menu

ثبت آگهی رایگان

معرفی نامزدهای هشتمین انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان

مهندس ایرج رهبر

مهندس-ایرج-رهبر

اینجانب ایرج رهبر بعنوان یکی از کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اعتقاد و التزام به تکالیف مهمی در این حوزه که مورد اشاره قرار خواهد گرفت دارم .

نام: ایرج

نام خانوادگی: رهبر

تاریخ تولد: 15/07/1328

محل تولد: سمنان

مدرک تحصیلی:

1-کارشناسی (لیسانس) در رشته مهندسی راه و ساختمان در سال 1352از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)،

2-کارشناسی ارشد( فوق لیسانس ) مهندسی عمران مهندسی و مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

3-دانشجوی دکترای تخصصی در رشته مهندسی عمران – مهندسی و مدیریت ساخت در دانشگاه آزاد اسلامی - واحد علوم و تحقیقات ( تهران )

1- سوابق کاری: (فعالیت حرفه ای به طور کامل از سال 1352 پس از گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه تاکنون در بخش خصوصی بوده است)

سوابق حرفه ای و کار های اجرایی و مدیریتی :

* مدیریت و سرمایه گذاری در ساخت پروژه های مسکونی، اداری و تجاری در سطح کشور .

* مدیریت در ساخت و اجرای کارخانه یکصد تنی شیر پاستوریزه زنجان .

* مدیریت در ساخت واجرای پروژه های درمانگاهی و خانه های فرهنگ روستایی و خانه های بهداشت در روستاهای محروم و مراکز فرهنگی مذهبی .

* مدیریت در اجرای پروژه مرکز تجاری بهرود و فروشگاه شهروند شماره سه واقع در شهرک مـخـابـرات سـعـادت آبـاد .

* سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای پروژه بیست و شش واحدی مجتمع مسکونی امیر .

* سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای پروژه نوزده واحدی مجتمع مسکونی کیان .

* مدیریت در اجرای پروژه مسکونی شهید حاضری .

* مدیریت در اجرای پروژه توسعه دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف .

* مدیریت ساخت پروژه شهرک ابریشم به تعداد 8300 واحد در منطقه کیان مهر استان البرز .

* مدیریت ساخت پروژه 10000 واحدی پردیس در شهر جدید پردیس .

*مجری ساخت پروژه 662 واحدی مسکن مهر در شهر جدید پردیس .

2- کارهای شاخص:

الف - جایگاه و موقعیت های اجتماعی حرفه ای :

* رئیس هیأت مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران .

* از اعضای هیأت مؤسس و عضـو هیأت رئیسه هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سـازان مسـکن استـان تهران از سـال تأسـیـس انـجـمن (1380) تا سال 1392.

* رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران از سال 86 تا پایان سال 92.

* نائب رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران .

* عضو هیأت امنا و کمیته اجرایی جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیر (پلی تکنیک تهران).

* عضو اصلی شورای قطب علمی فناوری های نوین ساختمانی دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران .

* عضو هیأت رئیسه کمیسیون فناوری و تحقیقات انجمن انبوه سازان مسکن .

* عضو شورای راهبردی تکنولوژی و فناوری نوین ساخت .

* عضو انجمن بتن ایران .

* عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت پیوند آرمه دارای صلاحیت پایه یک انبوه سازی از وزارت مسکن و شهرسازی در زمینه مدیریتی و مضاعف اجرا .

*عضو انجمن گروه فرهنگی رشد وابسته به بنیاد فرهنگی رشد .

* عضو هیأت امنای موسسه تحقیق برای توسعه صنعت احداث و انرژی .

*عضو اصلی دوره دوم شورایاری محل واقع در منطقه سه تهران ( منتخب مردم ) .

* کارشناس خبره در امور ارزیابی ساختمان ها از نظر کیفیت فنی و قیمت گذاری .

* عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران و دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی و مجری ذیصلاح پایه یک از وزارت مسکن و شهرسازی .

* عضو اصلی کار گروه دستور العمل آیین نامه اجرایی برنامه تأمین مسکن در سال 86 بر اساس تبصره 6 قانون بودجه سال 86 .

* عضو هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره شرکت بین المللی توسعه شهرسازی ایرانیان .

* رئیس هیأت مدیره تشکل حرفه ای تابش.

ب- فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی :

* تهیه و تدوین جزوات آموزشی فنی حرفه ای در امور ساختمان در حد استاندارد مهارت حرفه ای با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی .

* تحقیقات در امور تکنولوژی نوین ساخت و ساز در قالب انبوه سازی در کمیسیون فنـاوری و تحقیقات انـجـمن انـبـوه سـازان مسـکن .

* تحقیقات در روش های مدیریت و تأمین منابع مالی ساخت واحد های مسکونی و پروژه های مرتبط با آن به صورت فروش سهام و مشارکت افراد حقیقی و حقوقی ( صاحبان زمین، مشاوران، پیمانکاران و انبوه سازان ) .

* عضو انجمن علمی سازه های سبک فولادی (LSF).

* مطالعه و تحقیق در خصوص نرخ تعدیل تجربی (EMR) در رابطه با بیمه و پیگیری به منظور تدوین و تصویب آن در ایران (در قالب پایان نامه دکترا) .

ایرج-رهبر1

خلاصه ای از اهداف راهبردی

اینجانب ایرج رهبر بعنوان یکی از کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اعتقاد و التزام به تکالیف مهمی در این حوزه که مورد اشاره قرار خواهد گرفت دارم .

لذا بر این پیمانم که تمام تلاش خود را در راستای ارتقاء کیفیت ساخت وساز ، اعتلای جایگاه مهندسی و دفاع از شئون و حقوق حرفه ای اعضاء ، مطابق با قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان بکار گیرم وبا عمل به این گفتار ، از امانت گرانبهای اعتماد جامعه مهندسی به اینجانب ، با تمام وجودم صیانت نمایم .

مهمترین اهداف مورد نظر که با لطف پروردگار وحمایت و رأی اعتماد جامعه مهندسان که به نوعی وظیفه و تکلیف خود می دانم بشرح ذیل می باشد .

1- خداوند را همواره شاهد و ناظر بر اعمال خویش دانسته ودر هیچ شرایطی از موازین و تعالیم اسلام و قرآن کریم و سنت ائمه اطهار (ع) عدول نخواهم کرد.

2- اخلاق فردی و اجتماعی را سر لوحه فعالیت های خود قرار داده و با پایبندی به کار گروهی و استفاده از خرد جمعی منافع جمع را مقدم بر منافع خود خواهم دانست .

3- درانجام مسئولیت سنگینی که بعهده می گیرم از هیچ کوششی جهت ارتقاء جامعه مهندسی فرو گذار نکرده و تحت هر شرایطی در حد توان و وظیفه خود پاسخگوی اعضای سازمان خواهم بود .

4- با جدیت تمام نسبت به پیگیری امور و مطالبات بحق مهندسان عضو سازمان اقدام خواهم کرد .

5- در تمام طول زندگی حرفه ای خود سعی کرده ام که نهایت تلاش خود را در راستای توسعه پایدار کشور بکار گیرم . بدیهی است که در دوران خاص مسئولیت این تلاش ها دو چندان خواهد شد .

با آرزوی توفیق الهی برای همه عزیزان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

نامزد هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران:

به دنبال ایجاد یک ساختار سیستماتیک هستیم

نامزد هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران گفت: به دنبال ایجاد یک نظام سیستماتیک در سازمان نظام مهندسی استان تهران که مصون از سیاست ها و برخوردهای سلیقه ای باشد، هستیم.

ایرج رهبر در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان با بیان اینکه تشکل تابش در هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی تشکیل و اعلام موجودیت کرد، گفت: این تشکل در دوره قبل یک فهرست 25 نفره را به عنوان نامزدهای انتخابات معرفی کرد که 12 نفر از این فهرست توانستند به هیات مدیره نظام مهندسی دوره هفتم راه یابند. ایرج-رهبر-کاندید-انتخابات

وی افزود: هدف تشکل تابش فقط انتخابات نبود بلکه این تشکل به عنوان یک گروه حرفه ای هدف ارتقای نظام مهندسی در بخش مسکن و ساختمان و نیزارائه آموزشهایی در این زمینه را دارد.

رهبر با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی گروه تابش تقویت برنامه های بخش خصوصی برای ارتقای ساخت و ساز است،اظهار داشت: تشکل تابش پیرو اهداف تعیین شده، یک تشکل حرفه ای در نظام مهندسی است که به دنبال واگذاری واجرای کارساخت و ساز به دست گروه حرفه مند مهندسی است.

وی ادامه داد: اهداف تشکل تابش به طورکلی، ارتقای نظام مهندسی، ساخت و ساز و عمران به ویژه در بخش مسکن، صنعتی سازی، صدور خدمات فنی مهندسی، آموزش و ارتقای سطح علمی مهندسان بعد از مراحل دانشگاهی است.

به گفته نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، اعضای تشکل تابش به این دلیل می خواهند وارد هیات مدیره دوره هشتم نظام مهندسی ساختمان شوند که اهداف ذکر شده را در سازمان نظام مهندسی اعمال و اجرا کنند.

وی افزود: متاسفانه هیات مدیره قبلی درزمینه ارتقای نظام مهندسی موفق نبوده وبیشتربه دنبال مسائل حاشیه ای رفته است.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم فارغ از مسائل حاشیه ای یک ساختار نظام مند سیستماتیک را ایجاد کرده تا دیگر بر اساس آن کسی نتواند با اعمال سلیقه شخصی اقدام به دستکاری و تغییر در اهداف سازمان نظام مهندسی کند و افراد خود را بر اساس منافع خود بچیند و به منابع مالی سازمان چشمداشتی داشته باشد.

وی با اشاره دوباره به هدف اصلی تشکل تابش، که همان ارتقای نظام مهندسی وبالابردن کیفیت کار مهندسی است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی که در بخش ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی در کشور وجود دارد و در این زمینه ما با متولیان این بخش یعنی وزارت راه و شهر سازی کلنجار میرویم این است که بایستی برنامه ریزیهای مربوط به بخش ساخت و ساز از حالت سلیقه ای خارج شود.

وی افزود: باید به منظور ارتقای برنامه ریزیهای مربوط به ساخت و ساز، متولیان و دست اندرکاران این بخش، در شورای کارشناسی، طرح های جامعی ارائه دهند و با تصمیم گیری در این شورا، بحث اجرای پروژه های ساخت و ساز به ویژه آنهایی که به عنوان طرح ملی، هزینه های کلانی برای آن صرف می شود با اعمال سلیقه های دوره ای روبرو نشود.

وی با اشاره به وجود نابسامانی در سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: در نظام مهندسی ساختمان کشور نظارت عالیه وزارت راه و شهر سازی و بخش خصوصی تعریف شده که متاسفانه در این زمینه همه مداخله می کنند که متاسفانه این مسئله موجب نابسامانی می شود.

وی ادامه داد: البته دلیل اصلی و بزرگ ایجاد بهم ریختگی و نابسامانی در سازمان نظام مهندسی مسائل مالی است که متاسفانه در نظام مهندسی وارد شده و دارد نظام مهندسی را به هم می ریزد وی تاکید کرد: اینکه شاهدیم افراد غیر متخصص و غیر حرفه ای در بخش ساخت و ساز سعی می کنند وارد هیات مدیره نظام مهندسی شوند نیز همین مسائل مالی است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×