصان و کاستی آن هنگام صنعت سیم و کابل را احساس کرد و در اقدامی جسورانه اقدام به خرید یک قطعه زمین در شهر صنعتی ساوه نمود.

تجربه کار تراش کاری و ماشین کاری ، چنان جرات ،جسارت و اعتماد به نفسی به او داده بود که طراحی و ساخت بسیاری از ماشین آلات تولیدی دیگر را در آن دوارن انجام داد . وی با این دستگاه های ساخته شده شرکت کاوه تک را راه اندازی کرد .

در ابتدا تولیدات کاوه تک سیم های ساختمانی با گستره ی از سایز نیم تا سایز 16 و کابل های صنعتی بود . اما در سالیان بعد ، تولید سیم های مورد نیاز صنعت خودرو نیز به محصولات شرکت کاوه تک افزوده شد . بنابراین ، پس از طی حدود 25 سال با سخت کوشی و بردباری و خون دل بسیار ، کارگاه ساده ی اولیه به شرکت معظم کاوه تک امروزین تغییر چهره و هویت داد .

استراتژی شرکت کاوه تک

در چند سال گذشته ، استراتژی شرکت کاوه تک علاوه بر تولید سیم های ساختمانی و صنعتی ، ورود به بخش سیم های خودرویی بوده که در این زمینه با موفقیت چشم گیری همراه بوده است . این امر مرهون وجود زیر ساخت های مناسب فنی و مهندسی ، آزمایشگاه به روز و مجهز و بهره گیری از کارشناسان و متخصصین کارآمد این صنعت و از همه مهم تر مدیریت داهیانه ی شرکت می باشد .

در سالیان گذشته تنها سیم های خانواده ی T1 و T2 تولید می شد . با توجه به لغو تحریم ها ، شرکت اقدام به خرید تجهیزات تولید سیم های T3 و T4 نمود و با بهبود فرآیند های تولید و استفاده از روکش های مخصوص pvc ، امروزه تولید سیم های خانواده ی T3 و T4 نیز در دستور کار شرکت کاوه تک قرار دارد .

کیفیت محصولات کاوه تک

با به روز شدن خطوط تولید به ویژه پس از خریداری ماشین آلات اروپایی و به کمک آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات مجهز و مدیریت شایسته، کیفیت محصولات شرکت کاوه تک ، که همواره مورد تایید اداره ی استاندارد ایران بوده ، بسیار بهتر از گذشته شده و قابل رقابت با انواع اروپایی است . شرکت کاوه تک موفق به دریافت گواهینامه ی سیستم مدیریت یکپارچه IMS و همچنین اخذ گواهینامه ی ISO/2009:TS/16949 از شرکت TUV NORD آلمان شده است .

به منظور تولید سیم و کابل با کیفیت ، بدیهی است وجود آزمایشگاه ، پرسنل متخصص و مجرب برای انجام آزمون ها طبق مدارک فنی معتبر و تجهیزات آزمون الزامی است . این ها به تمامی در شرکت کاوه تک وجود دارد و از این رو این کیفیت انواع سیم و کابل تولیدی در این شرکت به صورت پویا تحت کنترل می باشد .

صاردات

پس از برجام و برداشته شدن تحریم های اولیه ، کیفیت عالی و انطباق مشخصات فنی محصولات با استانداردها و مدارک فنی روز دنیا ، مدیران شرکت کاوه تک را به فکر صادر کردن محصولات به کشورهای هم جوار و همچنین کشورهای اروپایی انداخته و در این زمینه گفتگو های ثمربخشی انجام شده است .

هم اکنون به خاطر کیفیت بالای سیم های تولیدی شرکت ، دستمزد پایین نیروی انسانی در قیاس با کشورهای دیگر و وجود استاندارهای بین المللی ، بازار صادرات برای سیم های ساختمانی و سیم های خودرویی بسیار فراهم است و از همین روی ، مدیریت شرکت کاوه تک به انجام صادرات در سریع ترین زمان ، بسیار خوش بین است .

استفاده از پتانسیل های مناسب بین المللی همانند حضور در نمایشگاه های گوناگون مرتبط با صنعت سیم و کابل خارج از کشور ،درکشورهای هم جوار از قبیل عراق ، افغانستان ،کردستان و ارمنستان ، هم در کشور های اروپایی مثل نمایشگاه دوسلدورف زمینه ساز گفتگو با مشتریان بالقوه ی بسیاری شده که به زودی اجرایی خواهند شد .

بدیهی است مدیران ارشد شرکت کاوه تک ، حمایت بیشتر دولت و مسوولین اتاق بازرگانی صنایع و معادن را انتظار دارند .

بنیانگذار شرکت کاوه تک در این باره می گوید :

اینجانب از مسولان دولتی تقاضا دارم، تولید و اهمیت توسعه ی شرکت های تولیدی در حل معضلات کنونی جامعه ، چون بیکاری و فقر را فراموش نکنند. تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار دهند تا آن ها محصولات خود را با قیمت تمام شده ی کمتری تولید کنند و بتوانند در دنیای پر چالش امروز با رقبای بزرگ سراسر دنیا بهتر و قوی تر رقابت کنند .

بانک های اروپایی وام های با بهره ی یک یا دو درصد در اختیار تولید کنندگان قرار می دهند، در حالی که بانک های ایرانی تسهیلاتی با بهره ی تا 35 درصد در اختیار تولید کنندگان پرداخت می نمایند .

در این صورت ما چگونه می توانیم ارزان تولید کنیم و با دنیا رقابت کنیم ؟ تقاضا داریم نسبت به کاهش بهره ی بانکی وام های مورد نیاز بخش تولید ، دولت جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی اقدامات ، تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 346

فهرست مطالب شماره 346

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×