menu

ثبت آگهی رایگان

آفتاب بگیرید تا ارزان زندگی کنید

کنتور برق را نگاه می کردم که با چه سرعتی می دوید و اعداد را پشت سر هم جا می انداخت. هوا گرم شده بود و مصرف انرژی در همه خانه ها بیداد می کرد. مگر نه اینکه خانه محل امن و آرامش زندگی است، چاره ای نیست باید دمای خانه را برای فضای ایده آل تر، تعدیل کرد.

با خودم فکر کردم که چه می شد اگر می توانستیم از این طبیعت بی غل و غش کمک بگیریم، این منبع لایتناهی که بی هیچ چشم داشت دست محبتش را به سوی ما دراز کرده است، پس ما هم او را پس نزنیم و برای ساخت دنیایی بهتر و پاک تر تلاش کنیم، جایی که منابع طبیعی رو به اتمام نباشد و ترسی از تمام شدن هر چه در دست داریم نداشته باشیم.

با انواع سلول خورشیدی، خورشید در دستان من و توست

انرژی خورشید یکی از نیروهای قدرتمند و فناناپذیری است که هر روزه بر خانه ها و شهر می تابد. چرا از این منبع غنی استفاده نکنیم؟

استفاده از سلول های خورشیدی در خانه فواید زیادی به همراه دارد و می تواند در رویکردهای جدید محیط زیستی و حفاظتی تاثیرگذار باشد. یکی از مهم ترین فواید آن، کاهش هزینه های انرژی است. سلول های خورشیدی این قدرت را دارند که با ذخیره انرژی خورشید، در مواقع لازم آن را به انرژی الکتریکی تبدیل کند و از این راه مصرف برق را کاهش دهند.

نور خورشید به عنوان یکی از انواع انرژی تجدیدپذیر شناخته می شود، پس تا می توانید از آن استفاده کرده و انرژی خورشید را ذخیره کنید. در فصل بهار و پاییز می توان میزان استفاده از انرژی سلول خورشیدی در خانه را نزدیک به میزان برق مصرفی کرد. به دلیل آب و هوای مساعد در این زمان، استفاده از خنک کننده و کولر و یا وسایل گرمایشی که میزان زیادی برق مصرف می کنند، کمتر اتفاق می افتد.

با پنل خورشیدی جیب خود را پر پول کنید!

سلول های خورشیدی چگونه کار می کنند؟ این سیستم انرژی، کم هزینه است و بدون نیاز به شارژ و باتری، تنها از منبع نوری تغذیه می شود. با تابش مستقیم نور خورشید به این سلول، نیرو در آن ذخیره شده و طی فرآیندی که درون سیستم و سیلیکون های دریافت انرژی رخ می دهد به نیروی الکتریکی تبدیل می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که با نصب سلول خورشیدی بر پشت بام خانه، نیازی نیست هزینه ای را متقبل شوید و تنها خرید و نصب خود سلول ها کافی است.

شرایط جوی محل زندگی را دنبال کنید

شما باید سیستم ذخیره ای را برحسب بدترین شرایط سال تنظیم کنید تا در باقی روزها و ماه های سال میزان دریافت کافی خورشید را داشته باشید. خوب است که برای اطلاع از شرایط جوی محل زندگی خود، اطلاعات هواشناسی را پیگیری کنید. به دلیل اینکه بیشترین میزان دریافت نور از راه خورشید صورت بگیرد، باید جهت قرارگیری سلول های خورشیدی به سمتی باشد که نور خورشید به شکل عمود بر سطح پنل های خورشیدی بتابد.

چنانچه شما در شهری زندگی می کنید که میزان نور آفتاب در طول روز یک تا دو ساعت است، باید بدانید همین اندازه از نور خورشید، قابل ذخیره است و می تواند تا حدی انرژی مورد نیاز در روز را تامین می کند. در روزهای بارانی و برفی به دلیل کمبود یا نبود خورشید، انرژی کمتری ذخیره می شود، ولی به جرات می توان گفت که به صفر هم نمی رسد.

خانه گرانتر با سلول های خورشیدی

خوب است بدانید که نصب سلول خورشیدی بر پشت بام، ارزش ملکی را افزایش می دهد. در این صورت است که خانه شما یکی از موارد خانه های سبز را دارد و از نظر محیط زیستی ارزشمند است. بر روی پشت بام خانه به دلیل اینکه سلول ها، مانعی در برابر سقف محسوب می شوند، اصطکاک را کاهش داده و بر میزان عمر بام خانه می افزاید.

خورشید از انرژی های پاک و تمیز!

به طور کلی برای تولید الکتریسیته فرآیندی طی می شود که در آن یک منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. انرژی خورشید از انرژی های پاک محسوب می شود و زمانی که این انرژی را ذخیره می کنید، با انتشار گازهای گلخانه ای مبارزه کرده و مصرف سوخت های فسیلی را کاهش می دهید. نیروی الکتریکی در زمان های قدیم از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و گازهای طبیعی گرفته می شد که علاوه بر تولید آلودگی، منابع موجود را هم رو به اتمام می برد. انرژی تجدید پذیر سالم است و مانند سوخت های فسیلی برای سلامت انسان خطرناک نیست. پس درنگ نکنید و برای نصب سول های خورشیدی بر پشت بام خانه سریع تر اقدام کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 340

فهرست مطالب شماره 340

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×