menu

ثبت آگهی رایگان

املاک نجومی در کار نبود، آپارتمان را به قیمت روز گرفتم

سرپرست فعلی شهرداری تهران توضیحاتی را درباره نقش خود در پرونده املاک نجومی در صحن شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش پیام ساختمان، در جلسه شورای شهر پس از استماع صحبت های سمیع الله حسینی مکارم، کاندیدای شهرداری تهران اعضای شورای شهر به بیان نظرات خود و طرح سؤال پرداختند.

حسن رسولی عضو شورای شهر یکی از کسانی بود که درباره پرونده املاک نجومی که به این کاندیدای شهرداری منتسب شده بود، اظهارنظر کرد.

وی گفت: حسینی مکارم رانت خوار نیست و با توجه به تحقیقات انجام شده در پرونده املاک نجومی به یقین رسیدم که ایشان مظلوم واقع شدند و هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

در همین راستا ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر در این مورد گفت: وقتی به شما رای دادیم زیر سؤال رفتیم زیرا نام شما در لیست املاک نجومی بود؛ در مورد املاک نجومی شفاف سازی کنید.

در ادامه علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران بابیان اینکه یکی از نقاط ضعف مشهود شهرداری در دوره اخیر ضعف سیستم ارتباطی شهرداری تهران با شهروندان، رسانه ها و افکار عمومی است، گفت: سازمان شهرداری در گفت وگو با مردم و افکار عمومی زبانش الکن بوده است و درواقع شهرداری تهران و مدیریت شهری جدید در وجه سلبی به این معنا که چه چیزی نمی خواهیم و با چه مخالفیم موفق بوده اما در وجه ایجابی و تبیین نگاه جدید رویکردها و سیاست های جدید که وجه تمایز این دوره با دوره های گذشته است به دلیل ضعف در سیستم ارتباطی شهرداری موفق عمل نکرده است. رویکرد شما در این حوزه در صورت شهردار شدن چه خواهد بود؟

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای پیشرفته جهان از میراث فرهنگی و طبیعی شهرها تولید ثروت می کنند طبیعی است که ما انتظار داشته باشیم مدیریت شهری تهران در این دوره بتواند به این سمت جهت گیری کند.

توضیحات مکارم درباره پرونده املاک نجومی

وی در پاسخ به اظهاراتی که پیرامون املاک نجومی درباره او مطرح می شد، گفت: در سال 85 وارد شهرداری شدم و به عنوان معاون سرمایه گذاری در کنار آقایان یاوری و کرباسچیان کار خود را آغاز کردم. سپس مقرر شد کارمندانی که 5 سال در شهرداری تهران فعالیت می کنند عضو تعاونی مسکن شوند تعاونی مسکن از زیرمجموعه های منابع انسانی بود البته رغبتی به عضو شدن نداشتم زیرا تعاونی ها کار خود را درست انجام نمی دهند اما درنهایت 600 هزار تومان پرداخت کرده و بعد از دو سال به من گفتند که شما نیز از تعاونی سهم می برید.

وی ادامه داد: با قراردادهای رسمی که بسته شد سهمیه هر کس مشخص و درنهایت 74 مترمربع بنا سهمیه به من تعلق گرفت. قیمت طبقات سوم و چهارم متفاوت بود اما چند واحد تحت عنوان 230 متر به صورت مُشاع به سه نفر داده شد که 74 متر آن به من تعلق گرفت. پول آن را من نقداً پرداخت کردم درحالی که در سند اعلام شده که من تخفیف گرفتم اما اصلاً چنین چیزی مطرح نبوده قیمت عنوان شده در سند همان قیمت تمام شده ای است که من پول آن را نقدی پرداختم نکته جالب اینجاست که این 74 متر طی دو واحد که درمجموع قیمت آن 13 میلیارد ریال بود به من تحویل داده شد که بعد اشتباهی آن را 13 میلیارد تومان عنوان کردند.

کاندیدای شهرداری تهران بابیان اینکه این موضوع در دادگاه موردبررسی قرار گرفت، گفت: برابر نظر کارشناس ملک باقیمت اصلی به من واگذارشده و احتمال هیچ خطایی در معامله وجود نداشته است و درنهایت من از هرگونه تخلف مبرا شناخته شدم.

استفاده از مدیران جوان و زنان در شهرداری تهران

وی با اشاره به لزوم استفاده زنان و مدیران جوان در شهرداری تهران تصریح کرد: استفاده از زنان ملاک عمل نیست من معتقدم در برابر استفاده از آقایانی که می توانند خوب کار کنند می توانیم از بانوانی استفاده کنیم که دارای شرایط لازم برای فعالیت باشند. همچنین من به فعالیت جوانان در شهرداری تهران معتقد هستم زیرا آن ها دارای تخصص اند اما نباید این نکته را فراموش کنیم که برای کار کردن به تجربه هم نیاز است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 334

فهرست مطالب شماره 334

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×