menu

ثبت آگهی رایگان

برای تولید حاشیه سازی می شود

تولید کنندگان شیر آلات ساختمانی معتقدند که دولت برای صنعتگران داخلی از طریق ساختارهایی چون مالیات، بیمه و ارزش افزوده که به هیچ عنوان با پیشرفت همسو نیست، حاشیه سازی می کند.

محمدحسن مرجانی، دبیر انجمن شیرآلات بهداشتی کشور و مدیرعامل شیرآلات راسان در گفتگو با خبرنگار پیام ساختمان در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان کشور گفت : در کشور ما امکانات شایسته برای تولیدکننده ایرانی فراهم نمی شود هرچند که یکی از ارکان اصلی کشور تولید است و این مهم نیازمند زیرساخت هایی است که بشود از طریق آن روند صنعت را تسهیل کرد.

وی افزود: این نمایشگاه در اوج گرمای تابستانی در فضایی نامناسب با حجم ترافیکی بالا برگزار می شود. حتی ساعت برگزاری نمایشگاه ساعت مناسبی نیست چرا که ترافیک نمایشگاه به گونه ای است که غرفه داران و شرکت کنندگان هم خود را به سختی به نمایشگاه می رسانند چه برسد به بازدیدکنندگان .

وی در خصوص وضعیت تولید در ایران گفت :ما مشکلاتمان یکی و دوتا نیست در همین دو ماه اخیر قیمت کالا 100 درصد گران شده است . از این رو برای تأمین مواد اولیه با مشکلات زیادی روبرو هستیم .

وی ادامه داددرحای که قیمت مواد اولیه 100 درصد افزایش یافته ولی نرخ محصولات ما تنها 3 تا 10 درصد بالا رفته است.

مهندس مرجانی درموردعملکرد سازمان حمایت گفت: سازمان حمایت اگر مواد اولیه ارزان را به تولیدکننده برساند بدون شک تولیدکننده هم نرخ محصولاتش را را اضافه نمی کند.در حال حاضر تولیدکننده وسط سنگ آسیاب له می شود.این تولیدکنندگان هستند که در شرایط بحران به دولتمردان کمک می کنند.

وی گفت همین که ما تولیدکنندگان در این شرایط سخت رکود بازار چراغ کارخانه هایمان را روشن نگه می داریم و برای هزاران خانواده ایرانی اشتغال ایجاد کرده ایم. و این بزرگ ترین هنر ماست

احمد جلیلی ،مدیرعامل شیرآلات KWC در تکمیل صحبت های دبیر انجمن گفت: تولیدکننده با گذراندن مراحل سخت و پیچیده و پرداخت هزینه های گزاف باهدف ارائه توانمندی های تولیدی خود، در نمایشگاه شرکت می کند ولی تسهیلات مناسب و شایسته برای آنها فراهم نمیشود.

مهندس جلیلی درباره مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان گفت: امروز در دنیا به خصوص در ایران بحران کم آبی یکی از دغدغه های دولت و مردم است. ولی متأسفانه این مشکل کم آبی جدی گرفته نمی شود. ما تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی می توانیم با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا محصولاتی را تولید کنیم که کاهنده میزان مصرف آب هستند ولی از ما حمایت نمی شود.

حسین صدوقی، مدیرعامل شیرآلات کلار پویا با بیان اینکه من نماینده ای کوچک از جامعه تولیدکنندگان هستم، گفت : تولید دارای سه گام اصلی در اقتصاد کشور است،ایجاد ارزش افزوده،جلوگیری از برون رفت ثروت و اشتغال. وی افزود: اما بنیان های اصلی اقتصاد کشور یعنی تولیدکنندگان مورد ناملایمت هایی قرارگرفته اند که ادامه این روند تا سال آینده شاهد افول اقتصادی کشور و تولید ملی خواهیم بود. ما توقع نداریم دولت دستمان را بگیرد اما پایمان را ول کند و از آزار و اذیت تولیدکنندگان دست بردارد . دولت برای تولیدکنندگان با ساختارهایی که به هیچ عنوان با پیشرفت همسو نیست ازجمله مالیات و بیمه و ارزش افزوده حاشیه سازی می کند.

مهندس رضا قره داغی ،مدیرعامل شرکت شودر در تائید صحبت های همکاران خود ادامه داد، آنچه از عملکرد دولت در مواجهه به تولیدکنندگان برمی آید چیزی جز دست و پاگیر بودن ساختارهای دولتی نیست. واقعیت آن است که زحمت تولید و تلاش صنعتگران و تحمل این دغدغه ها فقط برای تولید ایرانی است .

وی گفت جای بسی تأسف است کشورهای همسایه چون ترکیه فقط به خاطر برند سازی محصولاتی که به لحاظ کیفیت هم تراز با محصولات داخلی ما نیست را محصولات خود را 40 درصد گرانتر عرضه می کنند.

مهندس قله داغی گفت : اولین گام برای رونق بازار تولید داخلی برند سازی در داخل است. قبل آنکه به فکر صادرات باشیم باید درزمینهٔ برند سازی در داخل کشور قدم برداریم.ایجاد زیرساخت های بازار داخلی ازجمله رسالت های دولت است. ترغیب مصرف کننده به خرید کالای ایرانی از طریق برگزاری نمایشگاه های، رسانه ها و ... باید به عنوان سیاست های حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد.

همایون شاکرین مدیرعامل شیرآلات کاویان در ادامه این گفتگو گفت: ما هیچ توقعی از دولت نداریم فقط چوب لای چرخ ما نگذارند.صنعت شیرآلات صنعت پردردسری است . اشتغال زایی بالایی دارد اما نه اداره دارایی، نه بیمه و نه مالیات موقعیت ما را درک نکرده است و مزاحمت های زیادی برای تحقق تولید با مالیات های کمرشکن ،بیمه و ... ایجاد می کنند .

مهندس شاکرین با اظهار تاسف گفت: در وضعیت امروز اقتصاد من تولیدکننده برای پیشگیری از تعدیل نیروی کار ناچاریم کالا را سربه سر بفروشیم اما بازهم باید پاسخگوی اداره های مالیات و بیمه و کار باشیم. دل آدم خون می شود.

در پایان ناصر میرزایییکی از اعضای انجمن با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید ایرانی از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج . ا. ایران انتقاد کرد و گفت: انتظار می رود حمایت از تولید ایرانی در مقام فقط حرف نباشد و در عمل هم از تولید ایرانی و تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه ها حمایت ویژه ای شود. مهندس میرزایی درباره حضور تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی کشور در هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تهران گفت: سال هاست که اعضای تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی کشور به دلیل اینکه بازدیدکنندگان و مصرف کنندگان راحت تر بتوانند گروه کالایی شیرآلات را در ازدحام نمایشگاه بیابند، سعی کرده ایم تا تمامی تولیدکنندگان را در یک سالن دورهم جمع نماییم. این در حالی است که بهترین سالن ها را به دلیل انتفاع مالی ارزی به شرکت کنندگان خارجی می دهند. که این عمل نشان دهنده آن است که حمایت از تولید ایرانی فقط در مقام حرف است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9754

فهرست مطالب شماره 9754

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×