menu

ثبت آگهی رایگان

پرونده های فساد مدیران شهری در حال پیگیری است

سخنگوی شورای شهر تهران از پیگیری پرونده های فساد مدیریت شهری در گذشته توسط قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش پیام ساختمان، علی اعطا در رابطه با آخرین وضعیت پرونده های فساد دوره قبل مدیریت شهری اظهارکرد: گزارش هایی در دوره شهرداری قبلی به دستگاه قضایی ارسال شده که در دستگاه مربوطه در حال طی کردن مسیر خود است و اینکه در حال حاضر در چه مرحله ای است اطلاعی ندارم و باید از مسیر قضایی پیگیری شود.

وی درادامه به لایحه یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار شهری اشاره کرد و گفت: لایحه مدیریت یکپارچه سال هاست که معطل مانده زیرا اگر بخواهد محقق شود تعدادی از وزراتخانه ها باید بخشی از اختیارات خود را به سیستم مدیریت شهری محول کنند که این امر طبیعتا با مقاومت هایی مواجه است. همچنین تردیدی در این خصوص وجود دارد که اگر مجموع اختیارات در حوزه مدیریت شهری به شهرداری واگذار شود آیا شهرداری از چنین پتانسیلی برخوردار خواهد بود که مسئولیت امور را عهده دار شود؟

سخنگوی شورای شهر ادامه داد:همچنین عامل دیگری که باعث شده این لایحه تا کنون به نتیجه نرسد ابراز تردید از سوی برخی افراد در مدیریت شهری است اما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و خوشبین نیستم در کوتاه مدت حادث شود. از طرفی در رابطه با لایحه درآمدهای پایدار شهری مطالعات مفصلی انجام شده و بیش از 30سال است که مطرح بوده و در حال حاضر نیز به نقطه ای رسیده که همه اشتراک نظر دارند تا زودتر تصویب شود البته ممکن است در جزییات اختلاف نظر باشد که درخواستمان از دولت این است که کمک کنند تا در این دوره این موضوع به نتیجه برسد.

خاموشی سیستم های سرمایشی در ادارات، پیشنهاد است

بر پایه این گزارش محمدحسین مقیمی استاندار تهران از طرح پیشنهاد خاموشی سیستم های سرمایشی از ساعت 13:30 به بعد در دستگاه های دولتی با هدف کاهش مصرف برق خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه پیک مصرف برق بین ساعات 13:30 تا 16 است، گفت: در این زمان هرچه بتوانیم از سیستمهای سرمایشی و برق به طور کلی کمتر مصرف کنیم قطعا کمک خواهد کرد خاموشی ها به حداقل برسد؛ لذا این پیشنهاد مطرح شد که پس از ساعت 13:30 سیستم های سرمایشی در دستگاه های دولتی خاموش شود.

چرا هنوز خبری از سفیدبالک ها نیست؟

روزهای پایانی بهار در تهران طی چند سال اخیر همواره با حضور سفیدبالک ها در سطح شهر و نصب برچسب های زرد رنگ روی درختان همراه بوده اما امسال با وجود گذشت بیش از 10 روز از اولین ماه تابستان خوشبختانه هنوز خبری از حضور سفیدبالک ها نیست و به نظر می رسد جمعیت این حشرات مزاحم نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.

به گزارش پیام ساختمان، دکتر شاهرخ پاشایی راد، استاد زیست شناسی و حشره شناسی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است کاهش آلودگی های محیطی و بارش های بهاری سبب شده مراحل رشد سفیدبالک ها به تعویق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه میزبان سفیدبالک ها که همان درختان توت هستند در سطح شهر همچنان وجود دارند، اظهار کرد: از این رو با توجه به حضور میزبان این حشرات نمی توان گفت که سفیدبالک ها از بین رفته اند و تابستان امسال در سطح شهر با مزاحمت آن ها روبه رو نخواهیم شد.

وی ادامه داد: سفید بالک ها مراحل رشد خاصی با توجه به شرایط محیطی از جمله دما، رطوبت و آلودگی های آن دارند که در هر مرحله از رشد باید تمام این شرایط مهیا باشد. در واقع می توان گفت که علت کاهش جمعیت سفیدبالک ها و اینکه هنوز سبب ایجاد مزاحمت در سطح شهر نشده اند، شرایط نامساعد محیطی برای تخم گذاری یا بیرون آمدن از تخم است.

این استاد زیست شناسی و حشره شناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه کاهش آلودگی های محیطی از جمله دلایلی است که سبب کاهش جمعیت سفیدبالک ها در این موقع از سال شده است، تصریح کرد: آلودگی های محیطی شامل آب راکد، زباله ها، مواد غذایی، میوه ها و سبزی جات مانده است که می توانند سبب رشد و افزایش و جمعیت حشرات از جمله سفید بالک ها شوند. اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی های محیطی و پاکیزه نگه داشتن شهر از جمله عوامل کاهش جمعیت سفیدبالک ها است.

پاشایی راد با تاکید بر اینکه بارش های بهاری به ویژه در خرداد ماه نیز بر کاهش تخم گذاری و به تعویق انداختن خروج لارو از تخم اثرگذار بوده است، گفت: طی سال های گذشته نبود بارش های بهاری و گرمای زود هنگام سبب حضور سفیدبالک ها در سطح شهر با سرعت بیشتری شد.

وی ادامه داد: محققان اخیرا روی چند گونه حشره مختلف اثر دما، رطوبت و ارتفاع را اندازه گیری کرده و انواع مختلف برخی حشرات را شناسایی کرده اند. برای مثال تاکنون 6000 گونه مورچه شناسایی شده است که هر کدام از انواع آن در منطقه خاصی با توجه به شرایط محیطی رشد می کنند.

این استاد زیست شناسی و حشره شناسی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه لازم است که این نوع تحقیقات روی سفیدبالک ها نیز انجام شود، تصریح کرد: سفیدبالک ها انواع گوناگونی دارند که هر نوع از انواع آن در مناطق مختلفی زیست می کنند. برای مثال مناطق اطراف دریاچه چیتگر به دلیل رطوبت بیشتر و وجود آب سبب رشد نوع متفاوتی از سفیدبالک ها شده است. شناسایی انواع این حشرات و شرایطی که در آن رشد می کنند می تواند در کنترل جمعیت آن ها تاثیرگذار باشد.

پاشایی راد در پایان تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با سفیدبالک ها شناسایی میزبان این گونه حشرات و روش سازگاری آن ها است بنابراین باید سازمان های مسئول برای انجام تحقیقات و شناسایی این عوامل دست به کار شوند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 338

فهرست مطالب شماره 338

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×