menu

ثبت آگهی رایگان

رفع مشکلات طبقه اول آپارتمان

زندگی در شهرهای بزرگی مثل تهران، مشکلات و دردسرهای کوچک و بزرگ خودش را دارد؛ از آلودگی هوا گرفته تا صداهای سرسام آور و غیره. این مسئله در خیلی از مواقع برای کسانی که در طبقه اول آپارتمان زندگی می کنند چندین و چندبرابر می شود، به خصوص اگر در محله های پر رفت و آمدی هم باشند.

در این مطلب سعی داریم راه حل هایی را برای مشکلات و معایب طبقه اول آپارتمان بیان کنیم تا آنها را به حداقل برسانیم. پس اگر شما هم در طبقه اول آپارتمان زندگی می کنید این مطلب را هرگز از دست ندهید.

آلودگی صدا در طبقه اول آپارتمان

قطعا برایتان پیش آمده که صدای بوق ماشین ها، رفت و آمد افراد و یا سایر آلودگی های صوتی که در خیابان وجود دارند اعصابتان را خرد کند. شاید یکی از دلایلی که خیلی از افراد به سراغ طبقه اول آپارتمان نمی روند همین مسئله باشد؛ اما شاید بتوان جور دیگری هم به این مسئله نگاه کرد. حتما راه حل هایی هم برای جلوگیری از آلودگی صوتی در طبقه اول آپارتمان وجود دارد. در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم:

پنجره دو جداره: دو جداره بودن پنجره های خانه می تواند در انتقال صدای کمتر به داخل خانه موثر باشد. سعی کنید برای دو جداره کردن پنجره ها به سراغ متخصصین این حوزه بروید تا از کیفیت کاری شان اطمینان خاطر داشته باشید.

پوشش های جاذب صدا: یکی از راه های دیگری که می توانید با کمک آنها آلودگی صدای خانه خود را کمتر کنید استفاده از پوشش های جاذب صدا است. این پوشش ها باعث کاهش میزان انعکاس صدا شده و آرامش بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. پیشنهاد ما این است که از این پوشش ها برای دیوار استفاده نمایید تا صدای کمتری وارد خانه تان شود.

پرده ضخیم: یکی از ساده ترین کارهایی که برای کمتر شدن صدای خیابان می توانید انجام دهید استفاده از پرده های ضخیمی است که به نوبه خود تاثیر زیادی در کاهش انتقال صدای بیرون به داخل خانه تان خواهند داشت.

کفپوش چوبی: این روش شامل حال نوعی از کفپوش های چوبی می شود که شامل یک شکاف و کف اصلی می شوند. این نوع کفپوش های چوبی شناور، صداها را به خود جذب کرده و مانع انعکاس آنها به داخل خانه می شوند.

درزگیری پنجره ها: شما می توانید با کمک یک درزگیر، اطراف پنجره را بپوشانید تا در زمان بسته بودن پنجره، صدای کمتری وارد خانه شود.

رفع بوی بد خانه در طبقه اول آپارتمان

یکی از معضلات زندگی در طبقه اول آپارتمان، ورود دود ماشین ها به داخل خانه است که علاوه بر ایجاد مشکلاتی مثل سردرد می تواند باعث ورود بوی خیلی بدی در خانه شود. در این راستا راه حل های مختلفی وجود دارد.

شما می توانید از دستگاه های تصفیه هوا و تهویه مطبوع استفاده نمایید که به نوبه خود تاثیر بسزایی در تهویه و تصفیه هوای داخل خانه خواهند داشت. باید این نکته را هم اشاره کنیم که باید سعی شود تا جای ممکن رطوبت موجود در خانه را کنترل کرد، چراکه افزایش رطوبت خانه عواقب مخصوص به خودش را دارد.

نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی هم می توانند نقش بسزایی در بهتر کردن و تصفیه هوای خانه داشته باشد.

برای رفع بوی بد خانه که در اثر ورود آلودگی ها به منزل اتفاق افتاده می توانید به سراغ خوشبو کننده های طبیعی بروید و در سالم ترین حالت ممکن، بوی بد را از خانه خود بیرون کنید.

جلوگیری از گرد و غبار در طبقه اول آپارتمان

وقنی دود ماشین زیادی به خانه شما می آید و رفت و آمدها و شلوغی های خیابان در تماس بیشتری با خانه شما هستند حتما گرد و خاک خانه تان هم بیش از سایر طبقات خواهد بود؛ به همین دلیل باید با روش های هوشمندانه ای به تمیز کردن و گردگیری کردن خانه تان بپردازید.

کمبود نور در طبقه اول آپارتمان

یکی از مهمترین معایب طبقه اول آپارتمان نور کم آنهاست. این مسئله می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد که کمترین آنها جلوه کمتر دکوراسیون منزل شما است.

با کم بودن نور در خانه، حتما در نگهداری از گیاهان خانگی تان نیز دقت لازم را داشته باشید. شما می توانید با نگهداری از گیاهانی که نور کمی نیاز دارند به هدف خودتان برسید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9752

فهرست مطالب شماره 9752

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×