menu

ثبت آگهی رایگان

بخش مسکن می تواند تحریم آمریکا را بی اثر کند

کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه با ظرفیت های بخش مسکن می توانیم جلوی آمریکا بایستیم، گفت: بخش مسکن به تنهایی می تواند اقتصاد ایران را سرپا نگاه دارد.

بخش مسکن به تنهایی می تواند سیاست تحریم آمریکا را بی اثر کند

به گزارش پیام ساختمان، افشین پروین پور در خصوص تأثیر خروج آمریکا از برجام بر بخش مسکن کشور، اظهار کرد: دراین زمینه باید دید که تصمیم ایران پس از خروج آمریکا از برجام چیست اینکه آیا با اروپا توافق کرده و در برجام می ماند یا خیر.

وی تصریح کرد: در هر صورت مسکن کشور تأثیر آن چنانی از بحث خروج برجام نمی پذیرد و می توان به راحتی از ظرفیت این بخش برای ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد خانوارها استفاده کرد.

کارشناس ارشد اقتصاد مسکن تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت باید عاقلانه رفتار کند. به عبارت دیگر باید جلوی واردات را بگیرد و به سوی استفاده از ظرفیت های داخلی کشور از جمله مسکن حرکت کند.

پروین پور بیان کرد: نهادهای ساختمانی تحت تأثیر اعمال تحریم ها قرار نمی گیرند بلکه با استفاده از ظرفیت های بالقوه بخش مسکن می توان زیرساخت های رونق اقتصادی و کاهش قیمت ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از بهترین گزینه های نجات اقتصاد کشور است، اظهار کرد: هرچقدر تحریم تشدید شود تأثیری بر روی مسکن نمی گذارد دولت باید شروع ساخت و سازهای مسکن را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد اشتغال و رونق باشیم.

کارشناس اقتصاد مسکن در ادامه از شرایط کنونی مسکن به عنوان یک ظرفیت طلایی برای خانه دار کردن خانوارها نام برد و گفت: اگر بتوانیم عاقلانه رفتار کرده و تولید مسکن را افزایش دهیم باعث اشتغال زایی و به دنبال آن افزایش سطح درآمد خانوارها می شود در این صورت سایر بخشهای اقتصادی نیز رونق می گیرند.

پروین پور تأکید کرد: ظرفیت های زیادی در مسکن داریم که با تکیه بر آنها می توانیم جلوی آمریکا ایستاده و اقتصاد ایران را سرپا نگاه داریم.

حباب قیمت مسکن تیر 97 می‎ترکد

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر این که زیرساخت های اقتصادی کشور برای افزایش قیمت مسکن مهیا نیست، گفت: از دو ماه آینده قیمت ها این گونه نیست که به صورت ماهانه تغییر کند و حباب کنونی آن می ترکد.

حسام عقبایی با اشاره به وضعیت حاکم بر بازار مسکن، اظهار کرد: در ماه های بهمن و اسفند سال گذشته قیمت مسکن در برخی نقاط تهران تا 30 درصد افزایش داشت. اما با توجه به این که تقریباً از امروز که 17 روز از اردیبهشت سپری شده بازار مسکن استارت خورده است قیمت ها هنوز مشخص نیست.

وی با اشاره به این که برخی مالکان با توجه به تغییرات نرخ طلا و ارز هنوز برای فروش تردید دارند، تصریح کرد: افزایش قیمت های کنونی مسکن غیرمنطقی، غیرمتعارف و غیرواقعی بوده و حباب گونه است.

وی با تأکید بر این که قیمت های حبابی کنونی تیرماه برطرف می شود، افزود: از دو ماه آینده قیمت ها این گونه نیست که به صورت ماهانه تغییر کند و حباب کنونی آن می ترکد.

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که زیرساخت های اقتصادی کشور برای افزایش قیمت مسکن مهیا نیست، گفت: برخی افراد از روی شکم سیری قیمت های بالایی را برای مسکن اعلام می کنند و می خواهند موجی برای ایجاد گرانی ایجاد کنند.

عقبایی با اشاره مثالی در این رابطه افزود: به عنوان نمونه مالکی امروز قیمت یک میلیون و 400 هزار تومان برای هر مترمربع واحد مسکونی اعلام می کند و فردا قیمت را یک میلیون و 800 هزار تومان. این قبیل افراد به دنبال آن هستند تا ملک خود را با قیمت 1.6 میلیون تومانی به فروش برسانند و از وضعیت حاکم بر اقتصاد سوء استفاده کنند.

وی با تأکید بر این که "پیش بینی می شود تا پایان خردادماه هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال 96 در بخش مسکن نداشته باشیم"، اظهار کرد: نوع، حجم و قیمت معاملات حاکی از آن است که در مقایسه با سال گذشته، قیمت های مسکن تغییری در سال 97 نداشته اند.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 334

فهرست مطالب شماره 334

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×