menu

ثبت آگهی رایگان

شکست بخشی از موفقیت است که باید آن را پذیرفت

کارآفرینان برتر و موفق عموماً افرادی هستند که از شکست های مکرر و متعدد خود در امور کاری نه تنها ناامید و سرخورده نمی شوند بلکه اغلب همان شکست ها را تبدیل به سکوهای پرش برای رسیدن به موقعیت های برتر فعالیت کاری خود می کنند.

نشریه پیام ساختمان در این شماره به سراغ مدیر کارآفرینی رفته که دارای تحصیلات عالیه مدیریت کلان در مقطع دکتری است و به صراحت می گوید شکست را به عنوان قسمتی از مسیر موفقیت پذیرفته و از آن هراسی ندارد.

گفتگوی پیام ساختمان با مدیرعامل شرکت نانو پوش را در ذیل می خوانید.

-لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه زمینه ای مشغول فعالیت هستید؟

پرهام غفوری صالح، مدیرعامل کارخانه چسب سازی نانو پوش، تولیدکننده چسب و عایق و درزگیر ساختمانی با استفاده از فنّاوری نانو هستم. دارای دکتری مدیریت کلان از دانشگاه تهران و مدرک مدیریت افتخاری از دانشگاه آکسفورد هستم.

-چطور شد وارد این حیطه کاری شدید و با چه سرمایه ای شروع کردید؟

از سال 1370 خانواده غفوری به عنوان واردکننده چسب و انواع مواد شیمیایی به ایران در حال فعالیت بودند که در اصل واردات از کشورهای اروپایی انجام می شد. در سال 1384 با تکیه بر تجربیات و شناخت ضعف های موجود در صنعت ساختمان کشور تصمیم گرفتیم که به جای واردات محصول نهایی، اقدام به تولید کالای مشابه داخلی کنیم.

در اسفندماه سال 1386 با ثبت، نام و علامت تجاری نانو پوش در اداره کل مالکیت صنعتی، کارخانه چسب سازی نانو پوش در فضایی به مساحت 8000 متر زمین و 4000 متر زیربنا با بهترین امکانات و با سرمایه ای ای به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار دلار بدون دریافت وام بانکی و کمک دولتی راه اندازی شد.

-در حال حاضر وضعیت تولیدتان به لحاظ کمی و کیفی چگونه است؟

از همان روز اول افتتاح و شروع کار کارخانه نانو پوش، تمام تلاش بنده بر این بوده که کیفیت محصولات همیشه در رده محصولات درجه یک قرار داشته باشد و با خرید فرمولاسیون های باکیفیت از کشور ترکیه، واردات مواد اولیه از کشور آلمان، تمرکز بر روی بسته بندی درجه یک و تلاش شبانه روزی مجموعه نانو پوش سعی بر این بوده که بهترین ها را به مشتری های خود ارائه دهیم.

در طی سالهای گذشته تولیدات نانو پوش با بازخورد بسیار خوب از طرف مشتریان و عوامل فروش روبرو بوده که این امر نشانگر آن است که قدم درراه درستی گذاشته ایم و به امید خداوند منان هرروز بهتر هم خواهیم شد.

- آیا در حال حاضر صادرات هم دارید؟

در حال حاضر کارخانه چسب نانو پوش در 3 کشور عراق ترکیه و آذربایجان دفتر پخش مرکزی دارد و به کشورهای ارمنستان، افغانستان، روسیه، پاکستان، بلغارستان و رومانی هم صادرات دارد.

- مهم ترین رمز موفقیت خود را چه می دانید؟

خداوند در هر انسانی توانایی رشد و رسیدن به اوج موفقیت و کامیابی را قرار داده است. من در مرحله اول مهم ترین رمز موفقیت خود را صبر و ایمان، داشتن شناخت کامل از خودم و هدفم که کمک به همنوع و رشد و شکوفایی کشورم است، می دانم.

کشورم ایران ارزش آن را دارد که روز و شب بدون وقفه برای تعالی و پیشرفتش تلاش کنم و تمام سختی های مسیر کار و تولید را به جان بخرم.

البته باید به این نکته مهم هم اشاره کنم که همیشه طمع، غرور و خودبزرگ بینی در کار وزندگی، دشمن شماره یک موفقیت انسان است که باید از آن دوری کرد.

-آیا تابه حال در حیطه کاری خود شکست خوردید؟ در صورت پاسخ مثبت با چه راهکاری دوباره از نو شروع کردید؟

بله، هیچ موفقیتی رو نمی شود راحت به دست آورد، ولی زمانی که یک انسان چشم انداز روشنی از آینده و هدف خودش داشته باشد، هیچ مشکلی نمی تواند مانع راه قرار گیرد.

در مورد نگرشم باید بگویم من شکست را به عنوان قسمتی از مسیر موفقیت میدانم و این را پذیرفتم. من وقتی نگاهی به مسیر کاری خود می اندازم شاید روزانه چند بار شکست می خورم اما چون قسمتی از زندگی کاریم شده از آن هراسی ندارم به طور نمونه، یک فروش ناموفق یک شکست است، یک خرید ناموفق شکست است و باید در مقابل این ها قدرت و توانایی لازم را داشته باشیم. در ضمن بهتر است ِ به جای استفاده از کلمه مشکل، از کلمه مسئله استفاده کنیم و اینم را بدانیم که هیچ مسئله ای بدون راه حل نیست کافی است انسان پشتکار داشته باشد.

-شرکت شما در حال حاضر چند نفر نیرو دارد؟

در حال حاضر کارخانه نانو پوش برای بیش از 12000 تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

- تا چه اندازه به نظرات و پیشنهاد ها کارکنان خود اهمیت می دهید؟

در سیستم کارخانه چسب نانو پوش همه کارها به صورت گروهی انجام می شود و در تمامی کارها در مورد تصمیماتی که به هر بخشی مربوط باشد نظرخواهی صورت می گیرد مثلاً برای انجام نوع تبلیغات، گزینه هایی مطرح می شود که واحدها و کارشناسان فروش کارخانه در مورد آن ها نظر داده و در آخر برای انتخاب گزینه بهتر، رای گیری می شود.

الهام نرجه پور

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 333

فهرست مطالب شماره 333

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×