menu

ثبت آگهی رایگان

اختلاف آخوندی با رئیس جمهور از کجا کلید خورد

اختلاف-آخوندی-با-رئیس-جمهور-از-کجا-کلید-خورد

انتصاب اکبر ترکان به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری نشان داد که روحانی از عملکرد وزیرش در حوزه مسکن راضی نیست. نارضایتی که پس از 8 ماه امروز منجر به انتشار نامه استعفای آخوندی شد.

مردادماه سال گذشته رئیس جمهوری در مراسم رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دولت دوازدهم با بیان این که آخوندی در دولت یازدهم مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت، در خصوص وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار کرد: آقای آخوندی وزیر بسیار فعالی بودند البته در بخش مسکن ما نتوانستیم به توافق نهایی با یکدیگر برسیم و در دولت دوازدهم اولین چیزی که از ایشان به جد خواهم خواست مسئله مسکن است. ترکان-و-آخوندی

وی با بیان این که معتقدم مسکن از طریق خاصی و با کمک بخش خصوصی قابل حل است، افزود: مهم ترین میدان حل مسکن بافت های فرسوده است. در بافت فرسوده باید کار کنیم. اینکه می رویم در بیابانی نه آب و نه برق است مسکن ایجاد می کنیم مشکلاتی ایجاد می شود در حالی که در بافت فرسوده هم مدرسه هم آیت اله هم آب هم مسجد و هم برق وجود دارد.

این در حالی بود که اوایل دیماه سال گذشته رئیس جمهوری طی حکمی اکبر ترکان را به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کرد. در این حکم خطاب به رییس سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تاکید شده است؛ « ضرورت استحکام بخشی و مقاوم سازی بناهای شهری و نوسازی بافت های فرسوده به عنوان یک پروژه ملی و مهم دولت دوازدهم نیازمند مدیریت و هماهنگی همه دستگاه ها و سازمان های ذیربط است انتظار دارد جنابعالی در اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی و با هماهنگ نمودن دستگاه های ذیربط، خصوصاً وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها و با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور و بخش خصوصی با حذف موانع موجود، روند نوسازی بافت های فرسوده کشور را ساماندهی و تسهیل نمایید.»

حدود یک هفته بعد از امضای این حکم طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ ساخت پروژه 100 واحدی محله سیروس با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن به زمین زده شد. اکبر ترکان در حین سخنرانی وزیر راه و شهرسازی خود را به این مراسم رسید و روی صندلی وزیر راه و شهرسازی نشست. حضوری که عکس العمل و برخورد سرد برخی مقامات حاضر در مراسم را به همراه داشت.

حدود یکماه بعد از حکم رئیس جمهوری برای دبیر سابق شورایعالی مناطق آزاد، ترکان در گفت وگو با تسنیم گفت: من در واقع کمک کننده هستم. کار اصلی را در طراحی بافت های فرسوده وزارت مسکن -راه و شهرسازی- انجام می دهد.

وی با بیان این که اجرای این طرح ها به عهده شهرداری هاست، تصریح کرد: جلساتی در رابطه با نوسازی بافت های فرسوده برگزار شده و وزارت راه و شهرسازی طرح هایی را ارائه کرده است. وی با بیان این که وزارت راه کار اجرایی چند طرح را آغاز کرده است، افزود: شهرداری تهران نیز قسمتی تحت عنوان "شرکت عمران و نوسازی تهران" دارد که آنها هم تعدادی از محلات را انتخاب و زمین هایی را شناسایی و کار را آغاز کرده اند.

بنابر این گزارش ساعتی پیش وزیر راه و شهرسازی متن استعفای خود را در کانال تلگرامی اش منتشر کرد. در این نامه استعفا، آخوندی با صراحت به اختلاف بین خودش و رئیس جمهوری در موضوع بازآفرینی شهری اشاره می کند. اختلافی که آتش آن با انتصاب ترکان به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت های فرسوده و ناپایدار شهری شعله ورتر شد استعفا.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×