menu

ثبت آگهی رایگان

میانگین قیمت مسکن متری 7.4میلیون تومان است

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریز ی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به طور میانگین به 7.4 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پیام ساختمان، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جزییات معاملات مسکن مرداد ماه در تهران را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در مرداد امسال 13 هزار و 120 فقره معامله مسکن انجام شد که نسبت به ماه گذشته نزدیک به 700 فقره کمتر بوده است.

همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران 7 میلیون و 430 هزار تومان اعلام شد که نسبت به ماه گذشته بیش از 400 هزار تومان در هر متر مربع به طور میانگین افزایش قیمت مسکن را شاهد بوده ایم.

از دیگر موارد منتشر شده در این گزارش قیمت هر متر مربع آپارتمان در منطقه یک به عنوان گران ترین منطقه تهران است که 15 میلیون و 890 هزار تومان به طور میانگین در هر متر در ماه گذشته خرید و فروش شده است.

پس از منطقه یک نیز منطقه سه تهران با میانگین 13 میلیون و 98 هزار تومان دومین منطقه گران تهران و منطقه دو با 12 میلیون و 69 هزار تومان سومین منطقه گران قیمت پایتخت محسوب می شود.

منطقه 18 پایتخت با میانگین سه میلیون و 90 هزار تومان ارزان ترین منطقه تهران و پس از آن منطقه 17 با 3 میلیون و 300 هزار تومان و سپس منطقه 20 با میانگین متری 3 میلیون و 430 هزار تومان ارزان ترین مناطق شهر تهران برآورد شده اند.

در ماه گذشته منطقه 5 پایتخت مانند پنج ماه ابتدایی سال جاری پرمعامله ترین منطقه شهر تهران با هزار و 600 فقره معامله تعیین شده که نسبت به ماه گذشته بیش از 30 فقره معامله بیشتر انجام شده است.

پس از منطقه 5 منطقه 4 پایتخت با هزار و 134 فقره معامله در رتبه دوم و منطقه دو با 979 فقره معامله مسکن در رتبه های بعدی از نظر استقبال مخاطبان از خرید و فروش مسکن قرار دارند.

گفتنی است کم معامله ترین منطقه پایتخت در مرداد ماه امسال منطقه 19 با 81 فقره معامله اعلام شده و پس از آن منطقه 9 با 112 فقره و منطقه 22 با 120 فقره معامله قرار دارد.

رکود تورمی بازار مسکن عمیق تر شد

این گزارش می افزاید، به نظر می رسد ادامه روند کاهشی تعداد معاملات مسکن در مرداد ماه نسبت به ماه های پیش از آن و همچنین ادامه روند افزایشی میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نشان دهنده بازگشت رکود تورمی به بازار مسکن خواهد بود.

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در مرداد ماه سال گذشته 4 میلیون و 862 هزار تومان تعیین شده بود که این شاخص در مدت مشابه سال جاری به 7 میلیون و 430 هزار تومان رسیده است.

به عبارت دیگر قیمت مسکن در تهران در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال گذشته بیش از 52 درصد رشد داشته است.

همچنین تعداد معاملات مسکن در مرداد سال جاری 13 هزار و 120 فقره بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این شاخص 18 هزار و 255 فقره اعلام شده بود.

به عبارت دیگر حجم معاملات مسکن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 342

فهرست مطالب شماره 342

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×