menu

ثبت آگهی رایگان

به فکر نقاشی خانه خود باشید

انتخاب رنگ دیوار اولین قدم در طراحی داخلی است. در انتخاب بهترین رنگ برای فضای خانه باید دقت زیادی صورت گیرد تا علاوه بر اینکه با فضای داخلی خانه هم خوانی داشته باشد، رضایت شما از آن نیز مهر تأییدی برای انتخاب بهترین باشد. نوع رنگ دیوار نیز مانند رنگ آن اهمیت زیادی دارد و می تواند تأثیر زیادی بر فضای داخلی خانه بگذارد.

1- رنگ با پایه آب برای دیوار خانه

به گزارش پیام ساختمان، درصد بالایی از رنگ هایی که این روزها خریداری و مصرف می شود، بر پایه آب هستند. برای استفاده از رنگ پایه آب با دقت پیش بروید. اگر دیوار پیش ازاین دارای رنگ پایه روغن بوده باشد، پوشش جدید رنگی ممکن است بر روی آن ننشیند. در این شرایط بهتر است که دیوار را بشویید و سطح دیوار را با سمباده کمی زبر کنید. سپس آن را تمیز و خشک کنید. تا پوسته جداشده باعث ور آمدن یا بلند شدن پوشش جدید رنگ نشود.

مزایای رنگ پایه آب

انتشار کم مواد سمی

پاک کردن راحت با آب

خشک شدن سریع

پوشش الاستیک و منعطف برای مقاومت به خش خوردگی

رنگ ثابت، باگذشت زمان زرد نمی شود.

2- رنگ پایه روغن در طراحی فضای داخلی

رنگ پایه روغن برای عناصر چوبی براق مانند درب و مبلمان و یا کف پوش مورداستفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات که به شکل سنتی رنگ پایه روغن ترجیح داده می شود، ممکن است شما رنگ پایه آب را انتخاب کنید. در این حالت رنگ هایی به نامد آلکید آب برد» waterborne alkyds یا لعاب آب برد waterborne enamels معرفی می شوند. این رنگ ها به دلیل اینکه سطوح صاف و نرم و باکیفیت خوبی بر جای می گذارند، بیشتر مشابه رنگ پایه روغن عمل می کنند.

مزایای رنگ پایه روغن

درخشان و براق

پوشش رنگ صاف (رد قلم بر روی دیوار باقی نمی ماند)

سطح سخت و بادوام

تنوع رنگ دیوار

بعد از دسته بندی اصلی رنگ ها به دو نوع پایه آب و پایه روغن، رنگ ها از جهت دیگی نیز به سه دسته تقسیم می شوند. رنگ براق، رنگ نیمه براق و رنگ مات. میزان درخشندگی رنگ دیوار بر اساس تولیدکننده آن می توان متفاوت باشد ولی در برخی از خصوصیات مشترک هستند:

دوام و ماندگاری درخشندگی و براق بودن رنگ دیوار در انواع جدیدتر رنگ افزایش یافته است و به دنبال این قضیه بسیاری از افراد به دنبال روش های خلاقانه ای هستند تا رنگ ها را باهم ترکیب کرده و آن ها را هماهنگ کنند. خطوط نواری رنگی براق بر روی رنگ مات با تنالیته رنگی مشابه می تواند دیواری خاص و متفاوت را برای فضای داخلی منزل شما به وجود آورد. در این حالت دیوار با ظاهر بافت دار به نظر می رسد.

3- رنگ مات برای دیوار

رنگ مات دیوار کمترین انعکاس نور و درخشندگی را دارد.

به دلیل مات بودن حالت مخملی به دیوار می دهد.

نقص های دیوار و سقف را تاحدی می پوشاند.

رنگ های متنوعی را شامل می شود.

استاندارد موردقبول برای درخشش دیوار را دارد.

گاهی اوقات ممکن است به سختی تمیز شود.

4- رنگ نیمه براق ساتنی

تا حدودی انعکاس نور را دارد.

بادوام است.

در دکوراسیون داخلی در فضاهایی مورداستفاده قرار می گیرد که نیاز به تمیز کردن راحت دارد مانند آشپزخانه و حمام. در این فضاها نیازی به درخشش زیادی برای دیوار نیست.

5- رنگ نیمه براق و براق برای دیوار

این نوع رنگ ها بیشترین درخشش و براق بودن رادارند.

دارای بیشترین حد دوام و ماندگاری بوده و در برابر تمیز کردن های مدام مقاومت بالایی دارند.

به طور سنتی در ستون، قرنیز و درب ها به کار می روند.

می توانند در پایه همه فضاهای داخلی خانه به کار روند ولی این نکته را فراموش نکنید که می توانند نواقص و عیب ها را برجسته کنند.

بسیاری از طراحان داخلی استفاده از رنگ های براق برای دیوار را به نحوی پیشنهاد می کنند که در قسمت هایی از فضارنگ مات هم در کنار آن به کاربرده شود. رنگ مات و براق به دلیل بافتی که ایجاد می کند. احساس آرامش و سکوت را به همراه دارد؛ و رنگ براق و درخشنده دیوار انرژی و هیجان را وارد فضای خانه شما می کند. ولی به طورکلی آنچه شما برای دکوراسیون منزل و فضای داخلی آن در نظر دارید، در اولویت است. استفاده از رنگ نیمه براق ساتنی در فضاهای کوچک و با نور طبیعی کم فضای دلنشینی به وجود می آورد. رنگ ساتنی دیوار به اندازه ای نور را منعکس می کند که رنگ به خوبی دیده شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 333

فهرست مطالب شماره 333

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×