menu

ثبت آگهی رایگان

افزایش جهانی تولید برق از انرژی خورشیدی

با توجه به اطلاعات منتشرشده توسط SolarPower Europe در سال 2016، میزان تولید برق از نیروگاه خورشیدی در حدود 29 درصد ارتقا یافته و از 76.5 گیگاوات به 98.9 گیگاوات رسید.

به گزارش پیام ساختمان، شرکت SolarPower اتحادیه اروپا اعلام کرد که آسیا منبع اصلی رشد در بخش تولید انرژی خورشیدی است، به طوری که بیش از 63 درصد کل نیازهای خورشیدی در سال 2017 ، از کشورهای چین و هند تأمین می شود، بازار تولید برق خورشیدی در چین، با تولید 52.8 گیگاوات، بیشترین رشد را در سال 2017 به خود دیده است.

در حقیقت تولید این کشور از سال 2013 میلادی تابه حال 34.5 گیگاوات افزایش یافته است. ایالات متحده با افزایش 11.8 گیگاوات ، دومین رشد تولیدی بازار جهانی و پس ازآن، هند با افزایش 9.6 گیگابایت مقام سوم را دارا هست. علاوه بر آن به نظر می رسد، در سال 2018 چین بازهم جلوتر برود.

در یک بیانیه، Christian Westermeier، رئیس نیروگاه های انرژی خورشیدی در اروپا، در مورد سیاست های اتحادیه اروپا درزمینهٔ انرژی تجدید پذیر و توانایی آن برای "همگام سازی با سایر نقاط جهان در انرژی خورشیدی" ابراز نگرانی کرد.

طبق داده ها، انرژی خورشیدی در اتحادیه اروپا در سال 2017 از تولید خود نسبت به سال گذشته پیشی گرفت و از6.7 گیگاوات به 8.6 گیگاوات افزایش یافت .

جیمز واتسون، مدیر اجرایی شرکت SolarPower Europe، گفت: "رشد مداوم خورشیدی، خبر خوبی است، زیرا انتقال انرژی جهانی به سمت جلو حرکت می کند، اما اروپا در معرض خطر عقب نشینی قرار دارد."

اتحادیه اروپا باید اطمینان دهد که موانع موجود بر سر راه پتانسیل خورشیدی را در بردارد، و یک چارچوب قوی برای تولیدات خورشیدی در مقیاس کوچک فراهم کند. "

وی افزود که اتحادیه اروپا باید از سیاست هایی که بیشتر تأسیسات خورشیدی را تشویق می کند، مانند حذف موانع تجاری در پانل های خورشیدی حمایت کند، و درنهایت برنامه های اجراشده باید حساب شده و به گونه ای باشد که در تولید پسرفت نکنیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 333

فهرست مطالب شماره 333

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×