menu

ثبت آگهی رایگان

باید سرویس تعمیر و نگهداری از ساختمان ایجاد کنیم

باید-سرویس-تعمیر-و-نگهداری-از-ساختمان-ایجاد-کنیم

یک نامزد هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی گفت : رفع مشکلات ساختمانهای موجود از طریق راه اندازی سرویس تعمیر و نگهداری در نظام مهندسی، می تواند زمینه اشتغالزایی بخش زیادی از مهندسی را فراهم کند.

علیرضا نفریه در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان در حاشیه برگزاری گردهمایی گروه پیمان گفت: مهمترین هدف گروه پیمان، رسیدگی به معیشت مهندسین و اشتغالزایی برای آنها است.

وی افزود: رسیدگی به امور مالی و اشتغال مهندسین با تعریف صلاحیت های جدید نظیر مهندسی آتش، بحث اکوستیک، و صدا و همین طور تعمیر و نگهداری ساختمان های موجو امکانپذیر می شود.

نفریه با اشاره به اینکه سرویس نگهداری و تعمیر به ساختمانهای موجود ارائه می شود، اظهار داشت: برای اشتغالزایی بخش وسیعی از جامعه مهندسین نیازی نیست که ساختمان های جدید ساخته شود بلکه برای ساختمانهای موجود و مشکلاتی که در حال حاضر دارند، باید چاره جویی شود.

وی ادامه داد: مهندسی آتش رشته ای کاملا شناخته شده در جهان است که متاسفانه در کشور ما مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

به گفته این نامزد معرفی شده از گروه پیمان، مهندسی آتش بخشی از مهندسی عمران و زیر آن مانند مهندسی سازه، زلزله و هیدرولیک است که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

نفریه با بیان اینکه در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی، استرالیا و نیوزلند استاندارد و کد مخصوص به آتش در ساختمنها تعریف شده و وجود دارد، تصریح کرد: در ایران شبیه ساختمانهای پلاسکو کم نداریم. ساختمانهایی که از لحاظ آتش هیچ گونه بررسی نشده اند.

وی افزود: این ساختمانها و مشکلاتی که دارند، می توانند فجایع و معضلات زیادی را برای جامعه به وجود بیاورد.

نامزد معرفی شده از سوی گروه پیمان با تاکید بر اینکه تهران شهری زلزله خیز است، اظهار داشت: یکی از تبعات زلزله آتش است و اگر ما تدبیری در ساختمانهایمان نیاندیشیم قطعا به مشکل بر می خوریم .

وی دیگر اهداف گروه پیمان را توجه به سیستم ارجاع از طریق سازمان بیان کرد و اظهار داشت: برای گروه پیمان مهم است که عدالت رعایت شود و به همه مهندسین این سهمیه برسد.

وی ادامه داد: در شرایطی که ناعدالتی هست و اگر بنا باشد در شرایط کارفرما هم تصمیم گیرنده باشد عملا مهندسی که کارش را درست انجام میدهد همیشه با کمبود سرمایه در کار مواجه می شود.

وی افزود: ما باید دنبال حل مشکلات در ساختمانهای موجود باشیم ساختمانهایی که در حال حاضر ساخته شده و مشکلات بسیاری دارد و ما باید ازطریق ارائه سرویس نگهداری علاوه بر اینکه برای مهندسین شغل ایجاد می کنیم ، زمینه افزایش عمر مفید ساختمان به عنوان سرمایه ملی را فراهم کنیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×