menu

ثبت آگهی رایگان

طراحی خانه 45 متری

مساحت اولیه این خانه که در شیراز واقع است، 30 مترمربع بود که با گسترش فضا به سمت لبه جنوبی ساختمان، درنهایت به 45 مترمربع فضا رسید. در فضای اضافه شده سقف 1 متر بالاتر از سقف اصلی طراحی شده تا گردش هوا بهتر شود و همچنین فضای بیشتری برای مبلمان خانه وجود داشته باشد.

به گزارش پیام ساختمان، پنجره 3 تیکه خانه از اورسی-نوعی پنجره در معماری قدیم -الهام گرفته شده است. این پنجره با یک قرقره و طناب باز می شود و درنهایت هیچ مرزی بین درون و بیرون خانه نمی ماند. با توجه به اینکه در تابستان زاویه تابش خورشید به این خانه 80 درجه است، نرده ای فلزی جلوی پنجره طراحی شده که با پیچک پوشانده شده است. این کار هم از تابش نور شدید خورشید در تابستان به داخل خانه جلوگیری می کند و هم حریم خصوصی ساکنان را افزایش می دهد. یک فضای نیمه باز هم به عنوان محلی برای میز نهارخوری، باربکیو و سیگار کشیدن طراحی شده است.

سازمان دهی فضای داخلی

فضای داخلی خانه به گونه ای طراحی شده که امکان انجام فعالیت های معمول را فراهم می کند. تمام فضاهای خدماتی مثل محل پخت وپز، یخچال، ماشین لباسشویی و گنجه و انبار در دیوارها طراحی شده اند و با یک درب کشویی می توان آن ها را از دید مخفی کرد. میز چوبی ای نیز با عملکرد چندگانه برای غذاخوری، مطالعه، کار و سایر فعالیت های روزانه طراحی شده است.

تخت از ابرک- تاب قدیمی شیرازی- الهام گرفته شده و قابلیت مخفی سازی در سقف را دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 337

فهرست مطالب شماره 337

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×