menu

ثبت آگهی رایگان

5 ویلای مدرن با معماری خارق العاده

5-ویلای-مدرن-با-معماری-خارق-العاده

ویلاها فضایی هستند که غالبا برای تعطیلات و یا لذت بردن از آب و هوایی بهتر در یک منطقه ی خوش آب و هوا ساخته می شوند. همه ی ما در رابطه با طراحی یک ویلا تمایل داریم بنایی متفاوت از بناهایی که هر روز در گوشه و کنار شهرمان می بینیم مواجه شویم به همین سبب طراحی ویلاهای مدرن امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. با معماری 5 ویلای مدرن در ایران آشنا شوید.

1. ویلا مدرن دو پوسته ی لواسان تهران

پروژه ی خانه دو پوسته ی لواسان توسط مهندسان مشاور حرکت سیال و معمار شناخته شده رضا دانشمیر در سال 2001 میلادی طراحی و اجرا شده است.

محوطه بنا، قطعه زمینی به مساحت 1150 مترمربع واقع درشهرکی ویلایی درمنطقه لواسان است. سایت این ویلا مدرن در محیط زیبای طبیعی قرار دارد و این بنا از اولین ساخت و سازهای آن ناحیه است. این محیط طبیعی، چشم اندازهای زیبایی را پیشنهاد می کند، از کوه های شمالی تا نواحی سبز جنوبی. استراتژی و ایده اصلی طراحی در این پروژه، برقراری دیالوگی میان بنا و محیط اطراف و ایجاد پیوستگی بنا با فضای پیرامونش بوده است.

2. خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج

خانه ای به یاد رستم ویلای زیبای مدرنی است که سالومه گل بابایی طراحی آن را به یاد اولین اسب در گذشته اش "رستم"، به مهندس سهراب رفعت سپرده بود. مکان این مجموعه بر اساس علاقه کارفرما به اسب و همچنین پتانسیل منطقه جهت سوارکاری ­و پرورش اسب انتخاب گردید و براساس خواسته های کارفرما طراحی و اجرا شد. این ویلا مدرن در زمینی به مساحت 1950 مترمربع در کوهپایه واقع شده که در دو بخش خدماتی به مساحت 240 متر­مربع و ویلای اصلی به مساحت 250 مترمربع احداث گردیده است.

3.ویلا مدرن مشا در دامنه البرز

خانه مشا، ویلای سفید و درخشان در دامنه البرز! اثری دیگر از معماران برجسته ی ایرانی، گروه معماری موج نو به سرپرستی لیدا الماسیان و شاهین حیدری است که در منطقه خوش آب و هوای دشت مشا در نزدیکی تهران واقع شده است.شیب تند و محدوده ی بین کوه ها با چشم انداز به دشت مسطح مشا، سازندگان این ویلا مدرن را بر آن داشت تا حس تعلیق و چشم اندازی وسیع برای همه ی فضاها به وجود آورند. هدف معماران این بنا ادغام طبیعت با زندگی انسانی بود، که آن ها را به سمت توزیع عمودی کاربری ها با اشغال کمتر زمین برای ساختمان و تخصیص سهم بیشتری از زمین به طراحی محوطه رهنمون کرد.

4.ویلایی معلق در لواسان تهران

ویلای مدرن خیابان باغ گل متعلق به یک زن و شوهر میانسال است که مایل هستند تعطیلات آخر هفته خود رادر ویلا بگذرانند. اولین خواسته آنها 5 اتاق برای پدر و مادر و فرزندانشان بود. بنابراین مفهوم اولیه ویلا بر این باور است که خانه ما یک بخش کوچک از جهان است و ازسوی دیگر نشان دهنده یک ارتباط معنادار بین انسان و محیط زیستش است.چالش دیگر معمار حفظ استقلال هر یک از فضاها بود که نتیجه آن تنوع منحصر به فرد در ترکیب حجم بر اساس قابلیت های چرخش آنها بود. طرح علاوه بر استفاده محدود از مواد، به صورت معناداری در مجاورت بتن خشن و در معرض سطحی با رنگ گرم و تمیز از چوب و سیمان سفید است

5. ویلای مدرن شماره 599 در سواحل مازندران

ویلای شماره 599 در زمینی با مساحت 623 مترمربع در شهر ساحلی خانه دریا (بین محمودآباد و سرخ رود) در استان مازندران واقع شده است. معماران این پروژه نیما میرزا محمدی و امین فردوسی برای طراحی ویلا مدرن درگیر محدودیت هایی شهرداری در آن منطقه بودند. شرایط اقلیمی و تعریف جدیدی از بام شیروانی، تامین نور کافی به داخل ساختمان با توجه به شمالی-جنوبی بودن بنا، و همچنین تامین منظره قابل قبول به نظر گرفتن محدودیت هایی که قبلا اشاره شد، همگی چالش هایی بودند که ایده اولیه را تحت تاثیر قرار می داد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 336

فهرست مطالب شماره 336

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×