menu

ثبت آگهی رایگان

آپارتمان های جنگلی، تلفیق معماری و طبیعت

در شهر نانجینگ چین (Nanjing ) جنگل هایی وجود دارند که خودرو نیستند و به دست انسان ها به وجود آمده اند. معمار ایتالیایی «Stefano Boeri » این جنگل ها را طراحی کرده است و سعی کرده تا این جنگل شامل بهترین خصوصیات و ویژگی ها باشد. مثلاً هوای آلوده ی چین را تسویه کند تا مردم مجبور نباشند هوا بخرند!یا اینکه در جایی باشد که فضای سبز و طبیعت آن منطقه را بهبود ببخشد. در عین نداشتن فضای وسیع از گونه های درختی متنوعی بهره ببرد.

به گزارش پیام ساختمان، شاید تمام این حرف ها به نظر شما یک شوخی باشد اما واقعاً چنین جنگلی با همین خصوصیات در چین ساخته شد.

استفانوی معمار، جنگلی طراحی کرد که در وسط شهر ساخته می شود، به جای ساخت زمینی و رشد افقی، روی هوا پیش می رود و عمودی رشد می کند. مساحت زیادی را اشغال نکرده و برای فضای شهری بسیار مناسب است. این ها به جنگل های عمودی یا برج های نانجینگ شهرت دارند.

در این جنگل از 23 گونه ی مختلف گیاه که شامل 1000 درخت و 2300 گیاه است، استفاده شده است. این گیاهان روزانه حدود 60 کیلوگرم اکسیژن تولید کرده و به پاک تر شدن هوای شهر نانجینگ کمک می کنند.

البته این برج ها به جز تولید هوای پاک، کاربردهای دیگری هم دارند. در هر یک از این جنگل های عمودی، یک موزه، چند اداره چند صد اتاق و یک مدرسه ی سبز وجود دارد. یکی از این جنگل های عمودی، دارای یک استخر سقفی در آخرین طبقه است. یکی دیگر از این برج ها هم اتاق هایی دارد که می توانید از بالکنش برج های سبز مجاور را ببینید.

مشابه این برج های سبز که به نوعی ریه های شهر هستند و به عنوان اولین جنگل های عمودی آسیا شناخته می شوند، برای کشور سوئیس هم طراحی شده است. قبلاً در مقیاس خیلی کوچک تر و در کشور سنگاپور، باغچه های عمودی کوچکی ساخته شده بود که علاوه بر زیبایی و نو بودن، جلوه ی خاصی به مناطق آن داده بودند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 337

فهرست مطالب شماره 337

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×