menu

ثبت آگهی رایگان

کیفیت، رمز ماندگاری هر تولیدی است

وقتی نوجوان بود به سوله و سازه علاقه زیادی داشت وهمیشه دوست داشت یک تولید کننده شود. زمانی هم که از دانشگاه فارغ التحصیل شد، سرپرستی بزرگترین کارگاه تولید فلرهای پتروشیمی در عسلویه را برعهده گرفت.

امیر حسین اسماعیل خانی که هم اکنون مدیرعامل شرکت تولیدی ایلیا صنعت پنجره است، دانش آموخته رشته مهندسی شیمی در صنایع گاز از دانشگاه صنعتی شریف است.

وی که از سال 1384 به کار تولید پنجره های دو جداره با پروفیل یو پی وی سی مشغول است، در ابتدا قصد داشت در بخش تولید مخازن تحت فشار که مورد استفاده در صنایع گاز، نفت و پتروشیمی است، خط تولیدی را راه اندازی کند.

ولی از آنجایی که این کار نیاز به سرمایه گذاری زیادی داشت، تصمیم گرفت رویای کودکی خود را با تاسیس واحد تولیدی پنجره دو جداره دنبال کند.

اسماعیل خانی که شرکت ایلیا صنعت پنجره را با سرمایه اولیه 160 میلیون تومان راه اندازی کرده است، در مصاحبه با خبرنگار پیام ساختمان از سختی ها و موفقیت های کار تولیدی اش در می گوید و توضیح می دهد که تولید کردن در هر زمینه ای نیازمند صبر، دانش و ارتقای کیفیت است.

وی می افزاید: در بدترین شرایط کاری که به شدت هزینه های تولید بالامیرفت، هیچ گاه ازکیفیت و رعایت استاندارهای به روز و دقیق کوتاه نیامدم.

به گفته این صنعتگر در شرایطی کارخانه ایلیا صنعت پنجره راه اندازی شد که تنها 23 واحد تولیدی در این بخش در کشور فعال بود در حالی که امروز بیش از 8 هزار واحد تولیدی پروفیل درو پنجره فعالیت می کنند با اینحال با وجود این تعداد تولید کننده، محصولات ایلیا 10 درصد ازبازار داخلی را در دست دارد و در این سالها آنچه که موجب ماندگاری برند ایلیا صنعت شده است، کیفیت بالای محصولاتش است.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر استاندارد تولیدات پروفیل شرکت ایلیا صنعت پنجره، بسیار نزدیک به استانداردهای کشور آلمان است و از این رو توانایی صادرات گسترده محصولاتمان را به کشورهای اروپایی داریم.

اسماعیل خانی با بیان اینکه برای صادرات محصولاتمان به کشور اسلواکی در حال مذاکره هستیم، اظهار می دارد: قیمت تمام شده پروفیل های تولیدی ایلیا صنعت، نسبت به انواع مشابه داخلی 10 درصد گرانتر است در حالی که به لحاظ کیفیت همطراز با محصولات کشور آلمان است.

وی با تاکید بر آموزش و به روز نگه داشتن دانش فنی تولید در هر زمینه ای می گوید: دانش فنی شرکت ایلیا صنعت پنجره ازشرکت وکا آلمان منتقل شده و از آنجایی که این شرکت آلمانی نمایندگی محصولات خود در ایران را به ایلیا صنعت سپرده از این رو، در تولید محصولاتمان استانداردهای بسیار سختگیرانه و دقیقی را اعمال و لحاظ می کنیم.

این تولید کننده کارآفرین با تاکید بر اینکه رمز ماندگاری در هر بازاری کیفیت است، تصریح می کند: در کار تولید فقط باید صبوری به خرج داد چرا که در سایه صبرو خونسردی می توان به درستی فکر کرد و راهکارهای اجرایی برای افزایش کیفیت و تولید محصولی به روز عملیاتی کرد.

اسماعیل خانی با اشاره به مشکلات تولید در کشور به ویژه صنعت تولید پروفیل در و پنجره می گوید: متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات صنعت پروفیل سازی در کشور وجود هزران واحد زیرپله ای در این بخش است که در سایه نبود نظارت، هر طور که دوست دارند تولید و روانه بازار می کنند.

به گفته وی تولیدات این واحدهای زیر پله ای بدون رعایت هیچ استاندارد مورد تاییدی ساخته می شوند و این مسئله موجب شده تا بازار داخلی مملواز محصولات کم کیفیت و بی کیفیت باشد.

اسماعیل خانی می افزاید: در حال حاضر انجمن تولید کنندگان در و پنجره پروفیل دارای 44 عضو است که تمامی این تولید کنندگان محصولات خود را با رعایت استانداردهای روز و دقیق عرضه می کنند.

وی ادامه داد: البته کمتر از انگشتان دست هم تولید کنندگانی در بخش پروفیل وجود دارند که عضو انجمن نیستند ولی محصولاتشان را براساس استاندارد های مورد تایید تولید می کنند ولی با توجه به وجود بیش از 8 هزار واحد تولیدی پروفیل، کاملا مشهود است که بخش زیادی از تولیدات موجود در بازار فاقد استانداردهای لازم هستند که این مسئله ناشی از نبود نظارت بر تولید و عرضه پروفیل در کشور است.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 336

فهرست مطالب شماره 336

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×