menu

ثبت آگهی رایگان

افشانی، شهردار تهران گفت:

شنود کثیف ترین اتهامی بود که به من زدند

شنود-کثیف-ترین-اتهامی-بود-که-به-من-زدند

شهردار تهران گفت: کثیف ترین اتهامی که در دوره خدمتم شنیده ام، بحث شنود بود که کسی این مصاحبه را انجام داد و بلافاصله آن را تکذیب کرد.

در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بحث شنود در شهرداری افزود: چون این اتهام خیلی زشتی بود برای اولین بار در طول خدمتم گفتم هم از سایت هایی که این مطلب را زدند و هم از کسی که این ادعا را کرده شکایت کنیم تا در مراجع قانونی و حقوقی پاسخگو باشند. وی ادامه داد: بلافاصه (عوامل طرح موضوع شنود)تکذیب کردند ولی دوباره آن سایت نوار صوتی را گذاشت بنابراین الان این پرونده را به دستگاه قضایی فرستاده ایم که در آینده بررسی خواهد شد و تا قانون نسبت به کسانی که همچنین رفتار زشت و پلشتی را عنوان کردند عمل کند.

عزل و نصب شهرداران

افشانی در پاسخ به این پرسش که انتقاد شده چرا شما الان به یاد عزل و نصب افتاده اید گفت: من از روز اول تا الان به مرور (مسئولان) را تغییر دادم و به خود اعضای شورا هم گفتم که تا هر وقت که باشم حتما عزل و نصب می کنم. شهردار تهران ادامه داد: با تشخیصی که دارم تغییرات را انجام دادم و حتما مسائل جانبی نیز داشته است.

مردم مرا انتخاب کردند

وی همچنین گفت: در این مسئولیت ماندگارم چون مردم به صورت میلیونی به اعضای شورا رای دادند و اعضای شورا هم مرا به عنوان شهردار انتخاب کردند بنابراین در مقابل مردم و شورایی که هم یکدست اصلاح طلب هستند و هم اینکه با 19 رای از 21 رای من را انتخاب کردند مسئولیت اجتماعی دارم.

شهردار تهران اضافه کرد: بارها به اعضای شورا گفته ام هروقت فکر می کنید باید این مسئولیت را ترک کنم و شما آسیب نمی بینید من آماده ام، اما آن هم تا انتهای زمان قانونی که قانون مشخص کرده است. افشانی تاکید کرد: در تمام طول خدمت و مسئولیتم بارها گفته ام مبنایم قانون است و اگر قانون شامل حال بنده شود حتی یک ساعت بعد از مهلت مقرر نخواهم ماند؛ البته اگر قانون این بود که من بمانم که می مانم.

دیدار شهردار تهران با لاریجانی

وی افزود: آقای لاریجانی ابتدا برای روز یکشنبه وقت داد که گفتم جلسه هیات دولت است و به روز دوشنبه موکول شد؛بنابراین همه این حرف هایی که می گویند کذب و بی اخلاقی محض است؛آقای لاریجانی و دفترشان هستند. افشانی در پاسخ به سوالی درباره جلسه اش با گروه های اصلاح طلب درباره تنظیم بندهای قانونی برای ماندن در شهرداری و شهرداران کلان شهرها با بیان اینکه در آن جلسه تعمدی شرکت نکردم اظهارداشت: به هیچ عنوان برای مسئول ماندن تلاش نمی کنم و چنین چیزی هم در وجود من نیست.

وی تصریح کرد: تنها چیزی که مرا نگه داشته احساس مسئولیت اجتماعی در مقابل مردم و شورایی است که با آن رای قاطع مرا انتخاب کرده اند؛ بنابراین ادامه ماندنم نیز با خود آنها است و به محض اینکه در آن جلسه بحث شد، من جلسه را ترک کردم. شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه با آقای لاریجانی در مورد اینکه تبصره ای به قانون جدید اضافه شود صحبت شد؟ گفت: جلسه با آقای لاریجانی درباره مسایل شهر بود و در انتها هم پرسیدند تکلیف شما چه می شود که گفتم هرچه را قانون بگوید عمل می کنم.

افشانی ادامه داد: اگر موضوع، شخص من نبود اثبات می کردم که مطلقا این قانون شامل شهرداری ها نمی شود چراکه یک قانون خاص در مورد شهرداران داریم و تحت عنوان قانون انتخاب شهرداران است که در مجلس تصویب شد. وی افزود: حقوقدانان کشور مثل بهمن کشاورز وقتی تفسیر قانون می کنند که شامل شهرداری ها نمی شود باید مورد توجه قرار گیرد اما عده ای می گویند شامل می شود، به همین دلیل اگر این قانون شامل من شد با کمال میل زودتر از زمان مقرر این صندلی را تحویل می دهم و اگر هم نشد با کمال میل ادامه می دهم.

افشانی در پاسخ به این پرسش که آیا با آقای رییس جمهوری هم در این مورد صحبت کرده اید، گفت: مطلقا؛ از آقای انصاری بپرسید، یکبار هم در این مورد با آنها صحبت نکرده ام. وی درباره اینکه آیا اگر صحبت می کردید بهتر نبود گفت: خیر، اصلا این کار را نمی کنم. افشانی 23 اردیبهشت امسال به عنوان شهردار تهران مشغول به فعالیت شد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×