menu

ثبت آگهی رایگان

تولید سبز وطنی ، در تیررس واردات زرد

گروه صنعتی پانل مهدی تولید کننده انواع ساندویچ پانل های دیواری و سقفی است. این مجموعه برای نخستین بار در کشور و پس از مصوب شدن مبحث 19 و بهینه سازی مصرف انرژی، در سال 1380 اقدام به تولید ساندویچ پانل با عایق های پلی استایرن کرد.

حمید رضا بنی کریم، مدیر عامل گروه صنعتی پانل مهدی و از مدیران کارآفرین و صنعتی کشور در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان گفت: گروه صنعتی پانل مهدی ( بنی کریم ) در سال 1348 در بازار بزرگ تهران در دفتری واقع در خیابان پامنار در زمینه مصالح ساختمانی شروع به کار و در سال 1350 با همکاری یک شرکت آلمانی چسب سیلیکون و انواع ماستیک نیز تولید کرد. همچنین در سال 1360 محصولات این مجموعه با تولید و ارائه ی انواع پوشش های سقفی و عایق های حرارتی گسترش یافت.

وی افزود: گروه صنعتی پانل مهدی بیش از نیم قرن است که در زمینه تولید انواع پنل های پیش ساخته مانند عرشه فولادی، پانل های فایبرگلاس و پانل های پلی کربنات و ساندویچ پانل های ضد حریق در صنعت ساختمانی فعالیت می کند.

به گفته بنی کریم ساندویچ پانل به مصالح ساختمانی سبکی گفته میشود که به صورت مرکب هستند و از دو طرف به دو لایه محدود است و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد.

وی با بیان اینکه این نوع مصالح ساختمانی به عنوان عایق نرم و انعطاف پذیر کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان دارد، انواع آن را برشمرد و اظهار داشت: ساندیچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل پلی استایرن ، ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل سقفی

وی ادامه داد: ساندویچ پانل های تولیدی در این گروه صنعتی، دارای ویژگی هایی نظیر

1-در مقابل گرما، سرما، صدا عایقی بسیار قوی می باشند

2-در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی بسیار سبک هستند

3- از قیمت پایینتری نسبت به کالاهای مشابه برخوردار است.

4-نصب و اجرای ساندویچ پانل سریع و آسان می باشد

5-در برابر نیروهای ناشی از زلزله بسیار مقاوم می باشد.

6-جهت استفاده در طرح های خاص دارای انعطاف پذیری می باشد.

7- مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی هستند.

این فعال صنعتی با اشاره به اینکه مجموعه صنعتی بنی کریم از 16 سال پیش اقدام به تولید ساندویچ پانل با فوم های عایق پلی استایرن در ایران کرده است، تصریح کرد: بعد از 12 سال از تولید ساندویج پانل استایرن، ساندویج پانل xps یا فوم سبز را ارائه و عرضه کردیم که در نوع خود بینظیر است.

بنی کریم در خصوص مزایای فوم عایق Xps گفت: این فوم مانند فوم پلی یورتان به صورت تزریقی تولید میگردد و از فرایند گرماده حاصل میشود به همین خاطر از پیوند بین مولکولی بالایی برخوردار است.همچنین بعد از ترکیب مواد، فوم مانند خمیر دندان از دهانه ی مستطیل شکل خارج میشود که میتوان انرا به اشکال مختلف تولید کرد.

وی ادامه داد: قیمت این فوم نسبت به پلی یورتان تزریقی، کمتر است در حالی که از نظر کیفیتی تفاوتی ندارد.

بنی کریم مهمترین مزیت و ویژگی ساندویج پانل های xps یا فوم سبز را سازگاری کامل با محیط زیست بیان کرد و اظهار داشت: این فوم، هیچ آلایندگی برای محیط زیست ندارد.

به گفته این تولید کننده، یکی از معایب ساندویج پانل پلی یورتان این است که این پانل ها در حین تولید و مونتاژ، گازهای گلخانه ای تولید می کنند که منجر به آسیب جدی به لایه ازن می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان تولید و استفاده از ساندویج پانل و فوم پلی یورتان را منسوخ و ممنوع کردند.

بنی کریم با بیان اینکه فوم سبز قابلیت استفاده در هر ساختمانی را دارد، اظهار داشت: این ساندویج پانل خطرآتش سوزی ندارد در حالی که فوم پلی یورتان موقع آتش سوزی گاز سیانور تولید می کند و منجر به مرگ آنی می شود.

وی افزود: فوم سبز در هنگام آتش سوزی دوده ایجاد می کند و خیلی کند ذوب می شود و البته خطری برای ساکنین ندارد.

این فعال صنعتی گفت: فوم سبز ضریب جذب آب را به صفر میرساند در حالی که پلی یورتان یکی از معایب اصلی اش جذب آب است و از آنجایی که این ساندویج پانل در سردخانه هم مورد استفاده قرار می گیرد، موجب می شود تا جذب آب و رطوبت منجر به انتقال حرارت و کاهش کارآیی سردخانه شود.

وی در توصیف ویژگی های فوم سبز ادامه داد: قطعات این ساندویج پانل به صورت پیش ساخته نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر برای تولید فوم سبز می توان از از مواد بازیافتی نیز استفاده کرد که خود این امر ارزش تولید و استفاده از آن را در ساختمان چند برابر می کند.

بنی کریم با بیان اینکه به ازای تولید هر ده متر از فوم سبز برای یک نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود، اظهار داشت: متاسفانه با وجود تولید داخلی فوم سبز در کشور، شاهد واردات بی رویه ساندویج پانل پلی یورتان که آلایندگی بالایی دارد، از کشور چین هستیم و این واردات بی حساب و کتاب موجب شده تا فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش ساخت فوم سبز در معرض آسیب جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به صادرات فوم سبز تولید وطنی به کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق گفت: باوجودی که زیر ساخت های توسعه صادرات غیر نفتی در ایران نظیر حمل و نقل آسان و پیشرفته و... ایجاد نشده، ولی توانستیم در بازارهای خارجی همچنان مزیت رقابتی مان را حفظ کنیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 342

فهرست مطالب شماره 342

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×