menu

ثبت آگهی رایگان

ویژگی های یک کاغذدیواری خوب چیست؟

استفاده از کاغذدیواری برای پوشاندن دیوارهای منازل در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت؛ اما امروزه کاغذدیواری ها به دلیل تنوع در رنگ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب های خانه دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند. تا آنجا که حتی می توان گفت این پوشش تاحد زیادی جای رنگ را گرفته است. علت دیگری که کاغذدیواری این روزها طرفداران بسیاری پیداکرده، نصب آسان و سریع آن است.به علاوه کاغذها، بوی تندوتیز و خرابکاری های رنگ را نیز ندارند. اساساً کاغذدیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام ترین انواع کاغذدیواری ها محسوب می شوند. این نوع از کاغذدیواری ها هم چنین قابل شست وشو و ضد آب هستند.

ویژگی یک کاغذدیواری خوب و مرغوب

* یک کاغذدیواری مرغوب به آسانی روی دیوار نصب می شود. هنگام نصب روی دیوار جمع و کشیده نمی شود.

* کاغذدیواری های مرغوب با آب و مواد شوینده قابل شستشو هستند و کاملاً تمیز می شوند. حتی خط خودکار و ماژیک هم قابل پاک کردن است.

* به مرورزمان با تابش آفتاب دچار رنگ رفتگی نمی شوند.

* در مجاورت دوده و آلودگی هوا کثیف نمی شوند که این یکی از مزایای کاغذدیواری های مرغوب نسبت به رنگ است. چراکه رنگ در بالای شوفاژ و سایر گرم کننده ها دوده می گیرد.

روکش سطح فوقانی از نوع وانیل Vinyl بوده و وزن وینیل بکار رفته در آن بین 300 الی 450 گرم در هر مترمربع هست.

قابلیت شست و شوی کامل حتی با مواد شوینده خانگی است.

مقاومت بسیار بالا در برابر کشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوارهای Dry wall بسیار مناسب است.

کاملاً ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردوغبار را به خود جذب نمی کند.

پس از نصب و اجرا سطحی کاملاً بدون درز را ایجاد می کند

نکات ریز

قبل از انتخاب کاغذدیواری باید به رنگ وسایل خانه توجه کنید زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذدیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی ایجاد می کند؛ بنابراین حتماً به هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید.

انواع کاغذدیواری و نحوه انتخاب

هماهنگی نوع و طرح کاغذدیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال، برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید از کاغذدیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید کاغذدیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.

بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از کاغذدیواری هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت نیز به وجود می آورد. استفاده از کاغذدیواری های بافت دار به دیوارها عمق می بخشد و نیز سبب جذب صدای فضا می شود.

برای آنکه فضایی آرام و به دوراز شلوغی و بی نظمی داشته باشید بهتر است از کاغذدیواری هایی گل دار بارنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید کاغذدیواری هایی بارنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

هماهنگی کف پوش خانه با کاغذدیواری بسیار مهم است؛ بنابراین بهتر است از کاغذدیواری های گل دار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کف پوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذدیواری های ساده را برای خانه هایی با کف پوش های طرح به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شمارا چند برابر کند.

اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می شوید، پیشنهاد ما این است که از کاغذدیواری های ساده بارنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شود، استفاده کنید زیرا استفاده از کاغذدیواری های طرح دار روحیه خاصی می طلبد و هماهنگ کردن وسایل با این گونه کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دل زدگی شوید.

نکته...قیمت کاغذدیواری ها مقداری گیج کننده است. قیمتی که در آلبوم ها برای هر نوع کاغذدیواری قیدشده است برای یک رول از کاغذدیواری است. درحالی که رول های کاغذدیواری ها برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید می شوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینه ها می شود؛ اما این کار دلیل دارد.

فروش کاغذدیواری ها در رول های دو برابر و سه برابر، می تواند متراژ بیشتری کاغذدیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای 4 متر و 11٫5 سانتی متر (13٫5 فوت) کاغذدیواری است درحالی که رول های دو برابر دارای 8 متر و 23 سانتی متر (27 فوت) کاغذدیواری هستند؛ بنابراین اگر طول دیوار شما 2 متر و 75 سانتی متر (9 فوت) است، شما تنها می توانید سه ردیف کاغذدیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

رول های کاغذدیواری دارای عرض های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آن ها دارای عرض 52 سانتی متر (20٫5 اینچ) است درحالی که رول کاغذدیواری های آمریکایی عرض 68٫5 سانتی متر (27 اینچ) دارد؛ یعنی مسلماً شما می توانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذدیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذدیواری اروپایی بپوشانید.

مورد دیگری که روی قیمت کاغذدیواری تأثیر می گذارد؛ طرحی است که انتخاب می کنید. به طورکلی دو نوع طرح برای کاغذدیواری وجود دارد: طرح های مستقیم و صاف و طرح های منحنی شکل.

طرح های مستقیم و صاف مانند طرح های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرح های منحنی شکل نیز مانند طرح های گل دار و هندسی هستند که بازهم باید در قسمت درزها تنظیم شوند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 334

فهرست مطالب شماره 334

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×