menu

ثبت آگهی رایگان

مهدی سلیمی فر نامزد هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی

نظام مهندسی نیاز به تغییر جدی دارد

نظام-مهندسی-نیاز-به-تغییر-جدی-دارد

یک نامزد هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران گفت: پیشرفت جامعه مهندسی تنها در گرواتحاد و همفکری جمعی و ایجاد بسترهای مناسب جهت مشارکت حداکثری مهندسان در تصمیم گیری های سر نوشت ساز است.

مهدی سلیمی فر در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان، با تاکید بر اعتلای شخصیت حرفه ای، اجتماعی و نیز رسیدن به شأن واقعی جامعه مهندسین گفت: حصول به شرایطی که در آن خواستهای مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه های مناسب کاری، فراهم شود، از جمله اهداف و دغدغه های من در صورت راهیابی به هشتمین هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان است.

وی افزود: همچنین در بحث تامین شایسته معیشت جامعه مهندسین باید با ایجاد راهکارها و صلاحیت های جدید زمینه اشتغال و در آمد پایدار و متناسب با شان مهندسان را فراهم آورد.

سلیمی فر با بیان اینکه به عنوان مثال پروژه های بالای 3000 متر مربع به بالا نیاز به HSE MAN یا مسئول ایمنی دارد، اظهار داشت: این موضوع نیاز به پروانه اشتغال نداشته وباگذراندن دوره های ایمنی وابسته به وزارت راه و شهر سازی می توان برای مهندسین جوان اشتغال زایی کرد.

وی ادامه داد: درحوزه آتش نشانی اشخاص حقیقی می توانند گواهینامه مربوطه را دریافت وبا حضور در شرکت های حقوقی مشغول به کار شوند.

به گفته نامزد انتخابات هشتم نظام مهندسی در این حوزه باید تلاشی جدی در راستای ایجاد اشتغال و درآمد پایداری برای مهندسین صورت گیرد.

مجری ذیصلاح

سلیمی فر در خصوص بحث مجری ذیصلاح نیز گفت: همانطور که میدانید مطابق قانون، سازندگان ساختمان باید مجریان ذیصلاح بوده ولی متاسفانه بسیاری از ساختمان های موجود در سطح استان تهران را مشخصا مالکان ساخته، که این موضوع باعث شده، ساختمان های شهر از کیفیت ساخت مناسب واستانداردی برخوردارنباشند.

وی تاکید کرد: باید در این خصوص عزم بسیار جدی و تعامل سازنده با سازمان های شهرداری و ارگان های ذیربط صورت گیرد تا به امید خدا از بحران موجود خارج شویم.

حق الزحمه مهندسان باید واقعی شود

وی همچنین به موضوع حق الزحمه مهندسان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به قانون، که حق الزحمه خدمات مهندسی درصدی از قیمت تمام شده ساختمان است، لذا این حق الزحمه های کنونی بسیار ناچیز بوده وباید متناسب با مسئولیت مهندسان تعیین و واقعی شود تا درآمد مهندسین شایسته شأن و منزلت آنها بهبود یابد.

وی ادامه داد: از طرفی حق الزحمه مهندسان باید توسط کمیته 5 نفر استان نیز تأیید گردد که در حال حاضراین مهم یا صورت نمی پذیرد و یا بسیار با تأخیر انجام می شود.

پوشش های بیمه ای

این فعال جامعه مهندسی کشور همچنین با اشاره به ظرفیت بسیار بالای نظام مهندسی گفت: متأسفانه تعهدات بیمه مسئولیت مدنی مهندسین ناظر در مقابل کارفرما ونیز بیمه تکمیلی درمان آنها نسبت به شرکت های خصوصی پایین تر بوده است که در این زمینه تلاشهایی جدی صورت گیرد تا خدمات بسیار مناسب تری در بخش پوشش های بیمه ای به اعضای محترم ارائه شود.

اعطای وام های ارزان قیمت

وی همچنین از دیگر برنامه های خود در صورت راهیابی به هشتمین دوره هیات مدیره نظام مهندسی گفت: اعطای وام های دراز مدت با سود اندک به اعضاء در خصوص خرید مسکن، خودرو و... و همچنین فراهم کردن شرایط بهر ه مندی اعضا و خانواده های محترمشان از مجتمع های رفاهی، ورزشی و فرهنگی از دیگر برنامه های من برای دوره هشتم نظام مهندسی است.

آموزش،رکن اصلی اعتلا جایگاه مهندسان

وی بر آموزش به عنوان یک رکن اساسی در سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: در این خصوص تلاش برای هماهنگی و تقویت امر آموزش ونیز همکاری با وزارت خانه های مرتبط از قبیل وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان آتش نشانی و سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط، ایجاد workshopها برای مهندسین تازه فارغ التحصیل شده، جهت کسب تجربه بیشتر در حوزه ساختمان می تواند یک راهبرد مهم به منظور اعتلای اجتماعی،حقوقی و حرفه ای جامعه مهندسین باشد.

وی ادامه داد: تحقیق و ارائه راهکاری نوین در خصوص به کارگیری مصالح و روش های نوین اجرایی در ساخت و ساز شهری و خروج از سنتی سازی کنونی هم یکی دیگر از اموری است که در صورت راهیابی به هیات مدیره هشتم به آن التزام و توجه دارم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 344

فهرست مطالب شماره 344

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×