menu

ثبت آگهی رایگان

آنچه که در مورد تعمیر و نگهداری کویل ها، باید بدانید

کویل های سرمایی و گرمایی از لوله های ساده یا پره دار ساخته می شوند. کویل ها باید نگهداری شوند و عاری از منفذ و باید تمیز باشند و باید در هر فصل مورد بازبینی قرارگرفته و هرگونه نشتی باید بلافاصله ترمیم شود.

به گزارش پیام ساختمان، کویل هایی که در آن ها آب جریان دارد باید به طور منظم هرچند مدت مورد بازبینی قرارگرفته و باید نشت داشته باشد.

باید از یخ زدن آب درون کوییل ها در فصل سرد جلوگیری شود. یکی از اقدامات حفاظتی در این نوع کویل ها تخلیه کامل آب از کوییل ها یا استفاده از محلول ضد یخ اتیلن گلیکول می باشد.

نظافت و تمیزکاری کویل ها

روش های تمیزکاری کویل ها برحسب شرایط و نیاز متفاوت اند. سطح کویل ها یی که در معرض جریان هوا قرار دارند و عمدتاً انواع کرک و الیاف مختلف روی آن ها می نشینند، اغلب باید با استفاده از جاروی برقی از سمت ورودی های کویل تمیز شوند. برنامه تمیزکاری نیز ممکن است توسط هر یک از ساکنین ساختمان یا افراد نگهدار سیستم برحسب میزان آلودگی هوای محل تنظیم شود، برای مثال می توان هفتگی باشد.

در بعضی از موارد کوییل های چند ردیفه را نمی شود با برس زدن، مکش یا دمش هوا کاملاً تمیز کرد و باید از تمیزکننده های شیمیایی استفاده نمود.

در خیلی از جاها سطوح کویل ها که آب روی آن ها بخار می شود. با لایه ای از مواد شیمیایی موجود در آب پوشیده می شوند. به ویژه کویل ها ی کندانسر تبخیری در معرض این مشکل هستند.

کندن این رسوبات بسیار دشوار بوده و فقط با بیرون آوردن کویل از جایگاهش و قرار دادن آن در وانی پر از یک ماده شیمیایی مناسب امکان پذیر است (گذاشتن در محلول اسید) پیشنهاد می شود کویل کندانسر های تبخیری به صورت مداوم با محلول شیمیایی مناسب برای جلوگیری از رسوب تمیزکاری شود

جداره داخلی کویل ها نیاز به تمیزکاری ندارند مگر در حالت غیرطبیعی برای تمیزکاری درون لوله کویل می توان از محلول شیمیایی مناسب استفاده کرد (می توان از پمپ کولر و اسید قوی استفاده کرد)

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 333

فهرست مطالب شماره 333

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×