menu

ثبت آگهی رایگان

فواید استفاده از هوشمندسازی ساختمان

واژه ای که این روزها به کرّات در صنعت ساختمان می شنویم چیزی نیست جز ساختمان هوشمند که یکی از به روزترین تکنولوژی های بکارگیری شده در صنعت ساختمان می باشد، حتما برای شما هم سوال شده که ساختمان های هوشمند چه امکاناتی را برای ما به وجود می آورند یا این که چه کمکی در بهتر شدن شرایط زندگی به ما می کنند یا این که اصلا به چه ساختمانی خانه هوشمند می گویند.

ساختمان هوشمند ساختمانی است که فعالیت ها و امور ساختمان را تحت کنترل یک سیستم یکپارچه هوشمند اداره می کند به گونه ای که این سیستم در مواقع لازم با توجه به شرایط محیطی، تغییرات لازم را به طور خودکار اعمال می­ نماید.

این سیستم می ­تواند با توجه به کاربری ساختمان طراحی و اجرا شده و بر کلیه فعالیت­ ها اعم از باز و بسته شدن درب، ورود و خروج، سیستم­­ های روشنایی، سیستم­ های تهویه مطبوع، پنجره، پرده اتاق ها، سیستم صوتی و تصویری، سیستم آبیاری و بسیاری از امور دیگر نظارت داشته باشد.

مزایای اصلی یک ساختمان هوشمند را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

1-صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه های نگهداری

2- ایمنی

3-بالا بردن سطح رفاه و آسایش

حال با توجه به اینکه یادگیری، اجرا و پیاده سازی درست و اصولی این تکنولوژی در صنعت ساختمان این روزها اهمیت فراوانی پیدا کرده، مرکز آموزش مهندسی MeMپیشرو در صنعت آموزش مهندسی کشور با سابقه 10 ساله اقدام به برگزاری هر چه با کیفیت تر دوره هوشمندسازی ساختمان BMS بر پایه پروتکل KNX کرده است. این دوره که در مدت کوتاهی با استقبال چشمگیر علاقه مندان به این حوزه مواجه شده است سعی دارد تا با آموزش سریع و کاربردی فراگیران را برای فعالیت و اشغال در این حوزه آماده کند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9754

فهرست مطالب شماره 9754

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×