menu

ثبت آگهی رایگان

پذیرش واقعیت، مهمترین کلید حل مشکل است

شرکت شیمی فر ایران، فعالیت خودرا از اواخر دهه شصت خورشیدی آغاز کرد. ازآنجایی که بنیان گذاران اولیه شرکت در زمینه تولید انواع چربیگیرهای صنعتی دارای تجربه های مفیدی بودند بنابراین، سالهای اولیه فعالیت شرکت با تولید انواع چربیگیرهای صنعتی خاص صنایع خودروسازی و لوازم خانگی همراه بود.

شرکت شیمی فر ایران، که در حال حاضر با مدیریت دکتر علی پور اداره می شود ازجمله تولیدکنندگان روغنهای امولسیون شونده است که بالاترین سهم بازار را دارد. در این شماره نشریه پیام ساختمان، گفتگویی با دکتر علی پور داشتیم، که از نظر می گذرد.

دکتر علی پور در خصوص شروع بکار شرکت شیمی فر و نحوه جذب نیرو در سالهای اولیه تاسیس، گفت: در آن زمان شرکت های ایران وانت و پارس خودرو ،آزمایش و ارج در زمره مشتریان اولیه شرکت بودند و با توجه به انگیزه های قوی فعالیت در زمینه های تولیدی که در بنیان گذاران شرکت وجود داشت، اقدام به جذب نیروهای متخصص و کاردان نسبت به تشویه املاح مولیبدن، شدکه البته این جذب نیرو از طریق سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور مورد تایید و گواهی نامه مربوطه نیز بنام شرکت صادر گردید.

به گفته مدیریت شرکت شیمی فر ایران،کاربرد املاح مولیبدن در زمینه تولید پیگمنت های رنگی که در صنعت ضد یخ سازی و فسفاته سازی و ... می باشد.

علی پور بابیان اینکه در اوایل دهه 1370به پیشنهاد یکی از مشاوران فنی،تولید انواع روغنهای امولسیون شونده در دستور کار تولیدات شرکت قرار گرفت، اظهار داشت: این موضوع توانست شرکت را در سراسر ایران بعنوان تولیدکننده ای که قابلیت تولید انواع محصولات را دارد، مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت شیمی فر موفق به دریافت پروانه بهره برداری تولید و گواهی ساخت با برند سها شیمی فر در زمینه تولید روغنهای امولسیون شونده از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده است، گفت: در حال حاضر شرکت یکی از تولیدکنندگان این نوع روغنهاست،که بالاترین سهم بازار را دارد.

این مدیر کارآفرین با اشاره به اینکه در آن سالها تولید چربیگیرهای صنعتی کماکان در سبد تولیدات شرکت قرار داشت و از آنجایی که یکی از پارامترهای تاثیرگذاردر چربیگیرها صنعتی ماده ای بنام متاسیلیکات سدیم می باشد، تصریح کرد: شرکت همواره در تامین این ماده با مشکل مواجه بود بنابراین تصمیم گرفت با کمک بخش فنی کارشناسان خود در اواخر دهه 70 اقدام به تولید متاسیلیکات سدیم بصورت آزمایشی کند، که صرفاً جهت تامین مواد مورد نیاز تولید چربیگیر های صنعتی خود بود که البته بعدها نیز اقدام به افزایش کیفیت محصول و سرمایه گذاری در زمینه تولید آن کرد.

وی افزود: مطالعاتی در زمینه مصرف این ماده( متاسیلیکات سدیم) در بازار کاشی و سرامیک توسط واحد تحقیق بازار به عمل آمد که نتایج آن سرمایه گذاری بسیار گسترده در توسعه تجهیزات و ماشین آلات بود و موجب افزایش ظرفیت تولید شد.

علی پور با بیان اینکه شرکت شیمی فر ایران به دلیل ساختار تولیدات خود از چند کارخانه تشکیل شده که هر کارخانه، تولیدات خود رادارد،اظهار داشت:

به لحاظ قیمت گذاری، انعطاف پذیری زیادی داریم و باوجود افزایش قیمت نامتناسب محصولات پتروشیمی در چند سال اخیر، شرکت شیمی فر ایران کمترین تغییر نرخ را در تولیداتش اعمال کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دربخش قیمت و کیفیت قدرت رقابت بالایی با محصولات مشابه داخلی و خارجی را داریم، اظهار داشت: در یکی دو دهه اخیر مدیران اجرایی شرکت همواره بدنبال ایجاد یک کلینیک روانسازی آزمایشگاهی برای پاسخگوی به کیفیت های مورد نظر مشتریان بودند که به اذعان بیشتر مشتریانمان، این کلینیک توانسته به رسالت اصلی که تولید بر مبنای نیاز و انتظار مشتریان است، دست یابد.

علی پور در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه تولیدات شرکت شیمی فرچقدر ازنیاز بازار داخلی را تامین می کند، گفت: باتوجه به اینکه تولیدات شرکت متنوع است، از این رو نمی توان به این سئوال یک پاسخ کوتاه داد به صورت نمونه، در زمینه تولید روغنهای امولسیون شونده ما اعتقاد داریم بالای 60 درصدظرفیت بازار را تامین کردیم که امکان افزایش آن تا 80 درصد نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه تولید روانسازهای صنایع کاشی و سرامیک(بتین BETIN) به دلیل گستردگی زیاد آن بیش از 25 درصد نیاز بازار را پاسخ داده ایم که تا 50 درصد نیز قابل افزایش است.

علی پور که یک چهره دانشگاهی نیز هست، بر این باور است که در هنگام بروز بحران و مشکلات کاری در مرحله اول تلاش می کنیم، که وارد مسائلی که هنوزقطعیت نیافته، نشویم.

وی افزود: در مرحله بعدی هم سعی می شود تا با استفاده از خرد جمعی داخل سازمان و استفاده از مشاوران و دوستان بیرون از سازمان به مرتفع نمودن مشکل پیش آمده بپردازیم.

به گفته این مدیر کارآفرین نکته مهم در مواجهه با مشکلات "پذیرش واقعیت ها" است، که خوشبختانه این هنر در شرکت شیمی فر وجود داشته و دارد.

وی با تاکید بر اینکه اساس فعالیت شرکت از همان ابتدا استفاده از خرد جمعی همکاران شاغل بوده، اظهار داشت: مدیریت شرکت شیمی فر، به نیروی انسانی ماهر و متخصص خود به عنوان یک منبع سرمایه انسانی نگاه می کند که باید قدران آنها نیز بود.

علی پور در پایان، رمز ماندگاری محصولات شرکت شیمی فر ایران در بازار را تولید و عرضه محصول بر اساس نیاز و انتظار مشتری بیان کرد و گفت: از دید ما، تا زمانیکه انتظارات کیفی مشتری برآورده شود، ماندگاری هرمحصولی، تضمین شده است.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 339

فهرست مطالب شماره 339

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×