menu

ثبت آگهی رایگان

باز سازی صفرتا صد خانه های قدیمی

هر چیزی عمر مفیدی دارد؛ به خصوص در دکوراسیون خانه که زمان همیشه تأثیرگذار است. گاهی رنگی خاص در سال های دور باب بوده و بعد از مدتی همان رنگ یکی از دلایل اصلی دلگیری خانه به حساب می آید یا زمانی داشتن کابینت های فلزی باب بوده و این روزها یکی از نشانه های قدیمی و کهنگی آشپزخانه هاست. درواقع باگذشت زمان باید به فکر بازسازی هر خانه ای بود. نیاز به تغییر و تحول در هر خانه ای همیشه و در هر زمان احساس می شود. در این میان رفع ایرادهای اساسی دکوراسیون قدیمی خانه و بازسازی دوباره آن همیشه از دغدغه های اعضای خانواده بوده است؛ اینکه ایراد اصلی خانه را دریابیم و بعد دست به زیر و رو کردن خانه بزنیم، نکته مهمی است.

به گزارش پیام ساختمان، معماران داخلی برای اینکه پارکینگ خانه را به اتاقی واقعی تبدیل کنند، اول ازهمه سراغ رنگ دیوارها رفتند اما مهم ترین کاری که آن ها در این اتاق ترتیب دادند، استتار کاشی های کف بود. استفاده از موکت ضخیم بهترین گزینه برای خانه هایی است که ازنظر کف پوش ضعیف هستند؛ البته موکت ها بیشتر در اتاق خواب ها به درد می خورند و برای فضای داخلی خانه به کار بردن کف پوش های دیگر پیشنهاد اول و آخر طراحان است.

معمولاً آشپزخانه های قدیمی کابینت های زیادی با فضای جاسازی فراوان دارند اما مشکلی که این روزها همه با آن دست به گریبان هستند نمای قدیمی و از مد افتاده آن هاست

طراحان به جای تعویض کامل کابینت ها ترجیح دادند با ترفندهای ساده تازگی را به این آشپزخانه بیاورند. استفاده از رنگ سفید یکی از این ترفندهاست که در هر خانه ای جواب می دهد. کابینت های سفید هیچ وقت قدیمی نمی شوند و همیشه به روز جلوه می کنند؛ ضمن اینکه با یک کف پوش چوبی مناسب و عوض کردن سنگ های روی کانترها به طورکلی نمای آشپزخانه با صرف هزینه ای اندک زیر و رو می شود.

چند دهه پیش اوج استفاده از ایده های طراحی داخلی در خانه ها به کار بردن کمدهای توکار دیواری بود. این کمدهای دیواری یک جورهایی بار اصلی نمای فضای داخلی را به دوش می کشیدند و گاهی حتی وظیفه جداسازی فضاهای خانه مانند جدا کردن نشیمن از پذیرایی را نیز بر عهده داشتند. این روزها دیدن این کمدهای دیواری توکار برای خیلی ها جالب است و نوستالژیک؛ اما این کمدها فقط زمانی به زیبایی خانه کمک می کنند که نشانی از کهنگی نداشته باشند و به قول معروف به روز شده باشند.

معمولاً کمدهای قدیمی چوب تراش نخورده ای دارند که باکمی سمباده کشی و رنگی براق می توان آن ها را به طرح چوب های امروز نزدیک کرد. بازهم فراموش نشود رنگ سفید همیشه نجات دهنده اول و آخر در تبدیل قدیمی ها به سازه های جدید است.

این روزها دیگر داستان جدا کردن فضای آشپزخانه ها فرق کرده است. حالا طراحان داخلی ترجیح می دهند هرقدر که می توانند فضای فعالیت در آشپزخانه را روی جزیره ها بیاورند؛ مانند این آشپزخانه که بعد از یک تغییر اساسی با قرار دادن اجاق گاز روبه روی فضای غذاخوری یک جورهایی تعامل بین دو فضا به وجود آورده اند. کوتاه کردن بلندی اوپن و پهنا دادن به آن، فضای بسته خانه را بازتر از قبل نشان می دهد؛ به خصوص اینکه استفاده از سنگ های کوارتز و کورین برای روی کانتر این روزها به اولین انتخاب طراحان برای جلوه دادن به آشپزخانه های قدیمی تبدیل شده است.

رنگ دیوار در نمای خانه حرف اول و آخر را می زند. در دکوراسیون های قدیمی رسم بر این بوده که صاحب خانه تمامی فضا را به یکرنگ درمی آورد و حرفی از نقطه کانونی خانه و دیوارهایی به رنگ خاص هم وجود نداشت؛ بنابراین اگر کسی دلش کمی رنگ خاص می خواست با یکی، دو سطل رنگ به جان خانه می افتاد حتی اگر قرار بود مانند این خانه دیوارها زرد باشند.

این روزها دیگرکسی سراغ رنگ های عجیب وغریب برای سرتاسر خانه نمی رود؛ مگر اینکه واقعاً دکوراسیون خاصی برای خانه اش در نظر داشته باشد. در خانه های امروزی اگر هم کسی دنبال رنگ باشد درنهایت یک دیوار را به رنگ خاص درمی آورد. بااین حال انتخاب اول و آخر طراحان برای صاحب خانه هایی که زیاد دنبال هیجان نیستند رنگی طبیعی است و البته سقفی بدون هیچ خلل و فرج اضافی. متناسب بودن رنگ دیوار با دکوراسیون خانه مانند مبل ها و صندلی ها اولین گزینه است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 333

فهرست مطالب شماره 333

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×